اپ‌نت: این بهترین اپلیکیشن اندرویدی است که با آن می‌توانید از خواب بیدار شوید!

بیدار شدن از خواب در صبح زود، یکی از سخت ترین و ناخوشایندترین کارهاست. شاید هزاران بار شده که برای بیدار شدن ساعت را در زمان مشخصی کوک کرده ایم، اما با وجود اینکه زنگ هشدار چندین بار روی حالت Snooze رفته باز هم نسبت به بیدار شدن مقاومت نشان داده ایم.

0

یکی از روش‌های بسیار مؤثر برای بیدار شدن، وادار کردن مغز به فعالیت برای خارج شدن از خواب‌آلودگی است. از آنجا که گوشی‌های هوشمند امروزه به عنوان همراه اول ما شناخته می‌شوند، بدون شک می‌توانند در اجرای این کار به ما کمک کنند، از این رو در ادامه می‌خواهیم شما را با بهترین اپلیکیشن های اندرویدی که می‌توانند شما را حتی از سنگین‌ترین خواب‌ها بیدار کنند، آشنا کنیم.

اپلیکیشن اندرویدی Gentle Alarm

Google-Play-download-button  

هرچند بی‌شمار تعداد اپلیکیشن زنگ بر روی فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی به رایگان قابل دریافت است، با این در بین آن‌ها تعداد انگشت شماری برنامه یافت می‌شود که با قابلیت‌ها و انعطاف پذیری‌های بسیار بتوانند کاربر را از به کار گیری برنامه زنگ پیش‌فرض پلتفرم دستگاه خود منصرف کنند. هرچند این برنامه از اینترفیس بسیار ساده‌ای برخوردار است، با این حال امکانات تقریباً کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال، Gentle Alarm در هنگامی که خواب هستید شدت نور صفحه‌نمایش گوشی شما را به 20 درصد کاهش داده تا در هنگام بیدار شدن از خواب چشم‌هایتان دچار آسیب نشوند.

برخی دیگر از این قابلیت‌های این برنامه عبارت‌اند از:

  • امکان تنظیم بی‌شمار زنگ برای اجرا در هر زمان از روز، با فرمت 24 یا 12 ساعت.
  • سعی در بیدار کردن شما در خواب‌های کوتاه و ناگهانی با نواختن پیش زنگ و زنگ عادی
  • امکان ایجاد پروفایل برای هر نفر و سفارشی سازی‌های بسیار از جمله میزان شدت صدای زنگ، نوع زنگ و یا حتی مقدار روشنایی صفحه‌نمایش
  • امکان ساخت لیست پخش بر اساس نام خواننده یا سبک موزیک و تنظیم پخش موزیک به صورت استریم از طریق رادیو اینترنتی
  • امکان ایجاد پیکربندی برای ایجاد لرزش‌های خفیف متناسب به آهنگ‌های ملایم
  • دارای گزینه‌ی “دکمه‌های بزرگ” برای افرادی که از عینک استفاده می‌کنند
  • امکان از کار انداخت زنگ، تنها با یک بار به لرزش درآوردن گوشی
  • امکان تنظیم اجرای یک اپلیکیشن خاص در هنگام نواختن زنگ و پس از آن
  • امکان انتخاب پس‌زمینه برای زمانی که زنگ در حالت نواختن است
  • دارای ویجت اختصاصی با قابلیت قرارگیری در صفحه اصلی و همچنین سازگاری با سایر اپلیکیشن های مشابه همچون Tasker و Sleepbot
  • هم‌چنین این برنامه زنگ دارای دو حالت خواب سبک و سنگین است که می‌توانید قبل از زنگ مربوط به خواب سنگین، یک زنگ خواب سبک را فعال کنید.

اپلیکیشن اندرویدی Clock

Bazaar-Bazar-download-button 

هرچند گوگل به طور پیش‌فرض این برنامه را در تمامی نسخه‌های پلتفرم اندروید قرار داده، با این حال ممکن است شما بنا به برخی دلایل از داشتن آن محروم مانده باشید، اما جای نگرانی نیست زیرا شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و گوگل حتی اپلیکیشن های سیستمی پلتفرم‌های خود را برای کاربران به صورت مجزا قابل دریافت کرده‌اند.

از آنجا که این برنامه توسط خود ساکنین کوپرتینو توسعه داده شده، با سایر اجزای و قسمت‌های پلتفرم اندروید سازگاری و ارتباط داشته، به گونه که کاربر به راحتی می‌تواند به صورت صوتی نیز آن را تنظیم کند. شما می‌توانید برای چندین زمان متخلف این برنامه را تنظیم کنید و یا در صورت عدم نیاز به اجرا، آن‌ها را غیرفعال نمایید.Clock همچنین قابلیت این را دارد که کارهای روزانه کاربر را پس از نواختن زنگ، به وی یادآوری کند.


اپلیکیشن اندرویدی Timely

Bazaar-Bazar-download-button 

مانند اپلیکیشن‌های ساعت‌ هوشمند دیگر، Timely سعی می‌کند بهترین زمان بیدار کردن شما را تخمین بزند و این کار را ملایم انجام می‌دهد. اگر شما روی snooze کردن آلارم‌هایتان حساس و متعصبید و بعضی اوقات باعث خواب ماندن شما می‌شود Timely قبل از اینکه اجازه دهد آلارم را خاموش کنید شما را به چالش می‌کشد.

این برنامه علاوه برداشتن قابلیت‌های یک ساعت هوشمند اندرویدی، از رابط کاربری بسیار زیبایی بهره می‌برد که آن را نسبت به سایر همنوعان خود متمایز می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده این برنامه قابلیت یکپارچگی با سرویس‌های ابری را هم داراست که برای پشتیبان گیری و همگام‌سازی آلارم ها بین دستگاه‌های مختلف می‌تواند بسیار کاربردی باشد. به زبان ساده‌تر به صورت مجازی قادر خواهید بود از طریق گوشی هوشمند خود، تبلت، ساعت هوشمند و هر گجتی که این برنامه بر روی آن نصب است را از راه دور کنترل نمایید.


اپلیکیشن اندرویدی Alarm Droid

Bazaar-Bazar-download-button 

با استفاده از این برنامه می‌توانید به راحتی برای خود آلارم تنظیم کنید و زنگ آن‌ را نیز از موسیقی‌های داخل گالری خود انتخاب نمایید. البته رابط کاربری این برنامه با سایر برنامه‌هایی که تاکنون معرفی کرده‌ایم کمی متفاوت است.

هنگامی که ساعت خاصی را برای نواختن زنگ توسط Alarm Droid انتخاب کنید و زمان آن فرا برسد، تنها می‌توانید از طریق اجرای دستورات داخلی اپلیکیشن آن را متوقف نمایید زیرا هیچ دکمه‌ای تحت عنوان Snooze برای متوقف کردن زنگ در نظر گرفته نشده است. این برنامه برای اطمینان از بیدار شدن قطعی کاربر، به عنوان مثال از وی می‌خواهد که گوشی خود را به میزان مشخصی تکان دهد و یا از طریق دوربین آن از مکان خاصی عکس بگیرد. بدون شک Alarm Droid برای آن دسته از افراد که دارای خواب سنگین هستند بسیار مناسب است.


اپلیکیشن اندرویدی Alarm Clock Xtreme

Bazaar-Bazar-download-button 

در این که هر دانشجویی برای به موقع بیدار شدن، حضور به موقع در کلاس درس و یا یادآوری انجام کارهای مهم به ساعت زنگی نیاز دارد، شکی نیست. اپلیکیشن Alarm Clock Xtreme یکی از اپلیکیشن هایی است که هر دانشجویی باید آن را داشته باشد. یکی از قابلیت‌های این این نرم‌افزار داشتن تایمر کاربردی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

البته همچون اپلیکیشن قبلی، این برنامه نیز در مقابل افرادی که دارای خواب سنگین هستند بسیار مقاوم است، به گونه‌ای که توانایی نواختن زنگ تا یک ساعت به طور مدام را دارا می‌باشد. با استفاده از این نرم‌افزار علاوه بر دارا بودن هشدار بیدارباش حرفه‌ای شما می‌توانید یک برنامه یادآور کارها و یک نرم‌افزار پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا در تلفن همراه اندرویدی خود داشته باشید.

تنظیم میزان بالا  یا پائین دادن اوج آهنگ زنگ، انتخاب موزیک از گالری به عنوان صدای زنگ، داشتن قابلیت تایمر برای زمان‌سنجی و رابط کاربری کاربر پسند از سایر قابلیت‌های اپلیکیشن اندرویدی Alarm Clock Xtreme محسوب می‌شود.


اپلیکیشن اندرویدی My Alarm Clock

Bazaar-Bazar-download-button 

My Alarm Clock  یکی دیگر از بهترین برنامه‌های ساعت زنگ‌دار و یا آلارم برای دستگاه‌های اندرویدی است که توسط استودیوی Apalon Apps توسعه یافته. برنامه نسبت به تقویم به‌روزرسانی می‌شود و می‌تواند با استفاده از تقویم به صورت دقیق امور را یادآوری کند. این برنامه به شما امکان می‌دهد که صداهای زنگ جدیدی را به بخش هشدار بیدارباش گوشی خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید برای امور خود هشدار تعیین کنید تا برنامه در زمان معین با صدای بیدارباش به شما اطلاع‌رسانی کند.

نمایش اطلاعات آب‌وهوایی و درجه حرارت محل زندگی، تنظیم زنگ هشدار برای رویدادهای تقویم شما، دارا بودن ویجت اختصاصی با قابلیت نمایش ساعت آلارم‌ها، دارا بودن تایمر خواب با آهنگ‌های آرامش بخش، تبدیل کردن دستگاه به ساعت براق در حال Nightstand و امکان  فعالیت در پس‌زمینه از جمله قابلیت‌های My Alarm Clock به شمار می‌آید. این برنامه با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید سازگاری کامل داشته، با این حال برای دسترسی به شخصی سازی‌های بیشتر بایستی نسخه پولی آن را خریداری کنید.


اپلیکیشن اندرویدی Lightning Bug

Google-Play-download-button  

ریتم کار این برنامه همانند اپلیکیشن هایی است که در بالا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. اکثر مردم خواهان بیدار شدن توسط آهنگ‌های ملایم و آرامش بخش هستند، اما Lightning Bug علاوه برداشتن این گونه موزیک‌ها، می‌تواند شما را با صداهایی غیر متعارفی همچون بارش باران به همراه رعد و برق، تظاهرات و یا صدای بوق ماشین‌ها در هنگام ماندن در ترافیک از خواب بیدار کند. البته برای دسترسی به زنگ‌های بیشتر بایستی نسخه پولی آن را به مبلغ 1 دلار تهیه کنید.

lifehacker

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.