اپل 47.5 میلیون دستگاه آیفون در سه‌ماهه مالی سوم خود فروخته است

تیم کوک، مدیر اپل، می‌گوید «فاصله ما با رقیبان‌مان در حال افزایش است.» با فارنت همراه باشید تا بررسی اجمالی بر صحت این گفته داشته باشیم.

0

وال استریت نیویورک انتظار فروش ۴۷ میلیون دستگاه آیفون در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۵ را داشت و حالا طبق آمار، فروش آیفون در این بازه‌ی زمانی با ۳۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به ۴۷.۵ میلیون دستگاه، یعنی ۵۰۰ هزار عدد بیش از پیش‌بینی‌ها، رسیده است. درآمد اپل، با افزایش ۶۳ درصدی، به ۴۹.۶۱ میلیارد دلار رسیده است. به لطف قیمت بیشتر آیفون ۶پلاس، حالا میانگین قیمتی گوشی‌های به فروش رفته‌ی اپل با بیش از ۱۰۰ دلار افزایش به ۶۶۲.۴۲ دلار فزونی‌یافته‌است. درآمد کلّی اپل از آیفون‌هایش حالا شاهد افزایشی ۵۹ درصدی بوده و به رقم ۳۱.۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

این اولین سه‌ماهه‌ای‌ست که ساعت اپل هم در بازار وجود دارد. البته در آمارهای منتشر شده درآمد دقیق حاصل از فروش Apple Watch مشخص نیست ولی چیزی که تحت عنوان «سایر درآمدها» در این گزارش آمده، که احتمالاً Apple Watch هم زیر مجموعه‌ی آن حساب شده، با ۴۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲.۶۴ میلیارد دلار عنوان شده است. تازه این در شرایطی‌ست که به گفته‌ی آقای کوک، این دستگاه تنها در ۱ درصد جاهایی که آیفون رسماً به فروش می‌رسد، عرضه شده‌است.

در کنار این افزایش‌ها، باید این را هم گفت که در این سه‌ماهه نیز، برای ششمین بار متوالی، فروش iPad اپل با کاهش همراه بوده و نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کمتر شده‌است.

از آن‌جا که افزایش فروش اپل تنها قدری از پیش‌بینی‌ها بیشتر بوده، به رغم افزایش ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته، بازار بورس و سرمایه‌گذاران روی خوشی به این شرکت نشان نداده و با حدود ۸ درصد کاهش، سهام این شرکت ۹ دلار کمتر از سه‌شنبه و به مبلغ ۱۲۱ دلار ارزش‌گذاری شده‌است.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.