7 عادت که اگر می‌خواهید یک رهبر دیده شوید باید آنها را انتخاب کنید

افراد قوی بر اثر شانس و تصادف قدرتمند نشده‌اند. آن‌ها با خصوصیات یک رهبر به دنیا نمی‌آیند، برحسب‌تصادف انتخاب نمی‌شوند و قدرت به آن‌ها تقدیم نشده است.

0

قدرت به عنوان نتیجه رفتار و کارهایی که انجام داده و عادت‌هایی که در اختیار گرفته‌اند به سمتشان جذب شده است. به همین علت، هرکس توانایی اینکه به جایگاهی رسیده، اختیار و قدرت به دست آورد را داراست. حال چه صحبت از معنای سیاسی باشد یا فقط در محدوده اداره‌ای که در آن کار می‌کنید، فقط باید ترکیب مناسبی از عادات و طرز فکر صحیح را اختیار کنید.

اگر می‌خواهید در زندگی شخصی خود قدرت و تأثیر بیشتری داشته باشید یا فقط به زندگی خود مثل رهبران قدرتمندی که قبل از شما وجود داشته‌اند شکل دهید، شاید بد نباشد از هفت عادتی که برای شما گردآورده‌ایم، الهام بگیرید:

هیچ‌گاه زیاد صحبت نمی‌کنند

آبراهام لینکلن:

بهتر است ساکت ماند و احمق فرض شد تا اینکه دهان باز کرده و تمام شک و شبهه را از میان برد.

مطمئناً برخی از قدرتمندترین افراد در جهان شهرت خود را به خاطر شفاف صحبت کردن و فصاحت بیان به دست آورده‌اند، اما در آن شرایط هم اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که شخص بازهم به کمترین میزان ممکن سخن می‌گوید. این تأثیر دو وجه دارد، اول در ادامه صحبت‌های لینکلن اینکه هرچه کمتر سخن بگویید، کمتر خود را نشان داده‌اید. افرادی که ساکت هستند بیشتر باهوش و تأثیرگذار به نظر می‌رسند، چراکه کمتر فرصتی برای گفتن چیزی که از آن پشیمان شوند را دارند. دوم اینکه هرچه بیشتر به اختصار سخن بگویید، معتبرتر هم دیده می‌شوید. برای رسیدن به مینیمالیسم در مکالمه تلاش کنید.

انعطاف‌پذیر هستند

افراد قدرتمند به‌جای اینکه به فکر ایده و استراتژی بیفتند و پس از پیدا کردن مورد مناسب به شدت به آن بچسبند، سعی می‌کنند که با شرایط جدید تغییر کنند. وقتی با نظر مخالف خود مواجه می‌شوید همیشه به معنای اینکه موقعیت شما به خطر افتاده نیست؛ اما به این معنی است که وقتی با موانع روبه‌رو می‌شوید، باید به دنبال راه جایگزین باشید؛ مثلاً اگر نتوانید رئیس خود را راضی به موافقت با موضوعی کنید، می‌توانید تأیید شخصی دیگر را در شرکت به دست بیاورید. دنیا غیرقابل‌پیش‌بینی و پر از چالش‌های غیرمنتظره است. افرادی که بیش از بقیه با شرایط کنار می‌آیند، بیشتر از بقیه قادر به حل مشکلات هستند و درنتیجه قدرتمند به نظر می‌رسند.

بحث نمی‌کنند

بحث کردن می‌تواند کاربردی باشد، البته در بیشتر مواقع انرژی که می‌توانست صرف پیش بردن قضیه بشود را هدر می‌دهند. اگر با بیان کردن نظراتتان تنها با مخالفت روبه‌رو می‌شوید، دیگر زمان ارزشمند خود را با بحث کردن برای رساندن نکات یا قانع کردن کسی که به نظر می‌رسد کاملاً بر تصمیم خود پابرجاست، به هدر ندهید. به‌جای این کار، سراغ برنامه و کار خودتان بروید و فعالانه و به صورت عملی نشان دهید طرفی که شما در آن بحث می‌کنید، قسمت درست است.

بحث کردن بر ضد یک ایده کار آسانی است، اما تقریباً غیرممکن است که نتیجه خوبی که از انجام ایده حاصل شده را زیر سؤال برد. افراد قدرتمند نگران اینکه در یک بحث برنده شوند نیستند، آن‌ها به سادگی بهترین نتایج ممکن را می‌خواهند و وقت خود را سر مجادله برای رسیدن به آن هدر نمی‌دهند.

در جامعه فعال هستند

این عادت سطوح مختلفی دارد. افراد قدرتمند با افراد خانواده، همکاران، دوستان و اعضای جامعه در ارتباط هستند. آن‌ها هیچ‌گاه خود را از بقیه جدا نمی‌کنند و به تنهایی برای به دست آوردن قدرت تلاش نمی‌کنند.

در انزوا، بزرگ کردن مشکلاتی که در نظر شخص وجود دارند آسان بوده و در ارتباط ماندن با اتفاقاتی که در اطراف وی می‌افتد، دشوار است. از افراد قدرتمند قدردانی می‌شود، زیرا ازلحاظ اجتماعی با مردم اطرافشان در ارتباط هستند و به آن‌ها احترام گذاشته می‌شود، زیرا از رویدادها مطلع می‌شوند. اگر خود را از مردم جدا کنید، قادر به انجام دادن هیچ‌کدام از این‌ها نیستید.

چند حرکت جلوتر از خود را پیش‌بینی می‌کنند

در زندگی نیز مثل بازی شطرنج، افرادی که چند حرکت جلوتر را پیش‌بینی می‌کنند در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند. افراد قدرتمند از پاداش زندگی کردن در زمان حال، برای به دست آوردن پاداش بزرگ‌تر در آینده چشم می‌پوشند. اگر برای رسیدن به موفقیت به فداکاری‌های موقت نیاز باشد، افراد قدرتمند خودخواسته آن‌ها را انجام می‌دهند.

به‌عنوان‌مثال، بیشتر کارآفرینان موفق در ابتدا باید دوره‌ای از بلاتکلیفی مالی و فشار کاری سنگین ذهنی را از سر بگذرانند – فداکاری‌ای که بیشتر آدم‌های معمولی مایل به انجام آن نیستند. آن‌ها می‌دانند که ماه‌ها با ریسک و سختی روبه‌رو می‌شوند، اما اگر به دقت برنامه‌ریزی و به سختی کار کنند در نهایت سودی که به دست می‌آورند بسیار زیاد خواهد بود.

برنامه زمانی را به دقت مشخص می‌کنند

در بسیاری از موارد، اینکه چه زمانی کارها را انجام دهید بسیار بیشتر از اینکه دقیقاً چه‌کاری را انجام دهید اهمیت دارد. به سناریوی ساده‌ای فکر کنید که در آن باید خبر بدی را به رئیس خود بدهید. آیا این کار را بین جلسات وی که عصبی و ناراحت است انجام می‌دهید یا زمانی که آرام و خوشحال به نظر می‌رسد؟ قبل از انجام هر کاری به دقت به آن فکر کنید، چه صحبت از کاری کوتاه و گذرا مثل خوشامدگویی‌های اجتماعی باشد یا مراسم طولانی آغاز به کار محصول شرکتی که در آن کار می‌کنید.

خود را مشخص و متمایز نشان می‌دهند

رهبران قدرتمند دیده نمی‌شوند، مگر اینکه به نحوی خود را از سایر اعضای گروه متفاوت جلوه داده باشند. اگر زندگی خود را برای دنبال کردن جمع، تکرار رفتار آن‌ها و چسبیدن به هنجارهای اجتماعی سپری کرده باشید، ساختن یک شخصیت قدرتمند و تأثیرگذار برای شما تقریباً غیرممکن خواهد بود. به جای این کار، سعی کنید سخت‌تر از بقیه کار کنید، بلندتر از بقیه صحبت کنید یا متفاوت با بقیه فکر کنید. این‌ها تنها راه برجسته بودن هستند.

قدرت تا حدود زیادی محصول محیطی که خود را در آن قرار داده‌اید است. اگر خود را به طرز فکر صحیح و عادات قوی مجهز کنید، در نهایت مردم به شما به عنوان یک فرد قوی احترام خواهند گذاشت و تأثیر شما بیشتر خواهد شد. فراموش نکنید اگر مدام به هر عادتی بچسبید، در نهایت تغییر خاصی نمی‌بینید. برای دیدن قدرت عادات باید مناسب‌ترینشان را با توجه به شرایط پیدا کرده و به سختی به آن‌ها بچسبید.

themuse

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.