استفاده از بنای المپیک بریتانیا بعنوان بلندترین و طولانی‌ترین سرسره دنیا!

مدیران شهرداری لندن به تازگی تصمیم گرفته اند تا با تغییر کاربری برج ArcelorMittal به بلندترین و طولانی‌ترین سرسره دنیا، یک جاذبه توریسیتی جدید ایجاد کنند.

0

برج ArcelorMittal که درواقع برج دیدبانیست، یکی از سازه‌های زیبای لندن است که توسط آنیش کاپور و سسیل بالموند برای استفاده به عنوان نمادی در المپیک 2012 این شهر طراحی و ساخته شده است. از آنجا که پس از چند سال، این سازه کارایی اصلی خود را از دست داده، مدیران شهرداری لندن تصمیم گرفته‌اند از پتانسیل  ArcelorMittal استفاده کرده و آن را به بلندترین و طولانی‌ترین سرسره دنیا تبدیل کنند.arcelormittal-orbit-slide-london-olympics-2

برج ArcelorMittal با حدود 115 متر ارتفاع به عنوان بلندترین سازه لندن شناخته می‌شود و برای ساخت آن از حدود 1400 تن فولاد استفاده شده که مبلغ  22 میلیون و 700 هزار پوند را در پی داشته است. این برج درهم پیچیده که طرح اولیه آن از برج بابل مشتق گرفته شده، طراحان برای رنگ‌آمیزی بدنه‌اش، از رنگ قرمز تیره استفاده کرده‌اند.

این برج دارای یک هسته بتنی بوده و میله‌های فولادی قرمز رنگ به شکل بی نظیری دورتادور آن تنیده شده‌اند؛ آسانسورهای آن قابلیت جابجایی حدود 700 نفر در ساعت را دارند و در یک روز روشن از بالاترین نقطه آن می‌توان به وسعت دید 32 کیلومتری دست پیدا کرد. هم‌اکنون از طریق آسانسور و پله‌های تعبیه شده در کنار این برج می‌توان از آن پایین آمد که در سریع‌ترین شکل ممکن حدود 12 دقیقه طول می‌کشد، این در حالیست با تعبیه یک سرسره در بدنه آن زمان پایین آمدن به 40 ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد.

arcelormittal-orbit-slide-london-olympics-3

البته این طرح مستلزم به کار گیری یک بدنه محکم برای ساخت سرسره شفاف آن است، زیرا تقریب زده می‌شود که سرعت سر خوردن در آن تا 24 کیلومتر افزایش یابد. انتظار می‌رود روند ساخت بلندترین و طولانی‌ترین سرسره دنیا تا تابستان سال 2016 خاتمه یابد.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.