اظهارنظر عجیب وان‌پلاس در خصوص NFC : استفاده‌ای نداشت حذفش کردیم!

در رونمایی از وان‌پلاس 2، پرچمدار جدید شرکت وان‌پلاس تقریبا کلیه مشخصات سخت‌افزاری همان‌گونه بود که پیش از این بارها و بارها در خبرهای غیررسمی شاهد آن‌ بودیم.

0

پردازنده اسنپ‌دراگون 810، باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی و حتی اندازه صفحه‌نمایش مطابق مشخصات اعلام شده بودند اما قابلیتی که در کمال تعجب در این گوشی هوشمند وجود ندارد بهره‌گیری از NFC است. در پرسش خبرنگاران مبنی بر دلیل عدم استفاده از این قابلیت، سخنگوی وان‌پلاس اعلام کرد با توجه به عدم استفاده کاربران، این قابلیت در گوشی جدید مورد استفاده قرارنگرفته است.

وی اذعان داشت:

ما از کاربران زیادی که از نسخه وان گوشی ما استفاده‌ می‌کردند شنیده‌ایم و حتی دیده‌ایم که NFC توسط آن‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد!

اگرچه کاربران زیادی از این قابلیت استفاده نمی‌کنند اما به‌نظر می‌رسد تنها گوشی‌های ارزان‌قیمت موتورولا مانند Moto E و Moto G باشند که در میان گوشی‌های جدید از این قابلیت بی‌بهره مانده‌اند (که این مطلب نیز احتمالا با رونمایی از نسخه‌های جدید این گوشی‌ها تغییر خواهد کرد).

از سوی دیگر عدم امکان بهره‌گیری از NFC به معنای عدم امکان استفاده از قابلیت برقراری ارتباط به‌واسطه استفاده از این تکنولوژی به‌منظور تبادل اطلاعات در برنامه‌هایی است که به این مشخصه نیاز دارند. از سوی دیگر امکان بهره‌گیری از پرداخت‌های بی‌سیم تحت سیستم‌هایی مانند کیف‌پول گوگل نیز میسر نخواهد بود.

به نظر می‌رسد برخلاف اظهارنظر مسئولان وان‌پلاس، عدم وجود NFC و یا قابلیت‌هایی مانند شارژ سریع و شارژ بی‌سیم تنها روش‌هایی برای کم‌کردن هزینه‌های تولید به‌منظور کاهش قیمت دستگاه بوده است.

androidpolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.