آموزش ساخت روبات خودکار در تلگرام بدون دانش برنامه‌نویسی

در این آموزش قصد داریم نحوه ایجاد یک روبات کاملا خودکار را بدون نیاز به سرورها، دانش برنامه‌نویسی و تخصص‌های دیگر بررسی کنیم.

223

ایجاد روبات با استفاده از BotFather

در برنامه تلگرام پروفایل BotFather@ را بازکنید و شروع به مکالمه با آن کنید. به‌منظور شروع مکالمه می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید. در صورتی که صفحه مقابل شما همچنان خالی است به‌روز‌رسانی نرم‌افزار تلگرام خود و یا نوشتن عبارت “start/” را مدنظر قراردهید. BotFather از شما درخواست می‌کند مطالبی در خصوص راهنمایی هرچه بیشتر را مطالعه کنید اما این موارد ضروری نیستند.botfather

اولین گامی که باید بردارید ایجاد یک روبات کاملا جدید است. بدین منظور فرمان “newbot” را تایپ کنید. BotFather از شما درخواست ورود یک نام را خواهد کرد که یک عنوان دلخواه با پسوند bot خواهد بود. در صورتی که نام‌کاربری دلخواه شما در دسترس نیست می‌توانید از ترکیب‌های مختلف زیرخط‌دار استفاده کنید.

در این آموزش رباتی ایجاد خواهیم کرد که خبرهایی در خصوص اینکه چه کسانی در روز جاری به‌دنیا آمده‌اند ارسال می‌کند بنابراین نام انتخابی ما Born Today خواهد بود و همان‌گونه که عنوان شد نام‌کاربری باید به شکل “BornTodayBot” مورد استفاده قرارگیرد.

BotFather به شما یک آدرس یا در واقع رابط کاربری ارسال خواهد کرد که ترکیبی شبیه آنچه در زیر مشاهده می‌کنید خواهد داشت: این آدرس را حفظ کنید تا نهایتا در مرحله بعدی در Paquebot مورد استفاده قرار دهید.

مدنظر داشته باشید که روبات شما در همین مرحله ایجاد شده ولی در حال حاضر بلا استفاده بوده و کار خاصی انجام نخواهد داد. به‌ همین منظور ما Paquebot را به آن اضافه خواهیم کرد تا کاربر بتواند با آن تعامل داشته باشد.

برقراری ارتباط میان روبات شما و Paquebot

متاسفانه روبات Paquebot دیگر فعال نیست.

اکنون و پس از ساخت روبات نیاز به برقراری ارتباط به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز است. بدین‌منظور از Paquebot استفاده خواهیم کرد. در واقع در این مرحله با Paquebot@ صحبت خواهیم کرد. بدین‌منظور کافی است بر روی این لینک کلیک کنید.

با بازشدن صفحه مکالمه کافی است عبارت “addbot/” را تایپ کرده و پس از آن آدرسی را که از BotFather دریافت کرده بودید وارد کنید. بدین ترتیب Paquebot متوجه خواهد شد که شما مالک این روبات هستید و سرویس مورد نیاز آن را نصب کرده‌اید. اکنون در صورتی که متن یا فرمانی را برای روبات خود بنویسید، این مطلب به سرورهای Paquebot یعنی مکانی که روبات شما نصب شده ارسال خواهد شد.paquebot

اکنون شما این امکان را خواهید داشت تا با سه روبات ارتباط برقرارکنید. BotFather@ به‌منظور اضافه‌کردن روبات‌ها به تلگرام، Paquebot@ به‌منظور نصب‌کردن Paquebot برای روبات موردنظرتان و YourBot که در واقع روبات شما بوده و می‌توانید بر روی آن نظارت داشته باشید. اکنون می‌توانیم BornTodayBot@ را با کلیک بر روی این لینک بازکرده و عبارت “start/” را تایپ کنیم. در واقع اکنون هر شخصی می‌تواند BornTodayBot را بازکرده و به جمع زیرشاخه‌های آن بپیوندد.born today

ارسال به‌روز‌رسانی‌ها به ثبت‌نام کنندگان

اکنون روبات ما آماده استفاده بوده و قصد داریم به کاربران آن خیر مقدم بگوییم. بدین منظور تصویر یک گربه خندان را برای آن‌ها ارسال می‌کنیم. در BornTodayBot@ می‌توانیم عبارت “paquebot/” را تایپ کنیم تا از این به بعد به‌روزرسانی‌های بعدی که به این مکالمه ارسال می‌کنیم به کلیه ثبت‌نام کنندگان و یا در واقع همان زیرشاخه‌ها ارسال شود.

این محتوای ارسالی می‌تواند متن، تصویر، ویدئو، صدای ضبط‌شده، موقعیت مکانی شما، تعدادی فایل و یا حتی استیکر باشد. می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را از هر موقعیت از تلگرام ارسال کنید. در صورتی که کاربران شما این محتوا را دوست ندارند می‌توانند با تایپ عبارت “stop/” دریافت آن‌ها را منتفی کنند.send updates to subscriber on telegram

انتشار خودکار به وسیله Zapier

همان‌طور که در ابتدا عنوان شد قصد داریم این به‌روزرسانی‌ها به‌طور خودکار ارسال شوند به همین دلیل از Zapier بدین‌منظور استفاده خواهیم کرد. نگرانی از این بابت نداشته باشید زیرا Zapier یک روبات نبوده و یک وب‌سایت معمولی است که به هیچ فرمان نوشتاری نیاز ندارد.

با مراجعه به این لینک می‌توانید حساب کاربری خود را ایجاد کنید. در چهارده روز اول استفاده از این حساب هیچ محدودیتی نداشته بنابراین از این بازه زمانی به بهترین نحو ممکن به‌منظور آزمایش کلیه قابلیت‌ها استفاده کنید.

برنامه Zapier برای Paquebot در نسخه آزمایشی قرارداشته و به‌ منظور اضافه کردن Paquebot به حساب Zapier باید بر روی این لینک دعوت‌نامه کلیک کنید. مدنظر داشته باشید که به‌منظور استفاده از برنامه بر روی Zapier باید دعوتنامه را بپذیرید. اکنون با کلیک بر روی Make A ZAP در سرتیتر Zapier فرایند ایجاد یک zap جدید را آغاز کنید.zapier

در قسمت سمت چپ (Trigger app) آنچه که قصد دارید به روبات خود ارسال کنید را مشاهده خواهید کرد. در قسمت سمت راست (Action app) باید Paquebot را انتخاب کنید تا ارتباط با روبات شما برقرار شود. در این بررسی ما قصد داریم خبرهایی از یک سرخط‌خوان اضافه کنیم. در صورت لزوم حساب کاربری خود را که به‌عنوان مثال توییتر، جی‌میل یا هر حساب مورد نیاز به‌منظور برقراری ارتباط است انتخاب کنید.

در مرحله بعدی باید روبات خود را با Zapier در ارتباط قرار دهید. در صفحه‌ بازشونده که به‌منظور تایید ارتباط در مقابل شما قرار می‌گیرد گزینه‌ای که از شما یک کلید با عنوان Paquebot Key را سوال می‌کند مشاهده خواهید کرد. به‌منظور دریافت کلید، روبات خود را بازکرده و عبارت “botkey/” را تایپ کنید. پس از دریافت کلید، آن‌را در قسمت مربوطه وارد کنید. اکنون روبات شما تایید شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.activate zapier

در گام بعدی تنظیمات Zapier، باید مبنای عمل خود را تنظیم کنید. به‌عنوان مثال ما برای روز تولد همان آدرس سرخط‌خوان را وارد کردیم. در مرحله بعدی میان منبع و روبات ارتباط برقرار خواهیم کرد. اصولا ما فیلدها و محتوای مختلف را از منبع دریافت و آن‌را در کادر متنی که به روبات ارسال خواهد شد وارد می‌کنیم. در گام بعد می‌توانید این به‌روزرسانی‌ها را مورد آزمایش قرار دهید. همچنین می‌توانید بر روی گزینه “Test Zap with this sample” کلیک کرده تا برنامه یک به‌روزرسانی را مستقیما برای شما ارسال کند. در صورت دریافت نتیجه موفقیت‌آمیز، کافی است zap مورد نظر خود را نام‌گذاری کرده و آن‌را ذخیره کنید. اکنون روبات شما آماده استفاده بوده و به‌طور کامل خودکارسازی شده است.test bot on telegram

در صورتی که بخواهیم نگاهی اجمالی به نحوه فعالیت این روبات ایجادشده بیندازیم باید مراحل را اینچنین عنوان کرد:

هر گاه یک به‌روزرسانی بر روی منبع داشته باشیم (در اینجا تولدهای جدید) zappier یک به‌روزرسانی خودکار ایجاد خواهد کرد. این به‌روزرسانی جدید به Paquebot با فرمتی که انتخاب کرده‌ایم ارسال خواهد شد و نهایتا Paquebot این به‌روزرسانی را به کلیه افرادی که در لیست ثبت‌نامی قرارگرفته‌اند می‌فرستد.

تبلیغ کردن برای روبات

می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌های مختلفی مانند Store Bot به ارائه و تبلیغ هرچه بیشتر برای روبات خود اقدام کنید و یا با استفاده از هش‌تگ این روبات را در اینستاگرام و یا توییتر بیش از پیش به دیگران بشناسانید.

medium

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

223 نظر برای این مطلب
  1. yeki می‌گوید

    سلام خسته نباشید بسیار ممنون از مطالب خوبتون من می خوام یه ربات بسازم که خبر های روز فوتبال ایران رو بده حداقل روزی دوتا خبر
    می خوام دوتا دکمه هم داشته باشه
    یه دکمه روش نوشته باشه شروع برای دوهفته : با زدن این دکمه ربات به مدت دوهفته اخبار ایران رو میده و بعد از دوهفته خبر هاش قطع بشه
    یه دکمه دیگه هم روش نوشته شده باشه عضویت : با زدن این دکمه به ترتیب چند تا سوال پرسیده میشه و من می خوام رباتم تمام این جواب هارو برام بفرسته
    لطفا و خواهشا و التماسا زود جواب بدید
    بازهم ممنون از سایت خوبتون
    یا علی

  2. محمدسجاد می‌گوید

    سلام میخوام توی کانالم پایین یک دکمه طراحی کنم که روش نوشته باشه ارتباط با ادمین ( از یکی از ربات دار ها پرسیدم گفت که برات انجام میدم اما پولیه خواستم ببینم با این رباتی که خودم الان ساختم چطور این کار رو انجام بدم؟

  3. محمد می‌گوید

    با عرض سلام وخسته نباشید
    وقتی میخوام وارد وبسایت زاپیر بشم کل قالبش بهم ریختست و هیچ کاری نمیشه داخلش انجام داد. با کامپیوتر های دیگه و با بروزر های مختلف امتحان کردم ئلی نتیجه نگرفتم .چکار باید کرد؟
    ممنون میشم جوابمو بدید/

  4. سیامک می‌گوید

    سلام من چگونه به رباتم مطالب یا عکس بزارم زود تروخداجواب بدین

  5. shayan می‌گوید

    سلام به همه دوستان…آقا سایت zapier.com از کار افتاده؟ رو چندتا سیستم امتحان کردم ولی سایت به صورت استاتیک باز میشه و از اونجا که فکر میکنم با فلش پلیر بیشتر کار میکنه فلش پلیر هم اپدیت کردم ولی فقط تکست های سایت میاد و گرافیک نداه اصلا و نمیشه باهاش zap ساخت وقتی گرافیک نداره…ممنون میشم اگه از دوستان کسی تجربه مشابهی داره اعلام کنه…

  6. مریم می‌گوید

    ببخشید من این ربات رو راه اندازی کردم چند پیام هم فرستادم برای سابسکرایبرها .بعد از چند روز یه پیام دیگه فرستادم که این پیام های جدید و برای سابسکرایبرها ارسال نمیکنه علت چی میتونه باشه؟

  7. Mehrab می‌گوید

    چگونه مطلب در روبات خود بگذاریم

    1. سیامک می‌گوید

      نمیدانم منم گیرکردم جواب بدین

  8. reza می‌گوید

    با سلام چرا من نمیتونم به بوت فادر برم .غیر فعاله راهنماییم کنین

  9. parham می‌گوید

    سلام در سایت Zapier هر لینکی که اینجا دادید همه یه صفحه باز میکنه لینک دعوت‌نامه رو قبول کردم و وقتی Make A ZAP میزتم هیچ اتفاقی نمیوفته بر مبگرده همون صفحه ای که بود الان ادامش نمیتونم برم مشکل چیه؟

  10. جواد می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید توضیحاتتون عالی بود اما اونجایی که باید Paquebot با زپیر ارتباط برقرار کنه برای من
    این خطا رو میده : authorization failed: (403) Forbidden
    ممنون میشم مشکلم رو حل کنید این ربات رو برای یادگیری می سازم

    1. farhad می‌گوید

      h,kon token k bot father mide to zapier kar nemikone
      dastor /botkey ro to khodet robat bezan on token ro to zapier bezani halle

  11. علی می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید من تازه تلگرامو نصب کردم چ جوری باید botfatherرو اد کنم؟

  12. سلوا می‌گوید

    سلام.خسته نباشید
    چطوری میشه امار رباتو فهمید؟؟؟

  13. Ramyar می‌گوید

    اخه پاکیو چی داره !!!! از نظر من سرور ایرانی هاجی بوت خیلی سر تر از پاکیو هستش . سریع تر و اسون ترم هستش . من تو یه روز بدون این که کسی بم یاد بده هاجی بوت رو یاد گرفتم . ادمین لطفا اموزش اون سرور رو برا دوستان بزار

  14. مصطفی می‌گوید

    سلام وقتی دستور /paquebot رو میزنم این رو مینویسه

    Good job! Paquebot will now sent the message to all your subscribers (Only you received this one, to show you the result)

    و برای مخاطبانم چیزی ارسال نمیشه
    نمیدونم چرا

    کسی میتونه کمکم کنه؟

  15. saghar می‌گوید

    به من اینو داد First, create your bot profile using the @BotFather.
    Then, install Paquebot on your bot:

    ➡ Method 1 – Forwarding
    Forward any message containing a token to @Paquebot, and it will automatically be added

    ➡ Method 2 – Manually
    Use the command /addbot followed by your bot token.

    When it’s done, your bot is ready!

  16. amirhosein می‌گوید

    چگونه برای ربات دکمه ی دستوری بگزارم؟

  17. سسسسسس می‌گوید

    من روبات ساختم چی کار کنم که عکس و متن و اینا بفرسته وقتی یکی بهش پیام میده؟

  18. Mp می‌گوید

    ربات paquebot جواب منو نمیده چی کآر کنم

  19. mohammad می‌گوید

    hi..عاقا چجوری میشه فهمید چند نفر تو ربات ما عضو هستند؟؟

  20. ali می‌گوید

    سلام من توی زپیر قسمت action appرو میزنم paquebot نیس

  21. ارش می‌گوید

    من ربات ساختم ولی انگلیسی زبونش چه جوری فارسی کنم همه چی شو

    1. استاد جعفر می‌گوید

      /locale
      البته فقط برای اعضا مدیر انگلیسی میمونه

  22. Saeed می‌گوید

    ممنونم من روبات رو ساختم
    فقط چجوری میشه مطلب یا عکس بزارم تا دیگران استفاده کنند؟

    1. استاد جعفر می‌گوید

      به من پی ام بده
      @samsung98ir
      تلگرام

  23. استاد جعفر می‌گوید

    مدیر محترم
    تاپیک هایی برای تلگرام وایبر و غیره باشه من کمک میکنم ضمنا من یه باگ باحال تو تلگرام یافتم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      فعلا که همین تلگرام رو داریم و دارید زحمتش رو می کشید.
      پیشنهادی دارید ممنون میشم از طریق بخش تماس با ما مطرح کنید.

  24. nazanin می‌گوید

    کن رباتو ساختم اما نمیدونم چجوری متن بفرستم و عکیو غیره تازه ربات هایی که دیدم بیشتر فارسی بوده و خودشون متنشو طراحی کردن چجوری میتونم متنشو بنویسم به فارسی؟

    1. استاد جعفر می‌گوید

      نازنین یبار دیگه بخون مطلبو مشکلی بود من خودم راهنماییت میکنم

  25. مریم می‌گوید

    یه سوال داشتم. من با روبات دوم مشکل دارم. اد بوت و‌توکن رو‌براش میفرستم ولی هیچ عکس العملی نشون نمی ده. هیچ پیغامی نمی ده. میشه راهنماییم کنین؟

    1. استاد جعفر می‌گوید

      جواب mm دقیقا

  26. mm می‌گوید

    @Paquebot هر چی /addbot مینوسیم هیچ پاسخی نمیده جرا؟

    1. استاد جعفر می‌گوید

      عزیزم دیروز این بات اوراق بود کار نمیکرد

      1. mm می‌گوید

        این سایت زپیر وقتی دعوت نامه رو قبول میکنم ، یه صفحه میاره، بعدش میزنم میک ا زپ باز دوباره همون صفحه رو دوباره بالا میاره لطفا چطار کنم

        1. استاد جعفر می‌گوید

          mm زپیر حتمی نیست یک
          دو اگه زپیر میخوای با کامپیوتر باس بری
          سه باید با زپیر کژدار و مریض رفتار کنی
          چهار اگه هیچ کدوم از سه مورد بالا اثر نداشت به من پی ام بده تو تلگرام
          @samsung98ir

  27. علی می‌گوید

    سلام خدمت شما . من یک ربات ساختم با تعدادی دکمه دستوری. چطور میتونم برای این دکمه چند تا دکمه به صورت زیرشاخه تعریف کنم که کاربر با زدن دکمه مربوط به صفحه ای جدید با تعدادی دکمه ، منتقل بشود؟ بسیار متشکر از سایت خوبتون

    1. امین می‌گوید

      منم همین مشکل ر. دارم ، اگر دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
      مشکل دیگه من اینه که محتوای دکمه هام نمایش داده نمیشه مثلا اگه یه متن و یه عکس تو دستورم قرار داشته باشه وقتی کاربر دستور میده فقط یکی از اینها به صورت رندوم نمایش داده میشه
      ممنون میشم پاسخ بدید خیلی نیاز دارم

  28. parya می‌گوید

    سلام دوست عزیز..من ربات را ساختم اما نحوه دوستور دادن به ان را نمی دانم میشه راهنمایی کنید که چچوری بهش بگم که جک بزاره یا خوش امدگویی بگه در گروها

  29. mina می‌گوید

    سلام
    من با همین دستورات یک ربات ایجاد کردم مشکلی هم ندارد فقط برای گروه مطلب ارسال نمی کند. یعنی همه افرادی که ربات را اد کردند مطلب را دریافت می کنند ولی گروه ها دریافت نمی کنند ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. استاد جعفر می‌گوید

      نظرات قدیمی تر رو نگاه کن جوابش هس

  30. سعید رجایی می‌گوید

    ابتدا در بوت پدر یا botfather دستور /botname را وارد کنید و سپس دستور /setuserpic و عکس مورد نظر خود را با کیفیت مناسب ارسال کنید جای bootname نام ربات خود را وارد نمایید
    با تشکر

  31. رضا می‌گوید

    سلام

    تشکر از مطلب آموزشی خوبتون

    من می خوام یه ربات بسازم که فقط فید بخونه

    تعداد فیدها نزدیک به 100 فید هست

    من با زاپیر انجام دادم و اکی بود تا اتمام مدت محدود . با توجه به محدودیت اکانت رایگان زاپیر این سرویس برای من بلااستفاده شد .

    پیشنهادتون چیه ؟

    1. استاد جعفر می‌گوید

      نخیر زپیر بلا استفاده نمیشه
      نمونش بات رسمی این سایته
      @Farnet_bot

  32. sobhan می‌گوید

    سلام من همه ی کار های ربات رو انجام دادم باید چی کنم توی اون روباته میرمaddbot/ بعد کد رو میزنم قبول نمیکنه میگه
    [Forwarded from Paquebot.io]
    ? Yon can type /help to display the commands. You can also use /send to know how to
    send updates to all your bot’s subscribers
    اینو میگه چرا میتونین علتش رو به ایمیلم ارسال کنید لطفا خواهشا

    1. استاد جعفر می‌گوید

      باید اینجور بنویسی
      /addbot **********

  33. Ali می‌گوید

    سلام
    چجورى میتونم یکـ دکمه را آپدیت کنم و هر موقع که بخوام بتونم به اون دکمه متن اضافه کنم؟

    1. استاد جعفر می‌گوید

      هیچ روشی هنوز نیست مگر paquebot یه ذره دست بجونبونه

  34. yooz می‌گوید

    سلام
    ببخشید روبات سوم که روبات خودمون هست رو لینکش رو ندادید

    1. استاد جعفر می‌گوید

      یوز اخه اینم سواله تو کردی خب هر ربات فرق داره
      مثلا یوزر نیم رباتت 123 باشه یا لینک داره یا تو تلگرام یوزرنیم بزنی
      @123
      telegram.me/123

  35. yooz می‌گوید

    سلام
    توکن رو توی مراحل دوم هرچقدر میزنم قبول نمیکنه

    1. استاد جعفر می‌گوید

      بات پدر رو برو با دستور /token یه توکن جدید بگیر بلکه درست بشه

  36. امیر می‌گوید

    سلام.با ارز خسته نباشید.من می خوام بزای دوستم ربات بسازم .میشه یاد بدین برای دیگران چطور میشه ساخت؟؟ ممنون میشم

    1. استاد جعفر می‌گوید

      2 راه داره
      یا خودت مدیریتش کنی
      یا توکنو بدی بهش تا تو paquebot بزنه

    2. استاد جعفر می‌گوید

      امیر دیروز یه امکان چند مدیره از paquebot اومد که حلال مشکلات تو شده
      با استفاده از دستور /revoke در بات پدر توکن متقارن بگیرید
      بعد به ادمین دوم یا همون دوستت توکن متقارن رو میدی
      بقیش مثل قبلا میمونه

  37. جوادنادری می‌گوید

    باعرض سلام
    من ربات ساختم اما هیچ گزینه ای نداشتم و نمیشع گداشت من این رباتوبرای تبلیغات سساختم اما نمیشه
    خواهشا کمکم کنید

  38. taha می‌گوید

    ببینید من رباتو ساختم وقتی هم داخل پی ویش میرم کلمه هایی که داخلش اد کردم به طور مثال کلمه ی جوک وقتی می نویسم جوک ربات جوک می فرسته ولی وقتی که داخل گروه ادش می کنم می نویسم جوک هیچ کاری نمی کنه اصلا هیچ دستوری رو انجام نمی ده میشه لطفا کمکم کنید

    1. استاد جعفر می‌گوید

      دستوراتو اسلش دار کن

  39. lliii می‌گوید

    من وpaquebot رو به رباتم میدم ولی جواب نمیده

    1. استاد جعفر می‌گوید

      مشکل از تلگرامه

  40. Golden Beard می‌گوید

    راهی هست که کاربری که داره از بات من استفاده میکنه ، قابلیت تایپ کردن نداشته باشه ؟ یعنی نزارم که تایپ و فقط ار کامند هایی که در دسترسش هست استفاده کنه ؟

    1. استاد جعفر می‌گوید

      نچ

  41. نیما می‌گوید

    خداییش این زاپیر خیلیومسخرست کفر ادمو در میاره

    1. استاد جعفر می‌گوید

      اره صفحاتش ریسپانسیو نشده

  42. محمدی می‌گوید

    به نام خدا
    ضمن سلام و خسته نباشید
    بنده طبق روشی که معرفی کردید یک ربات ساختم ولی باعرض پوزش متوجه نشدم چطور می شود فایل ها و متن مورد نظر را ارسال کرد تا در دسترس دیگران قرار بگیرد
    ممنون میشم اگر در اثر وقت پاسخ بنده را بدهید
    باتشکر
    یاحق

    1. استاد جعفر می‌گوید

      بسیار راحت
      مثل ارسال فایل به دوستان

  43. sajjad می‌گوید

    سلام چه جوری میشه متن اولیه ای وقتی وارد ربات میشه رو عوض کرد؟؟؟
    گزینه چه جوری میشه درست کرد؟؟؟
    خواهشا جواب بدید خیلی مهمه

    1. استاد جعفر می‌گوید

      برو تو چت رباتت دستور /setabout رو بزن یه فاصله بده بعد پیغام ورودی رو بنویس

  44. دانیال می‌گوید

    سلام
    از کجا بفهمم چند نفر عضو ربات هستند؟

    1. سید می‌گوید

      سلام داخل چت ربات دوم paquebo.io دستور
      subscribers/ رو بفرست بهت میگه به شرطی که توکنت رو وارد کرده باشی

  45. ali می‌گوید

    ببخشید.زاپیر چه میکنه؟

    1. استاد جعفر می‌گوید

      به صورت اتوماتیک آپدیت میکنه و الکی مثلا به ما کمک میکنه ولی خیلی زحمت داره و ناکارامده

      1. استاد جعفر می‌گوید

        حرفمو پس میگیرم جدیدا راحت شده

  46. hossin می‌گوید

    کندبودن سرعت اینترنت حال گیری میکنه

  47. Sepehr می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر من تو مرحله ی دوم گیر میکنم با روبات دوم همش این پیامو میده
    Token missing in the command.
    چی کار کنم لطفا به ایمیلم بفرست

    1. مهدي می‌گوید

      وقتی دستور /addbot مینویسید، بعد این دستور یک فاصله بدهید و توکن خود را ادامه این دستور کپی کنید بعد هر دوی آن را باهم بفرستید مثال:
      /addbot 1663636336266:hhddh7bhgxhxhu77jjhdhc

      بعد بفرستید
      امیدوارم مفید باشد.

  48. صخره می‌گوید

    سلام
    ممنون
    با ارسال botkey/ کدی ارسال نمی شه

    1. سعید رجایی می‌گوید

      با سلام دستور بالا را در صفحه ربات خود وارد کنید به شما یک کد ارسال می شود از آن استفاده نمایید .

  49. me می‌گوید

    عکسشو چجوری عوض کنیم؟

    1. استاد جعفر می‌گوید

      در بات پدر دستور /setuserpic رو بزن یه عکس مربعی بهش بفرست

  50. محمد می‌گوید

    سلام
    چطوری میشه تصویر پروفایلشو عوض کرد؟
    هر کسی که وارد میشه همون متن یا عکسی که گفتیم رو براش میفرسته؟