تصمیم مایکروسافت این‌بار برای استریم بازی‌ها از روی رایانه‌های شخصی بر روی ایکس‌باکس وان

پیش از این شرکت مایکروسافت در بیان قابلیت‌های جدید مرتبط با ویندوز 10 و هماهنگی آن با ایکس‌باکس از امکان استریم بازی‌ها از روی ایکس‌باکس به رایانه‌های شخصی خبرداده بود اما اکنون به‌نظر می‌رسد قابلیتی به شکل بالعکس نیز به‌زودی عرضه خواهد شد.

0

استفاده از قابلیت استریم بازی‌ها از روی ایکس‌باکس به روی رایانه‌های شخصی در صورتی که قصد داشته باشید در امنیت و آرامش اتاق خود به اجرای بازی مشغول شوید و یا در صورتی که تلویزیون شما توسط افراد دیگر مشغول باشد ویژگی بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد اما در صورتی که بخواهید بازی‌های رایانه‌ شخصی خود را بر روی ایکس‌باکسی که در سالن و در کنار تلویزیون بزرگ قرا گرفته و یا از سیستم صوتی بهتری بهره می‌برد استریم کنید در حال حاضر چنین قابلیتی در دسترس نخواهید داشت.

این موضوع، محور صحبت‌های مدیر ایکس‌باکس، Phil Spencer در گفتگو با وب‌سایت The Verge است. وی می‌گوید:

ما نیاز کاربران برای استریم بازی‌ها از رایانه‌های شخصی به ایکس‌باکس را درک می‌کنیم و به‌منظور بهره‌گیری از این قابلیت باید سازگاری کاملی با ماوس و صفحه‌کلید در اکوسیستم خود ایجاد کنیم. در دورنمای مقصد ما به‌واسطه عرضه پلتفرم جدید، این دیدگاه نیز لحاظ شده است.

با این اوصاف وی از وجود چالش‌هایی مانند یافتن روشی به‌منظور رمزگذاری بازی‌های رایانه‌ای به منظور پخش با کیفیت خوب بر روی ایک‌باکس وان خبر می‌دهد که البته به‌نظر می‌رسد مایکروسافت راه‌حلی برای آن خواهد یافت. با این تفاسیر زمان دقیقی برای عرضه این قابلیت اعلام نشده است.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.