طرح جدید لکسوس برای خودرویی که تپش قلب راننده را بر روی بدنه انعکاس می‌دهد

به جز مواردی که در فیلم‌های سینمایی و یا انیمیشن‌ها مشاهده می‌کنیم، معمولا از خودروها به عنوان موجوداتی زنده یاد نمی‌کنیم و به همین دلیل مشاهده احساسات و عکس‌العمل‌های انسانی از سوی آن‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد. عکس‌العمل‌هایی که مبنای کار طرح جدید شرکت خودروسازی لکسوس قرار گرفته‌اند.

0

شرکت لکسوس در طرح جدید خود نمایش ادراک خودرو از انسان را به‌واسطه استفاده از ضربان قلب راننده راحت‌تر ساخته است. این طرح اولیه بر روی یک RC-F Coupe پیاده‌سازی شده است اما هنوز مشخص نیست چه زمانی و بر روی کدام مدل از خودروهای تولیدی این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این طرح جدید که در واقع مبنای پروژه مشترک میان لکسوس استرالیا و قسمت تحقیق و توسعه Saatchi است با هدف نزدیک‌تر کردن ارتباط میان راننده و خودرو پایه‌ریزی شده است. این خودرو از رنگ درخشان الکتریکی بر روی بدنه بهره‌مند شده که با شارژ الکتریکی شروع به درخشش می کند. پنل‌های بدنه خودرو با استفاده از سیم‌هایی به یک بورد الکتریکی متصل شده‌اند که اطلاعات را از سنسورهای متصل به بدن راننده دریافت می‌کنند.

هنگامی که ضربان قلب راننده سرعت می‌گیرد و یا آرام‌تر می‌شود، چراغ‌های استفاده شده در بدنه از همان الگو تبعیت می‌کنند. در واقع این روند همانند بهره‌گیری از تکنولوژی دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی است با این تفاوت که این‌بار تکنولوژی شما را احاطه کرده است. لکسوس از این پروژه به عنوان گامی رو به جلو در تعامل بهتر میان راننده و خودرو یاد می‌کند تا خودرو به نوعی نمایش‌دهنده احساسات راننده باشد.

از این تحقیقات می‌توان در نمایش خستگی و خواب‌آلودگی راننده به‌منظور اتخاذ تدابیر لازم با هدف جلوگیری از بروز تصادفات نیز استفاده کرد. در حال حاضر این طرح هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و لکسوس هنوز هیچ برنامه‌ای برای استفاده از آن بر روی خودرو یا خودروهایی خاص ندارد.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.