خودروهای سرویس استریت‌ویو گوگل حالا آلودگی هوای محیط را نیز ثبت می‌کنند

خودروهای سرویس استریت‌ویو گوگل به غیر از تصویربرداری از خیابان وظیفه جدید دیگری را به عهده گرفته‌اند، از این پس اطلاعات شرایط هوای اطرافِ خودروهای گوگل نیز توسط سنسورهای تعبیه شده جدید ذخیره می‌شود.

0

شرکت Aclima که در راه‌اندازی و استقرار سنسورهای محیطی ید طولایی دارد در هفته گذشته اعلام کرد که با همکاری گوگل برنامه‌ دارند تا سنسورهای تشخیص کیفیت هوا در خودورهای سرویس استریت‌ویو گوگل نصب شود. این سنسورها باعث می‌شود خودروهای گوگل میزان دی‌اکسید کربن، متان، دوده و سایر آلودگی‌های موجود در هوا را در هر منطقه شناسایی کنند.

یکی از مدیران پروژه گوگل اِرث در خصوص این پروژه گفت، تعبیه نمودن سنسورهای تشخیص آلودگی هوا در خودروهای گوگل باعث می‌شود ساکنین محله‌های مختلف از هوایی که تنفس می‌کنند اطلاعات دقیق‌تری داشته باشند و از طرف دیگر مسئولین نیز تمهیداتی اتخاذ کنند تا آلودگی هوای کمتری ایجاد شود.

در حال حاضر این پروژه در شهر دِنوِر راه‌اندازی شده است، سه خودروی سرویس استریت‌ویو گوگل در این شهر مجهز به سنسورهای تشخیص هوا شده‌اند و تاکنون مجموع ۷۵۰ ساعت اطلاعات جمع‌آوری شده است. این طرح قسمتی از برنامه ناسا و آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا است تا اطلاعات دقیق‌تری از کیفیت هوا بدست آید. جالب اینجاست که قسمتی از این اطلاعات در وب‌سایت Aclima در معرض دید عموم قرار گرفته است.

گوگل و شرکت Aclima برنامه‌ دارند تا این طرح را گسترش داده و در فاز بعدی خودروهای منطقه خلیج سانفرانسیسکو به این سنسورها مجهز شوند. ناگفته نماند در حال حاضر مشخص نشده این طرح در فازهای بعدی در چه ابعادی قرار است اجرا شود؛ اما آنچه پیداست این است که اطلاعات باید به اندازه‌ای از نقاط مختلف جمع‌آوری شود تا دانشمندان محلی به دقت بتوانند راه‌حل‌های زیست محیطی مناسب برای کاهش آلودگی اتخاذ کنند.

به این ترتیب انتظار می‌رود در آینده با به کارگیری اطلاعاتی که از این راه بدست می‌آید هوای پاک‌تری را در مناطق مورد آزمایش قرار گرفته شاهد باشیم. آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا معتقد است این اطلاعات باعث می‌شود آلودگی‌ محیط زیست در مناطق شهری در سطوح ابتدایی تشخیص داده شود.

شرکت Aclima امید دارد در آینده بتواند تمامی خودروهای سرویس استریت ویو گوگل را به این سنسورها مجهز کند. علاقه گوگل به جمع‌آوری اطلاعات نیز بر کسی پوشیده نیست و با این حساب انتظار می‌رود در آینده شاهد گسترش این پروژه در نقاط مختلف آمریکا باشیم.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.