ساخت ویندوز 10 مانند سفارش پیتزا برای 1.5 میلیارد نفر بود!

هنگامی که مایکروسافت فرایند طراحی ویندوز 10 را آغاز کرد چالش‌های فراوانی پیش رو داشت اما اصلی‌ترین چالش این شرکت نیاز به تولید محصولی بود که بتواند گستره زیادی از کاربران حاضر در سراسر جهان را راضی و خشنود کند.

0

Mohammed Samji یکی از مدیران برنامه‌های گروهی مایکروسافت در این‌باره می‌گوید:

ما به شوخی به هم‌تیمی‌های خود می‌گوییم ما در حال سفارش پیتزا برای چیزی در حدود یک میلیارد و نیم کاربر در سراسر جهان هستیم.

به‌منظور راضی کردن کلیه کاربران، طراحان ویندوز 10 بدون درنظر گرفتن رابط‌کاربری که دلخواه این شرکت است دست به‌ طراحی بهینه این سیستم‌عامل زدند. این در حالی است که ویندوز 8 به عقیده بسیاری از کاربران تنها به‌منظور برآورده‌کردن نظر کاربران استفاده کننده از تبلت‌ها طراحی شده بود. این شرکت نهایتا در ویندوز 8.1 برخی از این تغییرات را به حالت قبلی بازگرداند اما در به‌روزرسانی جدید، طراحی به‌گونه‌ای انجام شده تا امکان استفاده از صفحه‌کلید و ماوس در کنار امکان استفاده از قابلیت‌های لمسی فراهم شود.

مایکروسافت بدین‌منظور از کاربران آزمایش کننده این سیستم‌عامل در قالب برنامه اینسایدر استفاده کرده تا بتوانند نسخه‌های پیش از عرضه محصول اصلی را مشاهده و آزمایش کنند. نهایتا این بازخوردها باعث بهبود هرچه بیشتر ویندوز 10 شده است.

Samji در این‌باره می‌گوید:

ما تغییرات زیادی را بر روی ویندوز اعمال کردیم. اضافه و کم کردن قابلیت‌ها بر اساس نظرها و بازخوردهای مشاهده شده از 5 میلیون از دوستان ما که در این برنامه حضور داشتند اجرایی شده است.  این کاربران مسیر اصلی سیستم‌عامل جدید ما را مشخص کردند که به عنوان یک نمونه می‌توان به تم تیره استفاده شده در مرورگر اج اشاره کرد.

به عقیده Samji ویندوز 10 باید از قابلیت‌های مختلف شامل رابط‌کاربری ویژه‌ای بهره ببرد که کلیه کاربران چه افرادی که از ماوس و صفحه‌کلید استفاده می‌کنند و چه کاربرانی که از قابلیت‌های لمسی بهره می‌برند را راضی و خشنود نگه دارد.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید امید مایکروسافت در جهت استفاده چیزی در حدود یک میلیارد دستگاه از ویندوز 10 در طی سه سال آتی آیا به واقعیت مبدل خواهد شد یا خیر؟!

computerworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.