دایملر کامیون‌های بدون راننده خود را تا پیش از زمستان در آلمان مورد آزمایش قرار می‌دهد

Wolfgang Bernhard یکی از اعضای هیئت مدیره گروه خودروساز آلمانی دایملر به یک روزنامه آلمانی گفته که این شرکت قصد دارد خودروهای بدون سرنشین خود را به‌زودی آزمایش کند.

0

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از Bernhard می‌گوید:

ما امید داریم که در هفته‌های آینده، تأییدیه آزمایش ماشین‌ها را در بزرگراه‌های آلمان به دست آوریم. پس‌ازآن، سریعاً انجام آزمایش را شروع خواهیم کرد.

Bernhard که مسئول کسب‌وکار کامیون‌های دایملر است به روزنامه‌ها گفته اولین آزمایش‌های کامیون‌های نیمه‌مستقل این شرکت، در ایالت خود دایملر یعنی بادن-وورتمبرگ انجام می‌شود، اما شرکت با تولید اصلی دو تا سه سال فاصله دارد.

وی نظر به اینکه اپل، گوگل و سایر شرکت‌ها نیز در تلاش برای جایگیری در کسب‌وکار ماشین‌های بدون سرنشین بوده‌اند می‌گوید: ما رهبران این تکنولوژی هستیم و از خودمان دفاع خواهیم کرد.

همچنین اضافه کرد که دایملر، به خاطر حرکات شرکت‌هایی نظیر اپل برای دزدیدن کارکنانش مضطرب نشد. این نشانه بارزی از تصمیم اپل بر این موضوع است که کسب‌وکار مذکور به قدری خوب بوده که اپل هم می‌خواهد سهمی از آن داشته باشد.

گوگل در ماه گذشته، شروع به آزمایش خودروهای بدون نیاز به سرنشین خود در شهر آستین در ایالت تگزاس کرد. این شرکت در آزمایش‌های خود، قصد جمع‌آوری اطلاعات درباره چگونگی تعامل نمونه خودروهای اولیه با ترافیک، شرایط جاده‌ای و مردم را داشته است.

گروه‌های تکنولوژی نیز به همراه تولیدکنندگان خودرو و تأمین‌کنندگان اعلام کرده‌اند که فنّاوری تولید خودروهای بدون نیاز به راننده تا سال 2020 کامل خواهد شد.

recode

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.