10 مشکل رایج ساعت‌های هوشمند اندروید و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها

ساعت‌های هوشمند اندرویدی سلانه‌سلانه راه خود را به ویترین مغازه‌ها باز کرده‌اند؛ اما از آنجایی که این محصولات هنوز در ابتدای راه‌ هستند، اشکالاتی نیز دارند که زیاد نمی‌توان به آنها خُرده گرفت. گوگل نیز به عنوان سازنده سیستم‌عامل این ساعت‌ها سخت در تلاش است تا مشکلات را هرچه سریعتر از میان بردارد.

196

با این حساب اگر شما هم نتوانسته‌اید در مقابل وسوسه‌ فناوری ساعت‌های هوشمند مقاومت کنید و ساعت هوشمند اندرویدی خرید کرده‌اید، ممکن است با مشکلاتی روبرو شده باشید که در این گفتار قصد داریم را‌ه‌های برطرف نمودن اشکالات این محصولات را با هم بررسی کنیم.

زود خالی شدن باتری گوشی

بیشتر ساعت‌های هوشمند با گوشی اتصال برقرار می‌کنند و کاربران زیادی ادعا دارند که پس از اتصال ساعت هوشمند به گوشی، شاهد مصرف بیش‌ از اندازه باتری گوشی‌ هوشمند هستند.

برای حل این مشکل ابتدا به قسمت Settings منوی گوشی هوشمند وارد شده و گزینه Battery را انتخاب کنید، با این شیوه گزارشی از مصرف باتری بدست خواهید آورد. پس از مشخص نمودن نرم‌افزاری که مصرف زیادی از باتری را به خود اختصاص داده است، آنرا حذف (uninstall) کنید.

کاربران زیادی هم هستند که ادعا می‌کنند پس از فعال سازی Google Now، مصرف باتری چندین برابر می‌شود. برای حل این مشکل نیز کافی است به قسمت Settings رفته و Accounts را انتخاب کنید، در اینجا وارد Google شده و با پیدا کردن گزینه Search قسمت Now را در پایین منو غیر فعال و یا به اصطلاح خاموش کنید. گوشی و ساعت هوشمند خود را مجدداً راه‌اندازی (Restart) کنید، برای این کار به منوی Settings در ساعت هوشمند وارد شده و Restart را انتخاب کنید.

ریست نمودن ساعت هوشمند به حالت کارخانه و اتصال مجدد آن به گوشی‌ همراه نیز ممکن است چاره ساز باشد. دقت داشته باشید که ریست کردن ساعت هوشمند باعث می‌شود تمامی اطلاعات پاک شود؛ در نتیجه حتماً‌ قبل از این کار از اطلاعات مهم خود پشتیبان تهیه کنید و یا آنها را همسان‌سازی (سینک) کنید.

اپلیکیشن ساعت هوشمند را یک‌بار از روی گوشی همراه پاک و مجدد نصب کنید. پس از این مرحله دوباره ساعت هوشمند خود را به گوشی متصل نمایید.

از بررسی شبکه‌ وای‌فای غافل نشوید

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند در زمان اتصال به شبکه‌های وای‌فای مصرف باتری بیشتری را تجربه می‌کنند. بررسی کنید کانکشن‌های خروجی شبکه‌ وای‌فای محدود شده باشند چرا که ممکن است اپلیکیشنی دائماً به پورتی که مسدود شده است متصل شده باشد. در این حالت سعی کنید از شبکه‌های خصوصی مجازی استفاده کرده و یا به هر ترتیب دیگر پورت مورد نظر را باز بگذارید تا ترافیک به حالت عادی خود باز گردد.

ساعت هوشمند به گوشی متصل نمی‌شود

کاربرانی بوده‌اند که از عدم اتصال ساعت هوشمند به گوشی شکایت داشته‌اند. اولین اقدام بررسی سازگاری گوشی با ساعت هوشمند است، برای اینکار به وب‌سایت http://www.android.com/wear/check/ مراجعه کنید.

  • از روشن بودن بلوتوث اطمینان خاطر حاصل کنید.
  • گوشی و ساعت هوشمند را ریستارت کنید.
  • از آپدیت بودن گوگل‌پلی سرویس، گوگل سرچ و Android Wear مطمئن شوید.

اگر ساعت هوشمند شما قبلاً به گوشی متصل بوده‌ است، اتصال را قطع کرده و مجدد وصل نمایید، برای اینکار به منوی ساعت هوشمند وارد شده و گزینه‌ Disconnect را انتخاب کرده و مجدد Connect را بفشارید.

راه‌حل دیگری که به نظر می‌رسد پاک نمودن کَش گوشی است، برای اینکار به منوی Settings وارد شده و از قسمت Apps گزینه Android Wear را انتخاب کرده و بر روی Clear Cache ضربه بزنید. ریست‌ کردن ساعت هوشمند و بازگرداندن آن به حالت کارخانه هم ممکن است مشکل را برطرف کند، برای اینکار به قسمت Settings وارد شده و گزینه Reset device را انتخاب کنید.

تکرار همگام سازی (سینک) پس از اتصال به گوشی هوشمند

بعضی کاربران گزارش داده‌اند پس از اعلان Connected که بر روی قسمت نوتیفیکیشن‌های گوشی هوشمند یا تبلت نمایش داده می‌شود، همگام سازی وارد چرخه تکرار دائم می‌شود. این امر نگرانی‌هایی را مبنی بر مصرف بیشتر باتری ایجاد می‌کند. راه‌حل این مشکل آسان است اما برطرف نمودن آن فرقی به حال مصرف باتری ندارد، از ما گفتن بود!

برای راه‌حل زیر باید قابلیت Developer Option را بر روی گوشی خود فعال کنید. سپس وارد منوی Settings شده و گزینه Developer Options را انتخاب کنید، در این مرحله اتصال ساعت هوشمند را با گزینه disconnect قطع کرده و مجدد وصل کنید.

مشکل در نصب اپلیکیشن‌ ساعت هوشمند بر روی گوشی

گزارش‌هایی نیز مبنی بر بروز مشکل در نصب اپلیکیشن‌ ساعت هوشمند بر روی گوشی مشاهده شده است. کاربران مدعی هستند که پس از نصب و در حین بارگزاری با پیغامی مبنی بر نصب مجدد اپلیکیشن‌ ساعت هوشمند روبرو می‌شوند. اولین راه‌حلی که برای بر طرف نمودن این مشکل به نظر می‌رسد ریستارت نمودن گوشی‌‌همراه است.

اگر ریستارت کردن گوشی‌همراه گره‌ای از مشکل شما باز نکرد، اپلیکیشن ساعت هوشمند را از روی گوشی یک‌بار حذف کرده و مجدد نصب نمایید. از فعال و آپدیت بودن گوگل‌پلی ‌سرویس و گوگل سرچ، اطمینان حاصل کنید.

برای اطمینان خاطر حاصل نمودن از آپدیت‌ بودن اپلیکیشن‌ها کافی است پلی‌استور را انتخاب کرده و در قسمت سمت چپ بر روی گزینه My apps ضربه بزنید،‌در اینجا تمامی اپلیکیشن‌ها لیست می‌شود و به راحتی قادر هستید آنها را به آخرین نسخه آپدیت نمایید.

نوتیفیکیشن‌ها دریافت نمی‌شوند

برخی از کاربران گزارش داده‌اند در حالیکه ساعت هوشمند به گوشی متصل است، نوتیفیکیشن‌ها دریافت نمی‌شود. این اتفاق به صورت کاملاً تصادفی رخ می‌دهد و گاهی اوقات به‌خودیِ‌خود برطرف می‌شود و بعضی مواقع مشکل ادامه پیدا می‌کند.

برای برطرف نمودن این مشکل نیز اولین راه‌حلی که به ذهن می‌رسد ریستارت کردن ساعت هوشمند است،‌البته این راه‌حل مشکل را به صورت مقطعی حل می‌کند و احتمال بروز مجدد اشکال وجود دارد.

اگر گوشی شما به سیستم‌عامل اندروید 5 مجهز است وارد قسمت تنظیم صدا شده و از فعال بودن تمامی نوتیفیکیشن‌ها بر روی حالت Priority اطمینان حاصل کنید.
وارد قسمت Settings شده و Sound & notification را انتخاب کرده و تنظیمات Interruptions را چک کنید. به دارندگان گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید ۴.۳ یا ۴.۴ هم پیشنهاد می‌کنیم Mute نبودن گوشی خود را بررسی کنند.

در منوی Settings ساعت هوشمند هم دقت کنید تا هیچ گزینه‌ای بر وری حالت mute تنظیم نشده باشد. به قسمت Settings در تبلت یا گوشی هوشمند خود وارد شده و گزینه Apps را انتخاب کنید، در اینجا دقت شود تمامی نوتیفیکیشن‌ها در حالت فعال قرار گیرد.

حالت Theater و Cinema را از روی ساعت هوشمند خاموش کنید، برای اینکار دکمه پاور را دوبار سریع پشت سر هم فشار دهید یا اینکه انگشت خود را از بالا به پایین کشیده تا منو باز شود در این حالت با حرکت انگشت از سمت راست به چپ گزینه Theater را مشاهده خواهید کرد.

اتصال ساعت هوشمند و گوشی را از طریق خاموش کردن بلوتوث قطع کنید، اپلیکیشن‌ ساعت هوشمند را که بر روی گوشی نصب کرده‌اید یکبار حذف و مجدد نصب نمایید.

ساعت هوشمند را ریست کرده و به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید. گوشی را ریستارت کرده و اپلیکیشن‌ ساعت هوشمند را مجدد نصب نموده و اتصال جدیدی با ساعت برقرار کنید.

ممکن است با انجام دادن تمامی موارد فوق باز هم مشکل ساعت هوشمند شما برطرف نشود،‌به خصوص اگر اندروید شما نسخه 5.0.1 باشد. در این صورت چاره‌ای نیست و باید تا آپدیت بعدی صبر کرد.

سیستم‌عامل ساعت هوشمندِ اندرویدی دائما هنگ می‌کند

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که سیستم‌عامل ساعت هوشمند اندرویدی آنها به صورت اتفاقی هنگ می‌کند و گاهی اوقات با پیغام Unfortunately, Android Wear has stopped روبرو می‌شوند. این مشکل به صورت تصادفی اتفاق می‌افتد و دلیل موجهی برای آن وجود ندارد.

برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود حساب کاربری Microsoft Exchange ActiveSync را حذف کنید. قرارهای تنظیم شده در اپلیکیشن تقویم نیز ممکن است در بروز این مشکل دست داشته باشد،

تنظیمات امنیتی حساب کاربری Exchange هم یکی دیگر از دلایل هنگ کردن سیستم‌عامل ساعت هوشمند اندرویدی است. به غیر از راه‌حل‌هایی که برای رفعِ هنگ کردن وجود دارد می‌توانید سیستم‌عامل را نیز آپدیت کنید، برای این‌ کار گوگل‌پلی استور را باز کرده و در قسمت سمت چپ گزینه My apps را انتخاب کنید.

پس از آپدیت با مراجعه به این مسیر Settings گزینه Updates رانتخاب کرده و در قسمت System Updates نسخه سیستم‌عامل را چک کنید. اگر پس از آپدیت، مشکل مرتفع نشد به قسمت Settings رفته و گزینه Apps رانتخاب کنید و به قسمت Android Wear بروید. در اینجا گزینه Clear cache, clear data و Force Close را انتخاب کنید.

راه دیگری که به نظر می‌رسد قطع کردن ارتباط ساعت هوشمند با گوشی است، برای اینکار یک‌بار کاملاً‌ اپلیکیشن ساعت هوشمند را از روی گوشی حذف کرده و مجدد نصب کنید، پس از نصب، اتصال ساعت هوشمند به گوشی را امتحان کنید.

ساعت هوشمند به مودم وای‌فای متصل نمی‌شود

در میان مشکلات ساعت‌های هوشمند، عدم اتصال به مودم وای‌فای از مواردی است که کاربران گزارش داده‌اند. در ابتدای بررسی این مشکل دقت کنید که تمام ساعت‌های هوشمند به وای‌فای مجهز نیستند و ممکن است ساعت هوشمند شما کلاً وای‌فای نداشته باشد.

پس از اینکه از مجهز بودن ساعت هوشمند خود به وای‌فای اطمینان حاصل کردید، برای رفع مشکلِ اتصال به وای‌فای، اپلیکیشن ساعت هوشمند را از روی گوشی باز کرده و به قسمت Settings بروید، در آنجا اطمینان حاصل کنید گزینه Cloud sync فعال باشد. از فعال بودن وای‌فای نیز با مراجعه به قسمت Wi-Fi Settings در ساعت هوشمند اطمینان حاصل کنید، دقت کنید گزینه اتصالِ وای‌فای بر روی حالت اتوماتیک قرار داشته باشد.

یکی دیگر از دلایل عدم اتصال به وای‌فای، مغایرت میان کانالِ ارسالِ سیگنالِ وای‌فای بین روتر و ساعت هوشمند است. این مشکل بیشتر در بین دارندگان ساعت هوشمند Watch Urbane شرکت ال‌جی به چشم می‌خورد، این ساعت هوشمند برای اتصال وای‌فای از کانال ۱۱ استفاده می‌کند و با این حساب تا انتشار آپدیت جدید راه‌حل دیگری برای دارندگان این ساعت هوشمند وجود ندارد.

آپدیت نبودن سیستم‌عامل ساعت هوشمند اندرویدی نیز ممکن است یکی از دلایل عدم اتصال به وای‌فای باشد، برای اینکار به قسمت Settings در ساعت هوشمند رفته و گزینه About را انتخاب کنید، سپس در منوی System Updates از به‌روز بودن نسخه سیستم‌عامل ساعت هوشمند اطمینان خاطر حاصل کنید. اگر روتر شما قابلیت تغییر کانال دارد، سعی کنید کانال‌های ارسال سیگنال ضعیف‌تر را انتخاب کنید.

مشکل نمایش پیغام Ok Google

گزارش شده است که گاهی اوقات پیغام Ok Google پس از روشن شدن صفحه نمایش، نمایان می‌شود. خوشبختانه حل این مشکل به راحتی آب خوردن انجام می‌شود. کافیست تا سه یا چهار بار عبارت Ok Google را بلند اعلام کنید تا از شر این پیام خلاص شوید.

اپلیکیشن‌ها پس از اجرا شدن، بسته می‌شوند

بعضی از دارندگان ساعت‌های هوشمندِ اندرویدی ادعا می‌کنند اپلیکیشن‌ها پس از باز شدن، بسته می‌شوند و صفحه‌نمایش ساعت نیز عملکردی نشان نمی‌دهد. برای بر طرف نمودن این مشکل تمامی اپلیکیشن‌ها را ببندید. تعدادی از کاربران هم مدعی هستند با بستن اپلیکیشن Google Fit، این مشکل برطرف می‌شود.

البته اگر از طرفداران اپلیکیشن Google Fit هستید و نمی‌خواهید اپلیکیشن محبوب خود را از دست بدهید کافی است آنرا به نسخه جدید آپدیت کنید، گفته می‌شود در نسخه جدید این مشکل برطرف شده است.

باز شدن منوی جستجو در حین صدور فرمان صوتی برای اجرای اپلیکیشن‌‌ها

گزارش شده است که کاربران برای اجرای اپلیکیشن مورد نظر پس از صدور فرمان صوتی، به جای باز شدن اپلیکیشن، نام آن در قست جستجو نمایش داده می‌شود. گاهی اوقات نیز این امر در حین تنظیم قرار ملاقات و زنگ هشدار توسط صدور فرمان صوتی صورت می‌گیرد.

برای برطرف نمودن این مشکل، Google Now را از روی گوشی انتخاب کنید و به قسمت Settings وارد شوید و در منوی Search language زبان انگلیسی آمریکایی را انتخاب کنید. به نظر می‌رسد بعضی از فرمان‌های صوتی با سایر زبان‌ها مشکل دارند و به احتمال زیاد با این راه‌حل، مشکل برطرف خواهد شد.

همانطور که در ابتدا ذکر شد،‌ساعت‌های هوشمند تازه به بازار معرفی شده‌اند و بدون شک به غیر از مشکلات مطرح شده، موارد دیگری هم هست که در اینجا به آنها اشاره نشده است، اگر شما با مشکلات دیگری روبرو شده‌اید و تجربه رفع آنها را دارید ما را در قسمت نظرات از آنها باخبر کنید.

منبع DigitalTrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

196 نظر برای این مطلب
  1. امید می‌گوید

    سلام خسته نباشید من یه ساعت سامسونگ گیر اس ۲ کلاسیک دارم مدتی است که همه ی سنسوراش از کار افتاده و با چرخاندن دست هم صفحه روشن نمیشه لطفا راهنماییم کنید

  2. Amir می‌گوید

    دکمه اسمارت واچ من خراب شده باید چه کار کنم چقدر هزینه میبره لطفا برام بیشتر توضیح دهید

  3. Iesashadman می‌گوید

    سلام من یک gear s3 دارم از زمانی که تایزن رو کردم ۴ دیگه دفترچه تلفن و موزیک و مکالملتم نیست میشه راهنمایی کنید ریست هم کردم باز فایده نداشت …..

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالا این اپلیکیشن ها رو میشه از galaxy store توی گوشی دانلود کرد برای ساعت

    2. دیوید تایگر می‌گوید

      شما باید فلش کنید منظورم از فلش ریست فکتوری نیست باید اینم بدونید که رام لیدر خود گوسسیتون باید باشه یا روت کنید گوشیتونو با اپ king root

  4. صنعان می‌گوید

    سلام ساعت اسمارت لایفv9 دارم خود به خود خاموش شده دیگه روشن نمیشه زدم به شارژ باز روشن نمیشه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اسمارت لایف ساعت اندرویدی نیست. اطلاعی در مورد برندهای متفرقه نداریم متاسفانه.

    2. دیوید تایگر می‌گوید

      با یه شک ساده ولی نزد شخص و تعمیرکار ماهر ساعتتون انشاالله که روشن میشه گاهی اوقات باطری سوپر لیتیومی به صفر درصد که میرسه این مشکل براش پیش میاد مطمینا باتری ساعتتون قابل دسترسی نیست مثل خیلی از ساعت ها و گوشی ها ولی اگه میتونید یا باتری در میاد شارزر همه کاره حلال مشکلتتونه بزارید با همه کاره شارزر کامل بشه یا نیمه پر بشه بعد توان روشن شدن پیدا میکنه و با شارزر خودش ادامه بدین

  5. سارا ولایی می‌گوید

    سلام من یه ساعت گیر فیت ۲ گرفتم میخواستم ببینم که چرا نمی تونم با تبلتم که اتفاقا سامسونگ هم هست پیرش کنم.البته این مشکلو با گوشیم نداشتم با اینکه نوکیا بود و در حقیقت مشکل گوشیم این بود که نمیتونستم باهاش وارد سامسونگ اکانتم بشم ممنون میشم پاسخ بدید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      کدوم تبلت سامسونگ رو دارید با کدوم نسخه اندروید؟

    2. دیوید تایگر می‌گوید

      شاید مشکل تو شماره اندروید تبلتتون باشه یا برعکس روت کردن در نهایت نشدن شاید راه آخر باشه

  6. hasani می‌گوید

    سلام. ساعت هوشمند a1 وی سریز گرفتم . سیم کارت انداختم دو سه روز اول انتن داشت ولی چند روز که میزنه بدونه خدمات. لطفا راهنمایی کنید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متاسفانه در مورد برندهای متفرقه اطلاعی نداریم

  7. ایوب می‌گوید

    سلام
    یه گوشی سامسونگ s7ege با ساعت gear s3 دارم گوشی مشکل تاچ اسکرین پیدا کرد دادم تعمیر متاسفانه درست نشد که هیچ بوردش رو هم عوض کردن البته من بعدا متوجه شدم و اونها هم گردن نگرفتن خلاصه بیخیالش شدم الان میخوام ساعت رو به یه گوشی دیگه وصل کنم تا مرحله اتصال به سامسونگ اکانت میرم آی دی و رمز وای فای و اکانت سامسونگ رو هم میدم ولی به وا فای وصل نمیشه و پیام میده وای فای رو بررسی کن لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

  8. میکائیل می‌گوید

    سلام ببخشید من یه ساعت هوشمند مدل v8 دارم که میدونم جزو برند های متفرقه حساب میشه ولی سیتم عاملش اندرویده میخواستم ببینم که چطوری باید روش برنامه نصب کنم در ضمن چطوری باید بفهمم که از gps و اینترنت 3g پشتیبانی میکنه یا نه؟
    ممنون میشم جوابمو بدید

  9. داوود می‌گوید

    ببخشید من یک ساعت هوشمند وی سریز مدل a1 خریداری کردم یک مشکلی پیش آمده است و می خواهم ریستش کنم ولی رمز عبور می خواد منم برای اون قبلاً رمز نگذاشتم. کمکم کنید

    1. mse می‌گوید

      داوود دادا رمز روی دفترچه ی راهنماس 1122رو امتحان کن

  10. مهدی می‌گوید

    سلام.یه ساعت هوشمند خریدم و نمی دونم چجوری ریجستری کنم.لطفا کمکم کنید.

  11. عبدالکریم می‌گوید

    سلام علیکم : ببخشید یه سؤال داشتم! فقل ساعت هوشمند معمولا چنده؟ باید بگم که:
    ۱۲۳۴ و ۸۸۸۸ و ۰۰۰۰ را زدم قبول نکرد. ممنون می شم جواب بدید.
    ایمیل بنده هم :
    Mehr. 6260@yahoo. Com

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه ساعت هوشمندی؟ به صورت پیشفرض رمز نداره ساعت هوشمند!

  12. مهدی می‌گوید

    ببخشید آقای علی ارغوان به سوال من لطفا جواب بدین….. مدل سیستم امل اندروید.ios……ساعتم وقتی میرم تو دوربینش خطای دوربین میده جوابمو بدید با تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ساعت هوشمند با سیستم‌عامل اندروید یا iOS نداریم! به شخصه در مورد برندهای متفرقه اطلاعی ندارم

  13. مهدی می‌گوید

    من یک ساعت هوشمند دبلیو مثل ساعت اسمارت واچ هست……. برای من وقتی میرم رو دوربین مینویسه خطای دوربین هرکی بلده جوابمو بده لطفا مدل ساعتو ولش کنید فقط راه برطرف کردنش بگید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر سیستم عامل نداره نمیتونیم کمکی بکنیم

      1. مهدی می‌گوید

        اندروید، ios

  14. علی غفوریان می‌گوید

    سلام
    من ساعت ایسوس زن واچ ۲ دارم
    همه چیش اوکی هست فقط مشکلم اینه که وقتی گوشیم زنگ میخوره صفحه تماس روی ساعتم میاد ولی زنگ یا همون الارم صوتیش در نمیاد که متوجه بشم
    ولی تماسو وصل میکنه و الباقی کارهای دیگه

  15. amirreza می‌گوید

    سلام ببخشید من ساعت هوشمند smart life v9 دارم. ساعت من سیمکارت رو نمیخونه باید چه کار کنم؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      در مورد ساعت‌های چینی اطلاعی نداریم.

  16. علی می‌گوید

    با سلام من ساعت هوشمندA11گرفتم سیم کارت بالا نمیاددددددد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مطلب راجع به ساعت های هوشمند اندرویدی هست.

  17. متین می‌گوید

    یعنی اصلا به اینترنت وصل نمیشن؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اطلاعی راجع به این مارک ها ندارم متاسفانه

  18. متین می‌گوید

    سلام.ببخشید من یه ساعت وی سریز مدلa1خریدم.میخواستم بدونم چجوری به اینترنت متصل میشه؟؟؟و چجوری برنامه هایی مانند کروم که روی خود ساعت هسته و وقتی که میخوایم بازشون کنیم میگه در حال بارگیری رو دانلود کنیم؟؟؟؟ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تا جایی که میدونم این ساعت های متفرقه Android Wear ندارن

      1. Melika می‌گوید

        پس ینی نمیشه هیچ برنامه ای روش نصب کرد؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          معمولا این ساعت ها سیستم‌عامل خاصی ندارن که بشه چیزی روشون نصب کرد

  19. Mehrdad می‌گوید

    سلام .. من یه ساعت glaxy gear s3 پارسال خریدم … امروز بی دلیل صفحه نمایشش خاموش شد و دیگه روشن نشد … لرزش صفحه داره یا به شارژ میزنم ویبره میزنه ولی صفحه روشن نمیشه .. ممنون میشم کمکم کنین

  20. p-kh می‌گوید

    سلام.وقت شمابخیر
    من یک ساعت amazfit bip نسخه گلوبال خریدم ولی در pairکردن گوشی به ساعتم دچار مشکل شدم
    موبایلم ساعت رو پیدا میکه ولی نمیتونه باهاش جفت بشه و از امکانات ساعتم نمیتونم استفاده کنم مثل تنظیمات آلارم و گزارش کیفیت خواب و غیره.نسخه بلوتوث موبایلم 4.2 و اندرویم 8 هست. لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم

  21. saremileila می‌گوید

    سلام وقت بخیر . من یه هفته است ساعت اسمارت واچ گرفتم ولی به خودی خود صفحه اش بالا نمیاد . میشه دوستان گلم راهنماییم کنید که ایراد کار از کجا میتونه باشه؟ ایا ال سی دیش سوخته؟ اخه برای کسی کادو گرفته بودم . مرسی از محبت تک تکتون. لطفا راهنماییم کنین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دوست عزیز برای هر ساعتی فرق می کنه. ساعت اندرویدی گرفتید؟

  22. امید می‌گوید

    دوستان سلام ایا میشه مدت زمان روشن موندن صفحه ساعت موتورولا ۳۶۰سریه ۲رو افزایش داد

  23. اسما می‌گوید

    سلام . من ی ساعت اسمارت لایف v9سفارش دادم میهوام بدونم ک با هدست بلوتوثی هم ست میشه ک بشه از ساعت جواب داد و با هدست صحبت کرد؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اطلاعی راجع به برندهای چینی نداریم. مطلب در مورد ساعت های اندرویدی هست اما اگر بلوتوث داشته باشه قاعدتا نباید مشکلی باشه.

  24. رویا می‌گوید

    سلام وقت بخیر من یه ساعت هوشمند we series مدل A1 تازه خریدم، میخواهم پسوورد رو فعال کنم میگه پسوورد قدیمی رو بزن، باید چی بزنم؟ نو گرفتم، معمولا پسووردشون چیز؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      این ساعت اندرویدی نیست. اطلاعی راجع به ساعت های متفرقه نداریم

      1. صادق می‌گوید

        سلام بنده یه مشکل اساسی پیدا کردم . یه ساعت گیر s3 کارکرده خریدم و ریست کردمش وقتی مجدد راه اندازی شد و روشن شد پیغام داده که قفل فعالسازی مجدد روشن شد . چیکار کنم ؟؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          این قفل فعالسازی مجدد یا reactivation lock برای جلوگیری از دزدی گوشی یا ساعت و ریست کردن اونه. در مورد ساعت اطلاعی ندارم اما برای گوشی باید اطلاعات اکانت سامسونگ صاحب قبلی رو وارد کنید

    2. Mza می‌گوید

      ۱۱۲۲

  25. روح الله می‌گوید

    سلام من یه اسمارت واچ تازه خریدم وقتی میزنمش شارژ بشه چند ثانیه شارژ میشه بعد مینویسه خطا در شارژ میشه کمکم کنید

  26. علی رضا می‌گوید

    سلام وقت بخیر در مورد ساعت هوشمند Q7s plus لطفاً راهنمایی فرمایید چگونه اینترنت سیم کارت داخل ساعت را فعال سازیم ؟ سپاس

  27. سحر می‌گوید

    سلام دوربین ساعت کار نمیکنه یعنی وقتی میخوام عکس بگیرم مینویسه محافظت دربرابر نوشتن‌چیکار کنم
    عجلههههه دارم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمیشه دقیق گفت اما احتمالا دسترسی ساعت به دوربین رو فراهم نکردید. از بخش تنظمیات اپلیکیشن خود ساعت روی گوشی انجام بدید

    2. مهدی می‌گوید

      منظورت چیه؟؟؟؟

  28. حسین می‌گوید

    سلام وقت بخیر ببخشید من یه ساعت سفارش دادم دیروز برام اوردن میزنم قفل خود تلفن فعال بشه هر رمزی میزنم جواب نمیده مشگل چیه تازه خریدم هرچی میزنم ارور میده

  29. Toldo می‌گوید

    سلام
    بسیار ممنون از راهنمایی قبلیتون
    ی سوال دیگه خدمتتون دارم مهندس
    وقتی اس میاد یا پیغام واتساپ میاد ایا باید روی ساعت هم نشون بده؟
    ساعت من پیغام نشون نمیده فقط ی صدا میده ک اس یا پیام واتساپ اومده تازه اونم مشخص نیست ک صدا واس اس میده یا پیام واتساپ

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این امکان در تمام ساعت‌ها وجود نداره در عین حال اگر باشه از تنظیمات ساعت و در عین حال برنامه ساعت روی گوشی باید فعال کنید. حتی تنظیمات و گزینه های برنامه روی گوشی رو چک کنید تا سوالی باقی نمونه

  30. Toldo می‌گوید

    سلام
    ی ساعت هوشمند طرح اپل گرفتم ب گوشیم وصل میشه همه چیش درسته فقط گوشی ک زنگ میخوره میخوام صحبت کنم صدای طرف مقابل از ساعت میشنوم
    چیکار کنم؟ میخوام از خود گوشی باهاش حرف بزنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      وقتی تماس برقرار شد و یا حتی زمانی که زنگ می‌خوره طبیعتا باید بتونید از روی صفحه‌نمایش گوشی تعیین کنید که ارتباط از کجا برقرار بشه
      در عین حال از تنظیمات برنامه خود ساعت هم باید بشه
      بیشتر از این نمیشه کمک کرد

    2. Shkiba می‌گوید

      Vghti tamas barqarar shod jvb dadin gozine bluetooth bzn ghei faaal bshe

  31. مینا می‌گوید

    سلام چرا باچرخش دست ساعت روشن نمیشه؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تنظیمات ساعتتون رو چک کنید

      1. مینا می‌گوید

        نداره همچین گزینه ای تازه امروز تاحالام هرکارمبکنم شارژنمیشه

  32. علی می‌گوید

    سلام بفرمایید .هنزفری به ساعت هوشمندوصل می شودیانه ساعت من x7هستش .لطفا راهنمایی بفرمایید.تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ساعت هوشمند اندرویدی دارید؟ X7 چه برندی هست؟!

  33. سارا می‌گوید

    من با گوشی قبلا زنگ زدم و می خوام بدمش بکسی دیگه ولی هر کار میکنم شماره ها از رو ساعت حذف نمیشه چیکار کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ساعت رو ریست فکنوری کنید

    2. علی می‌گوید

      برویدقسمت ستینگ همان تنظیمات کارخانه رزیت کنید .اگررمزخواست دردفترچه راهنماموجوداست درغیراینصورت چهارصفرواردکنید.موفق باشید.

  34. فردین رمضانی می‌گوید

    سلام خشسته نباشید میشه اسمارت واچ رو به هندز فری متصل کرد یا نه ؟

  35. کیان می‌گوید

    سلام.من اسمارت واچ x9aدارم.تموم این راههایی که گفتید برای اتصال به گوشی رو رفتم.فقز گوشی رو به عنوان اتصال اینترنت قبول میکنه واندروید ویر ساعت رو پیدا نمیکنه.ولی بلوتوث گوشی و ساعت همدیگرو پیدا میکنند.اونم فقط به عنوان اتصال اینترنت.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      طبیعتا اصلی‌ترین راه نصب اپلیکیشن خود ساعت بر روی گوشی هست.

  36. hamid می‌گوید

    سلام.من یک ساعت الجی w100 دارم .روی حالتی مثل دمو یا همون نسخه آزمایشی رفته هر کارش میکنم تنظیمات یا چیزی از منو نمیاره که بتونم ریستش کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

  37. محمد می‌گوید

    سلام
    ساعت هوشمند گرفتم آندروید 5 با صفحه گرد حالا تلگرام یا واتساپ که باز می کنم گوشه های پنجره می افته خارج از صفحه ساعت راه حلی داره؟

  38. پدرام می‌گوید

    با سلام
    لطفا راهنمایی کنید
    ساعت lg gwatch دارم نسخه اندرویدش lolipop هست
    گوشی htc e9 دارم اونم اندروید lolipop
    قبلا جفت شده بود و کار میکردم. بعد از یه مدت احساس کردم جفت شدن زمان میبره و گاهی انجام نمیشه. ساعت رو factory reset کردم و خواستم دوباره جفت کنم. اسم ساعت رو میاره، بعد updating مینویسه رو ساعت و بعد syncing. اما تو اندروید وید گوشی همون updating هست وضعیت. مدت طولانی میگذره و بعد ساعت از وضعیت syncing خارج میشه. اما جفت شدن اتفاق نمیفته. بارها این روند رو تکرار کردم اما نمیشه. نسخه androidwear رو هم از گوگل اپدیت کردم، نمیشه. اگه قراره ساعت رو به کامپیوتر وصل کنم برای آپدیت، نرم افزارشو بگین چون LG PC Suit نمیشناسه ساعت رو و کامپیوتر هم نمیشناسه
    لطفا کمکم کنید
    ساعت رو خیلی کم استفاده کردم و هیچ اسیبی نرسیده بهش

  39. Mahmood می‌گوید

    من ساعت هوشمند ایسوس زنواچ ۲رو دارم با گوشی هم کانکت هست تمامی نوتیفیکیشن ها هم روی ساعت میاد اما وقتی کسی زنگ میزنه روی ساعت نمیاد لطفا راهنمایی کنید.

  40. شهریار می‌گوید

    سلام میشه روی ساعت های هوشمند فیک هم برنامه نصب کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بستگی به سیستم عاملشون داره. اگر مثلا اندروید باشن چرا که نه!

  41. سارا می‌گوید

    کاش برای گوشیهای اپل هم توضیح میدادید که چجور با ساعت هوشمند وصلشون کنیم و مشکلاتشو رفع کنیم

  42. آریا می‌گوید

    واقعا دستتون درد نکنه…
    چند روزی بود که ساعتم به گوشیم وصل نمیشد حسابی کلافه شده بودم !
    نرم افزار android wear مشکلمو حل کرد…
    دوباره تشکر :-)

  43. Ebi می‌گوید

    با سلام
    یه ساعتی معرفی کنید که پی دی اف بخونه

  44. نوید می‌گوید

    سلام
    تلگرام از روی ساعت نمیتونم چک کنم توی تمام نقدها گفته شده که میشه مدل ساعت zenwatch 2 ایسوس.
    میشه راهنماییم کنید

    1. فربد می‌گوید

      اول برید با ساعتتون توی گوگل استور و تلگرام مخصوص اندروید ویر رو نصب کنین. خود ساعت نرم افزار گوگل استور رو باید داشته باشه

  45. محمد می‌گوید

    سلام ممنون از راهنمایی تون.
    می خواستم بدونم چجوری برنامه رو ساعت هوشمند بریزم.و چجوری فیلم برداری کنم با دوربین ساعت.

  46. علی داداشی می‌گوید

    سلام از راهنمایی های شما سپاسگزارم.
    بنده برنامه آندروید ویر را در چند ورژن مختلف بر روی گوشی خود(سامسونگ S5) نصب کرده ام که متاسفانه در تمامی موارد وای فای گوشی را بطور مرتب و تکراری روشن و خاموش می کند که این امر باعث خالی شدن خیلی سریع باطری گوشی گردید.برای بار اول فکر کردم باطری گوشی خراب شده که خریدم ،ولی متاسفانه مشکل حل نشد، بعدا با پاک کردن آندروید ویر از گوشی مشکل کاملا حل شد،برای بررسی مجدد آندروید ویر را بر روی گوشی سامسونگ نوت 4 نصب کردم که همان مشکل بروز کرد،لازم بذکر است آندروید ویر را از play store نصب کرده بودم ،لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید مشکل چه می تواند باشد،متشکرم.

  47. مهرداد می‌گوید

    سلام از وقتی که برنامه اندروید ور آبدیت شده دیگه باز نمیشه یه پیغام میده میگه گوشی رو فلش کنید چکار کنم درست شه گوشیم به ساعت وصله ولی نمیتونم برنامه اندروید ور رو باز کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دقیقا چه پیامی میده؟

  48. ali می‌گوید

    باسلام
    من نمیتونم ساعت هوشمندم رو تنظیم کنم راهنماییم کنین

    مدل ساعت:mykronoz zewatch3

  49. Soroush می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید من یه ساعت هوشمند دارم تا وقتی که روی دستمه و باش کار میکنم تمامی اعلانات میاد ام وقتی درش میارم و یه مدتی میگذره اعلانات نمیاد یا برای تابپ ضوتی میزنه دیسک کانکت و تا بلوتوس رو خاموش و روش ن نکنم درست نمیشه

  50. ابالفضل می‌گوید

    ای کاش یه راه هم برای استفاده از گوگل ناو تو ایران برای این گوشی ها میگفتین