پلی‌استیشن ۴ سونی دو برابر ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس ۳۶۰ فروش داشته است

چندان عجیب به نظر نمی‌رسد اگر بگوییم میزان فروش پلی‌استیشن ۴ از ایکس‌باکس وان بیشتر بوده‌است. به لطف قیمت پایین در زمان عرضه، از همان اول هم سونی از مایکروسافت برگ برنده‌ی بیشتری داشت.

0

اما بعد که مایکروسافت دید از لحاظ قیمتی سونی در رقابت از این شرکت ردموندی جلوتر است، اقدام به کاهش قیمت‌های ایکس‌باکس وان خود کرد که البته آمار نشان می‌دهد باز هم سونی جلوتر است.

طبق آخرین گزارشات مالی دو شرکت مایکروسافت و سونی مشخص شده‌است که پلی‌استیشن ۴ سونی ۲ برابر ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس ۳۶۰ مایکروسافت، روی هم، فروش داشته است. این آمار مربوط به آخرین سه‌ماهه‌ی مالی، یعنی از آوریل تا جولای می‌باشد.

به گفته‌ی سونی، آن‌ها توانسته‌اند در این مدت حدود ۳ میلیون دستگاه PS4 بفروشند؛ در حالی که در مدت مشابه پارسال، ۳۰۰هزار دستگاه کمتر، یعنی ۲.۷ میلیون فروش داشته‌اند که این به معنای رشدی حدوداً ۱۱ درصدی است. اما مایکروسافت می‌گوید در این مدت فروش دستگاه‌های Xbox One و Xbox 360 این شرکت روی هم ۱.۴ میلیون دستگاه بوده که کمتر از نصف فروش رقیبش است.

البته میان این خبرهای بد، از لحاظ مالی مایکروسافت با درآمد بالغ بر ۸۶ میلیارد دلار، حدود ۱۰ درصد بیشتر از پارسال از ایکس‌باکس‌های خود به دست آورده‌اند.

Ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.