ماه جاری گرمترین ماه و سال ۲۰۱۵ گرمترین سال کره زمین تا به‌امروز بوده است

ناسا، مرکز هواشناسی ژاپن و اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات‌متحده آمریکا یا NOAA، همگی به نتیجه‌ای یکسان رسیده‌اند: زمین در ماه جاری، رکورد گرم‌ترین ماه و سال جاری، رکورد گرم‌ترین سالی که تابه‌حال ثبت شده را به دست آوردند.

8

اگر فکر می‌کنید قبلاً هم این خبر را دیده‌اید، شاید به‌این‌علت باشد که ماه جاری سومین ماه از امسال است که رکورد گرم‌ترین ماه را شکسته است. حتی قبل از سال 2015 نیز عناوینی مانند «سال … گرم‌ترین سال شناخته شد» زیاد به چشم می‌خورد و دقیقاً به همین علت است که چنین اخباری کم‌کم نگران‌کننده می‌شوند.

به گزارش NOAA، میانگین دما در تمام کره زمین در حدود 1.27 درجه سانتی‌گراد افزایش پیداکرده است. علاوه بر این، دوره دوازده‌ماهه تا قبل از 10 تیر، گرم‌ترین دوره شناخته شد. قسمتی از این گرما به چرخه مشهور آب و هوایی ال‌نینو که در اقیانوس گرمسیری آرام در حال اتفاق افتادن است، مربوط می‌شود؛ اما با توجه به اینکه بسیاری از رکوردهای دمایی زمین که به تازگی ثبت‌شده با وقوع ال‌نینو همزمان نبوده، نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن این چرخه آب و هوایی انداخت.

رئیس نظارت بر آب‌وهوا در مراکز ملی اطلاعات محیطی NOAA یعنی آقای Deke Arndt گفت:

 تغییرات آب و هوایی همیشه وجود داشته‌اند و ال‌نینو مثل انفجار کوتاهی است که دما را در سطح جهانی، برای مدت کوتاهی بالا می‌برد. حال ال‌نینو و تغییرات آب و هوایی به‌گونه‌ای باهم ترکیب شده‌اند که به نظر می‌رسد رکورد گرم‌ترین سال را برای زمین، در پی داشته باشند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. جواد می‌گوید

    مطلب کذب هستش. برید خبرگزاری مهر مطلب حقیقی رو بخونید. سال 2014 گرمترین سال زمین بود.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دوست عزیز
      تفاوتی به حال ما نداره که بخواهیم در این خصوص مطلب کذب منتشر کنیم!
      مطالب سایت به نقل از منابع معتبر هست که اگر واقعا علاقمند به کشف حقیقت باشید دو نمونه لینک در این خصوص در کامنت بالا قرار دادم. موفق باشید.

      1. جواد می‌گوید

        من هم لینک خبر مربوطه رو قرار دادم ولی منتشر نشد. فارنت وظیفش انتشار اخبار هست و قطعا هیچ مسولیتی در قبال مطالب منتشره در سایت های خارجی ندارد. ممنون

  2. جواد می‌گوید

    مطلب درست نیست . سازمان ملل متحد گزارش داده که سال 2014 گرم ترین سال زمین بوده و همچنین ساینس هم اعلام کرده که این طور بوده.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خبر رو کامل خوندید؟

    2. محسن صحافی می‌گوید
    3. amir می‌گوید

      لطفا اول سر تیتر رو بخونین نوشته تا به امروز قربون اون حواسای جمع بشم من …..