بررسی کامل گوشی هوشمند ال‌جی جی 4 در فارنت

این روزها گوشی‌های هوشمند فراوانی از برندهای معتبر به بازار عرضه شده‌اند که با وجود کارایی بالا، اگرچه انتخاب میان برندها با توجه به شباهت و یکسان بودن قدرت سخت‌افزاری آنها راحت کرده اما همچنان انتخاب گزینه‌ای که بتواند در کلیه جوانب، به‌طور کامل نیاز کاربران را برآورده کند امری مشکل به‌نظر می‌رسد. در گذشته‌ای نه‌چندان دور انتخاب گوشی هوشمندی که از کیفیت دوربین بالایی بهره‌مند باشد باعث می‌شد نهایتا گوشی هوشمندی داشته باشید که احتمالا از برخی جوانب دیگر ضعیف باشد. مثال‌هایی از این دست زیاد هستند و با این اوصاف احتمالا به این نتیجه رشیده‌اید که می‌خواهیم دوربین جی 4 را به عنوان برترین مشخصه آن در این بررسی مورد تاکید قرار دهیم.

27

ال‌جی در سال 2014 گوشی هوشمند جی‌ 3 را روانه بازار کرد که علیرغم انتقادهایی که در مورد طراحی تکراری آن در مقایسه با جی 2 مطرح بود توانست عملکردی خوب از خود به نمایش بگذارد. اگر چه جی 3 با توجه به هیاهوی تبلیغاتی سایر برندها آنچنان در بازار در مقایسه با آنها مورد اقبال قرار نگرفت اما می‌توان ادعا کرد که قابلیت‌ها و عملکرد این گوشی در همه قسمت‌ها کاملا خوب بودند.

عملکرد باتری دستگاه بسیار خوب و شاید فوق‌العاده بود، دوربین دستگاه کاملا سریع و صفحه‌نمایش هم بسیار شفاف و با بهره‌گیری از پنل Quad HD به گزینه‌ای ایده‌آل مبدل شده بود. جی 3 در زمانی بسیار مساعد برای ال‌جی، روانه بازار شد و با وجود عملکرد ضعیف سامسونگ با عرضه گلکسی اس 5 توانست امکان خودنمایی را برای ال‌جی و فراهم نمودن انتظار برای عرضه پرچمداری شایسته‌تر برای این شرکت را فراهم کند تا رسیدیم به جی 4!

اما پیش از عرضه جی 4، سامسونگ مطابق معمول در اسفند ماه گذشته گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج را به عنوان برترین محصولات خود در بازار گوشی‌های هوشمند تا به امروز به بازار عرضه کرد که همچنان یکی از قدرتمندترین محصولات بازار به شمار می‌آیند. اما با این اوصاف عدم بهره‌گیری از باتری قابل تعویض و نهایتا عدم امکان استفاده از درگاه کارت حافظه تقریبا فضا را برای ال‌جی فراهم کرد که در جی 4 بتواند با پوشش این نقاط ضعف و قدرتمندتر ظاهر شدن در سایر بخش‌ها، برپایه این تفکرات نهایتا پرچمدار خود با نام جی 4 را روانه بازار کند.

با این مقدمه در ادامه با بررسی گوشی هوشمند جی 4 ال‌جی همراه فارنت باشید تا ببینیم آیا می‌توان این گوشی را پرچمدار شایسته‌ای در بازار و رقیبی سرسخت برای سایر پرچمداران مطرح در بازار دانست یا خیر!

Lg-G4-Review-in-Farnet-01

طراحی جی 4 ال‌جی

روز به روز بر ابعاد صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند افزوده می‌شود. شرکت‌های مطرح سازنده مانند ال‌جی، تولید صفحات نمایشی با اندازه 4.7 اینچ را در دستور کار قرار دادند و این عدد به 5.2 و سپس به 5.5 اینچ رسید. اما با تاکید ال‌جی مبنی بر اینکه اندازه ایده‌آل و گزینه مناسب این شرکت همان 5.5 اینچی است که سال گذشته در صفحه‌نمایش جی‌فلکس 2 به کار گرفتند، بعید به نظر نمی‌رسید که جی 4 نیز از اندازه مشابهی در قسمت صفحه‌نمایش بهره ببرد.

با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی نمی‌توان جی 4 ال‌جی را گوشی کوچکی به حساب آورد اما همانند پرچمداران پیشین ال‌جی یعنی جی 2 و جی 3، این گوشی هوشمند از ابعاد مناسبی بهره می‌برد که مرهون طراحی هوشمندانه ال‌جی است. اگرچه این گوشی هوشمند از کلیه جهات بزرگ‌تر از جی 3 است اما استفاده از حاشیه‌های واقعا باریک صفحه‌نمایش و بالا رفتن نسبت صفحه نمایش در قاب جلویی، قرارگرفتن کلیدهای کنترلی در قسمت پشتی و البته انحنای موجود در قاب پشتی باعث شده در دست گرفتن ال‌جی جی4 در مقایسه با دیگر رقبای 5.5 اینچی موجود در بازار بسیار خوشایندتر باشد.

Lg-G4-Review-in-Farnet-02

از نمای جلویی، جی 4 دقیقا یادآور جی فلکس 2 دیگر هوشمند تولیدی ال‌جی است. با برگرداندن گوشی نیز مخصوصا در مدل‌هایی با قاب پشتی موسوم به سرامیکی شاهد طراحی مشابه جی 3 خواهیم بود. انحنای استفاده شده در گوشی نیز اگرچه به اندازه جی فلکس 2 نیست اما تقریبا همان انحنائیست که ال‌جی به استفاده از آن در پرچمداران خود عادت کرده است. به‌طور کلی می‌توان گفت ال‌جی در طراحی جی 4 به طراحی پرچمداران قبلی خود وفادار مانده که امری طبیعی است اما برای خالی نبودن عریضه استفاده از قاب چرمی پشتی را در تبلیغات و رونمایی آن مورد تاکید قرار داده است.

با مشاهده تعداد دستگاه‌های جدیدی که امروزه با قاب فلزی تولید و طراحی می‌‌شوند، اصرار ال‌جی بر استفاده از قاب پلاستیکی جای سوال است. شاید در نسل جدید پرچمدران ال‌جی مانند جی 5 یا جی 6 بالاخره شاهد بهره‌گیری از گزینه‌های بهتری در این خصوص باشیم.

Lg-G4-Review-in-Farnet-07

برای کاربران وفادار ال‌جی، قسمت پشتی ال‌جی کاملا آشنا به نظر می‌رسد. استفاده از کلیدهای خاموش و روشن و تنظیم صدا در پشت، قابلیتی است که از زمان جی 2 با آن آشنایی داریم. اگرچه این ترکیب هنوز از سوی دیگر شرکت‌های سازنده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما جانمایی کلیدهای یادشده در پشت گوشی باعث خواهد شد با انگشت اشاره هر دو دست و به راحتی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در قسمت بالای این کلیدها، دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی جی 4 مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال قرارگرفته است که از سطح گوشی کمی بیرون‌تر است. این دوربین از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ویژه‌ای بهره می‌برد. در قسمت سمت چپ دوربین می‌توانید قسمت مربوط به فوکوس خودکار لیزری و در قسمت سمت راست، فلش LED را مشاهده کنید. در قسمت پایین ال‌ای‌دی نیز سنسور طیف رنگی جای گرفته که ال‌جی ادعا می‌کند باعث تنظیم بهینه و با دقت بالاتر میزان روشنایی و رنگ سفید خواهد شد.

در حالی که شرکت‌های زیادی از اسپیکرهای استریو در جلوی گوشی بهره می‌برند اما ال‌جی همچنان از یک اسپیکر تکی در قسمت جلویی دستگاه بهره گرفته است. اگرچه این اسپیکر در مقایسه با جی 3 و حتی گلکسی اس 6 توانایی و کیفیت بالاتری داشته اما مطمئنا در مقابل شفافیت صدای اچ‌تی‌سی وان ام 9 و البته جانمایی مناسب اسپیکر در آیفون 6 حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

پلاستیکی نباشیم!

در صورتی که قصد خرید یک دستگاه هوشمند جی 4 را دارید، حتما این گوشی را با درب پشتی چرمی تهیه کنید. این همان چیزیست که ال‌جی نیز قبل از عرضه این گوشی هوشمند متوجه آن بود و می‌دانست که مطمئنا می‌تواند نقطه تمایز محصول این شرکت با سایر محصولات بازار باشد. چرم استفاده شده در درب پشتی گوشی کاملا طبیعی بوده و در مقابل خط و خش مقاومت بالایی دارد. مدنظر داشته باشید که چرم طبیعی با گذشت زمان حتی بهتر خواهد شد. از سوی دیگر دوخت استفاده شده در این چرم نیز باعث افزایش مقاومت شده است. با این اوصاف این درب پشتی را می‌توانید با رنگ‌های متفاوت چرم و البته طرح‌های مختلف جایگزین کنید.

Lg-G4-Review-in-Farnet-08

خوشبختانه نسخه چرمی جی 4 تفاوت قیمت چندانی با نسخه پلاستیکی ندارد و اگر مانند ما علاقمند به خرید نسخه چرمی بوده باشید سراغ نسخه پلاستیکی نمی‌روید اما اگر چرم چندان شما را جذب نمی‌کند، سه رنگ ویژه برای نسخه پلاستیکی جی 4 عرضه شده که شامل خاکستری متالیک، سفید سرامیکی و نهایتا طلایی است. گزینه‌های خاکستری و طلایی از یک طرح مات بهره می‌برند.

با این وجود بدنه سفید پلاستیکی از درخشش بیشتر و شیشه‌مانند بهره می‌برد اما گزینه‌های طلایی و خاکستری در دست زیباتر هستند. درب پلاستیکی پشتی محصول برخلاف سایر پلاستیکی‌ها بازار محکم بوده و شاید حتی نتوان به راحیت آن را پلاستیکی خطاب کرد.

صفحه‌نمایش جی 4 ال‌جی

در واقع در نگاه اول، هیچ چیز بیشتر از صفحه‌نمایشQuad HD این دستگاه خودنمایی نمی‌کند. ال‌جی در این گوشی هوشمند از صفحه‌نمایشی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل بهره گرفته که به‌معنای فراهم آوردن تراکم 538 پیکسل در هر اینچ همانند جی 3 است. با این اوصاف بهبودها و بهینه‌سازی‌های فراوانی در دیگر مشخصه‌های این صفحه‌نمایش صورت پذیرفته است.

Lg-G4-Review-in-Farnet-14

شرکت ال‌جی میزان نور و طیف رنگ را در صفحه‌نمایش‌های کوانتوم IPS بهبود بخشیده و صفحه‌نمایش جی‌ 4 نیز در مقایسه با نسل اول صفحه‌نمایش‌های Quad HD از همین ارتقا بهر‌ه‌مند شده است. رنگ‌های صفحه‌نمایش کاملا زنده و شفاف بوده و می‌توان با قاطعیت از کیفیتی مشابه آنچه در صفحه‌نمایش‌های Super AMOLED شاهد هستیم سخن گفت. رنگ سفید کاملا واضح و رنگ سیاه نیز کاملا تیره و پر رنگ است.

ال‌جی توانسته توازنی مثال‌زدنی میان تولید تصاویر شفاف و جذاب و عدم افزایش بی‌مورد کنتراست ایجاد کند. تنها ایرادی که در این قسمت می‌توان در نهایت سخت‌گیری به صفحه‌نمایش جی 4 وارد کرد مربوط به توازن رنگ است. به عبارت دیگر به‌نظر می‌رسد رنگ‌های صفحه‌نمایش جی 4 در مقایسه با دیگر رقبای موجود در بازار از گرمای کافی برخوردار نیستند که مطمئنا این ایراد سخت‌گیرانه بوده و تنها در مقایسه لحظه‌ای صفحه‌نمایش‌ها در کنار هم دربرخی تصاویر قابل لمس است.

Lg-G4-Review-in-Farnet-18

خوانایی صفحه‌نمایش در نور روز عالی است و حتی در تابش مستقیم نور خورشید مشکل خاصی مشاهده نمی‌شود. همانند گوشی‌های هوشمند سامسونگ مجهز به صفحه‌نمایش AMOLED، جی 4 نیز از قابلیت افزایش فوق‌العاده میزان نور صفحه‌نمایش بهره‌ می‌برد که با فعال‌شدن در تابش مستقیم نور خورشید می‌تواند به نمایش بهتر صفحه‌نمایش کمک کند.

در یک کلمه می‌توان صفحه‌نمایش جی 4 را یک تمام‌عیار توصیف کرد و باید اذعان داشت در صورتی که به دنبال یک IPS LCD برای رقابت با جدیدترین Super AMOLED های سامسونگ هستید، جی 4 این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد. اگرچه صفحه‌نمایش هیچ گوشی هوشمندی را نمی‌توان کامل دانست اما گزینه مورد استفاده در جی 4 در میان بهترین‌های موجود در سال 2015 قرار می‌گیرد که حتی مطمئنا در خبرهای فارنت خوانده‌اید که ال‌جی قصد استفاده از آن در سایر محصولات از جمله لپ‌تاپ‌ها را دارد.

مشخصه‌های سخت‌افزاری و عملکرد جی 4 ال‌جی

در عصر جدید و با بهره‌گیری بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف از مشخصه‌های سخت‌افراری بالا در گوشی‌های هوشمند، نمی‌توان منکر این قابلیت‌ها در دستگاه‌های جدید تولیدی شد. پرچمدار جدید ال‌جی بر خلاف گلکسی اس 6 از باتری قابل تعویض 3000 میلی‌آمپر ساعتی در کنار درگاه ‌کارت حافظه و همچنین حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد. به‌نظر می‌رسد جی 4 تنها پرچمدار سال 2015 باشد که همچنان از میکروسیم به عنوان استاندارد بهره‌گیری از سیم‌کارت استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که نسخه مورد بررسی ما که ال‌جی تصمیم دارد آن را در ایران عرضه کند نسخه دو سیم کارت بوده و از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.

Lg-G4-Review-in-Farnet-17

در داخل این گوشی هوشمند از پردازنده اسنپ دارگون 808 استفاده شده است. مدل 808 برادر بی‌حاشیه اسنپ دراگون 810 پر مشکل بود و تفاوت اصلی میان این دو به حضور دو عدد کمتر پردازنده‌های با توان بالا در 808 مربوط می‌شود. در واقع در 808 شاهد بهره‌گیری از شش هسته در پردازنده خواهیم بود که دو عدد از نوع Cortex-A57 و چهار عدد از نوع کم‌مصرف A53 هستند و در کنار پردازنده گرافیکی با قدرت کمتر یعنی Adreno 418 قرار گرفته‌اند. این ترکیب همچنان یک تراشه با قابلیت بزرگ – کوچک بوده که از هسته‌های با توان بیشتر برای انجام فعالیت‌های نیازمند توان بالا و از هسته‌های با مصرف و توان پایین به‌عنوان عملگر وظایف سبک استفاده می‌کند.

شاید بتوان گفت که مشکلات اسنپ‌دراگون 810 باعث شد تا ال‌جی سراغ استفاده از اسنپ‌دراگون 808 برود و خیلی عجیب نیست که بر روی کاغذ، جی 4 در مقایسه با جی فلکس 2 از قدرت پایین‌تری بهره می‌برد اما این مسئله تنها در بنچمارک‌ها مشاهده می‌شود و ال‌جی بر خلاف حرف ما تاکید دارد که جی 4 و 808 برای یکدیگر و با یک هدف تولید شده‌اند و کوالکام در دو سال گذشته در حال طراحی و بهینه‌سازی این پردازنده برای استفاده در جی 4 بوده است.

بهر حال اولین مزیت 808 این است که می‌توانید اطمینان داشته باشید که خبری از مشکل گرم‌شدن بیش از حد دستگاه همانند آنچه در دستگاه‌های مجهز به اسنپ دراگون 810 شاهد هستیم، نخواهید بود. همانطور که گفتیم استفاده از اسنپ‌دراگون 808 به جای 810، باعث استفاده از پردازنده گرافیکی ضعیف‌تر حداقل بر روی کاغذ در جی 4 شده است. پردازنده گرافیکی Adreno 418 استفاده شده در جی 4، توان گرافیکی کمتری در مقایسه با Adreno 430 استفاده شده در اسنپ دراگون 810 دارد. این موضوع به ویژه در نتایج بنچمارک‌ها و البته بازی‌هایی که به توان گرافیکی بالایی نیاز دارند مشهود است. به‌طور کلی عملکرد گرافیکی مشاهده شده در جی 4 همانند عملکردی است که در گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ دارگون 805 مانند گلکسی نوت 4 مشاهده کرده بودیم.

البته همانطور که نوشتیم این برتری تنها در نتایج بنچمارک و اجرای بازی‌های سنگین دیده می‌شود و در اجرای کارهای روزمره و اجرای بازی‌های عادی با توجه به توان مناسب Adreno 418 شاهد هیچ نقص و یا کمبودی نیستیم.

اما در مورد مقایسه دو پردازنده اسنپ‌دراگون 810 و 808، استفاده از دو هسته کمتر A57 عملا باعث خواهد شد جی 4 شارژ باتری کمتری مصرف کرده و برای مدت زمان بیشتری با باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی در اختیار کاربر باشد. با این تفاسیر یعنی ضعف اسنپ‌دراگون 810 در هنگام طراحی نهایی که حتی به بازاریابی محصول نهایی ضربه وارد می‌کرد و سایر مواردی که اشاره کردیم، به‌نظر می‌رسد اسنپ دراگون 808 یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای جی 4 بوده و عملا هیچ گونه وقفه و یا ضعفی در کارایی این گوشی در هیچ قسمتی مشاهده نمی‌شود.

نرم‌افزار و رابط کاربری جی 4 ال‌جی

برای مدت طولانی، نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند ال‌جی به عنوان یکی از نقاط ضعف بارز دستگاه‌های این شرکت مورد انتقاد قرار می‌گرفت. در دستگاه‌های تولیدی پیش از جی 3 شاهد سردرگمی منوها و رابط کاربری همانند تاچ‌ویز قدیمی سامسونگ بودیم. این رویه در جی 3 تغییر کرد و علاوه بر ظاهر زیبا، قابلیت‌هایی مانند Smart Notice کارت‌های اطلاعاتی را بسته به روشی که از گوشی استفاده می‌کردید در اختیار شما قرار می‌دادند. LG UX 3.0 نیز یک بهینه‌سازی ویژه در رابط کاربری تولیدی ال‌جی بود اما این نسخه همچنان به تغییرات گسترده‌تری نیاز داشت.

جی 4 به همراه رابط کاربری جدید UX 4.0 بر پایه اندروید 5.1 لولی پاپ به بازار عرضه شده است. علاوه بر بهره‌گیری از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید، نرم‌افزار جدید ال‌جی با تغییرات گسترده در طراحی و البته افزودن قابلیت‌های جدید روانه بازار شده است.

Lg-G4-Review-in-Farnet-13

اما بزرگ‌ترین بهینه‌سازی انجام شده، آن‌چیزی نیست که توسط شرکت سازنده بارها و بارها بر روی آن تاکید می‌شود. این قابلیت، یک برنامه جدید و یا یک ویژگی نرم افزاری جدید و یا حتی یک بهینه‌سازی تصویری و گرافیکی نیست بلکه عملکرد کارآمدی است که به عنوان خط بطلانی بر وقفه‌های متناوب موجود در جی 3 و جی فلکس 2 به حساب می‌آید. جی 4 در کلیه عملکردها و اهداف مورد نظر کاربر، بدون وقفه و مشکل عمل می‌کند اما همانند کلیه دستگاه‌های اندرویدی حتی پرچمداران برندهای معتبر، این اوضاع مساعد با اجرا و یا به‌روز رسانی همزمان چندین و چند برنامه به‌طور همزمان کمی متلاطم می‌شود. این وضعیت در چند ثانیه اول بارگذاری و بالا آمدن گوشی نیز مشاهده می‌شود. با این اوصاف نرم‌افزار جی 4 در استفاده‌های روزمره عملکردی بسیار روان و مطلوب دارد.

ال‌جی با بهره‌گیری از رنگ‌های روشن و البته بهره‌گیری بیشتر از طراحی متریال، رابط‌کاربری خود را بهینه کرده تا حاصل کار بر روی صفحه‌نمایش کوانتوم IPS بیش از پیش چشم‌نواز باشد. این‌بار بر خلاف گذشته رابط کاربری UX بر روی بهره‌گیری از رنگ‌هایی مانند آبی روشن، بنفش و ارغوانی تمرکز کرده است. با این تفاسیر حاصل کار همچنان مسطح و مملو از اشکال هندسی به نظر می‌رسد که این نتیجه استفاده از مربع‌های بزرگ، دایره‌ها و استوانه‌ها است.

همانند آنچه در جی 3 شاهد بودیم همه چیز به‌نحو موثری سبک و سیاق ویژه‌ای گرفته تا با زبان طراحی مورد استفاده توسط ال‌جی هم‌سو باشد اما به عنوان یک انتقاد باید گفت این شرکت می‌توانست حس و ظاهر کار را به‌طور منصفانه‌تری با اندروید 5.1 لولی‌پاپ ترکیب کند. ال‌جی از انیمیشن‌های طراحی متریال در برنامه‌های مورد استفاده خود نیز بهره گرفته است که نمونه‌هایی از آن‌ها را می‌توان در حرکت کارت‌ها در ویجت اسمارت نوتیس و یا انفجار متحرک رنگ‌ها بعد از اتمام مکالمه با گوشی مشاهده کرد.

Lg-G4-Review-in-Farnet-19

با این اوصاف همچنان خرده ایرادات در این رابط کاربری دیده می‌شود. خصلت‌هایی از نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل اندروید نیز بعضا در جای‌جای رابط کاربری مشاهده می‌شود. با این وجود، تعداد زیادی از مشکلات و موارد موجود از بعد نرم‌افراری بر پایه اندروید آب‌نبات چوبی برطرف شده‌اند.

اکنون می‌توانید هشدارهای حاضر بر روی قفل صفحه‌نمایش را به طریق مناسب گسترش داده و مشاهده کنید. میان‌بری نیز برای دسترسی به تغییر وضعیت سریع میان حالت‌های ALL، Priority و البته Do not Disturb در اختیار داشته باشید. این قابلیت از این لحاظ قابل توجه است که از نقطه‌نظر گوگل، در اندروید آب‌نبات چوبی، همچنان هیچ گزینه‌ای برای فعال‌کردن حالت سنتی قطع صدا وجود ندارد.

ویجت Smart Notice نیز یکی از افزونه‌های نرم‌افزاری است که در پرچمدار سال گذشته ال‌جی شاهد آن بودیم و امسال بهینه‌سازی گرافیکی و البته قابلیت‌های کارآمد دیگری به آن افزوده شده است. این ویجت اکنون رنگ پس زمینه خود را به‌نوعی انتخاب می‌کند تا با پس‌زمینه موجود بر روی صفحه‌نمایش شما مطابقت داشته باشد.
بهره‌گیری از یک گزینه راهنما به سبک طراحی متریال نیز به شما امکان دسترسی به مطالب کمکی از دفترچه الکترونیکی راهنما را خواهد داد. البته مدنظر داشته باشید که نسخه انگلیسی این قابلیت هنوز به‌طور کامل در دسترس کاربران قرار نگرفته است.

هسته برنامه اسمارت نوتیس را باید قابلیت آب و هوای آن دانست که شرایط فعلی آب و هوا و توصیه‌هایی مرتبط با آن در طول روز به شما نشان می‌دهد (به عنوان یک مثال ساده ممکن است با عبارت ” برای باران بعداز ظهر آماده باشید” از طرف این برنامه روبرو شوید). در رابط کاربری UX ال‌جی، با هشدارهایی این‌چنینی و البته ارائه اطلاعات بر پایه LG Health به دفعات روبرو خواهید شد.

Smart Bulletin، پنل کشویی که در سمت چپ هوم اسکرین قرار گرفته نیز کارایی خوبی دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید کارت‌هایی از LG Health و یا موضوع مورد بحث روز را از برنامه تقویم ال‌جی مشاهده کنید، برنامه موزیک ال‌جی را کنترل کنید و البته به کنترلر تلویزیون که از طریق درگاه مادون قرمز گوشی قابل استفاده است نیز دسترسی داشته باشید.

تنها مشکل کوچک اسمارت نوتیس و اسمارت بولتن آن است که هیچ‌گاه دلتنگ این دو برنامه نخواهید شد! در واقع این دو برنامه تنها قابلیت‌هایی شیک را در اختیار شما قرار می‌دهند که با تعویض گوشی و لانچر احساس نیازی به آن‌ها نخواهید داشت و دلتنگشان نمی‌شوید. به‌نظر می‌رسد برای اکثر کاربران، همان ویجت‌های معمولی اندروید عملکردی بهتر از اسمارت بولتن دارند و Google Now نیز همچنان سیستم پیش‌بینی بر اساس کارت‌ها را به نحوی هوشمندانه‌تر در مقایسه با Smart Notice ارائه می‌دهد.

خوشبختانه قابلیت‌های نرم‌افزاری مفید دیگری در جی 4 وجود دارند که می‌توان بر روی آن‌ها مانور داد. قابلیت سنتی KnockOn به شما امکان دوبار لمس صفحه‌نمایش به‌منظور بیدارشدن گوشی را می‌دهد. KnockCode نیز امکان ایمن‌سازی جی 4 با بهره‌گیری از یک الگوی خاص کوبشی! را می‌دهد. قابلیت تقسیم صفحه‌نمایش یا همان حالت Dual Winodow نیز با آیکون‌هایی مشابه آنچه در منوی گوشی‌های سامسونگ مشاهده می‌کنیم به شما نشان می‌دهد که کدام‌یک از برنامه‌ها در این حالت قابل بازشدن هستند.

QSlide نیز امکان بازکردن برخی از برنامه‌های ال‌جی در حالت پنجره مینیاتوری را خواهد داد. با این اوصاف لیست برنامه‌های پشتیبانی شده برای قابلیت‌های یادشده کوتاه بوده و از سوی دیگر این قابلیت‌ها کارایی مشابه آنچه در Multi Window و Popup View سامسونگ مشاهده کرده بودیم را ندارند. از سوی دیگر بد نیست بدانید برخی برنامه‌های پیش‌فرض موجود در جی 4 از قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برند. به‌عنوان مثال برنامه تقویم ال‌جی به ویژگی به نام Event Pocket تجهیز شده که به شما امکان تگ کردن عکس‌ها، رویدادهای فیس‌بوک و مکان‌هایی متناسب با ورودی‌های تقویم را می‌دهد. با این تفاسیر این داده‌ها تنها در برنامه تقویم ال‌جی قابل دسترسی هستند و نمی‌توانید از آن‌ها در تقویم گوگل استفاده کنید.

برنامه گالری ال‌جی نیز اکنون عکس‌ها را به آنچه یادواره نامیده می‌شود و بر اساس زمان و مکان مشخص می‌شود، تقسیم‌بندی می‌کند و نهایتا های‌لایت‌های ویدئویی را به‌طور خودکار تولید کرده و امکان مرور عکس‌ها بر اساس مکان گرفته‌شدن آن‌ها را از طریق یک برنامه داخلی می‌دهد.  برنامه گالری روند یاشده را به‌طور خودکار انجام داده و سپس این فرایند را از طریق Smart Notice به شما اطلاع می‌دهد. از طرف دیگر این برنامه پشتیبانی کاملی از کروم کست داشته تا بتوانید این ویدئوها و عکس‌ها را بر روی صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر به نمایش بگذارید.

ال‌جی در زمینه طراحی، عملکرد و قابلیت‌ها نیز در برخی از این برنامه‌ها عملکردی ایده‌آل داشته است. LG Health یک نمونه بارز از این برنامه‌ها بوده که البته چیز آنچنان بیشتر از شمارش گام‌ها و همگام‌سازی با حساب کاربری ال‌جی نباید از این برنامه انتظار داشته باشید.  به‌طور کلی رابط کاربری UX 4.0 اگرچه همچنان جای پیشرفت دارد اما گام بزرگی به سمت جلو از سوی ال‌جی به‌حساب می‌آید.

ال‌جی با معرفی قابلیت تنظیمات هوشمند یا همان Smart Settings امکان تغییر تنظیمات مشخص بر اساس مکانی که کاربر در حال استفاده از جی 4 است یا تجهیز جانبی که به دستگاه متصل شده است را به کاربر می‌دهد. به‌عنوان مثال می‌توان از خاموش کردن وای‌فای به‌محض خروج از منزل یادکرد. به عنوان یک مشخصه مثبت دیگر، صفحه‌کلید پیش‌فرض ال‌جی کارایی بسیار خوبی دارد. این صفحه‌کلید پاسخ سریعی به ورودی‌ها می‌دهد، قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارد و از موتور قدرتمند تصحیح متون بهره می‌برد. نهایتا باید عنوان کرد که جی 4 با قابلیت Android Auto نیز سازگاری کاملی دارد.

در پایان می‌توان گفت که حجم برنامه‌های پیش‌فرض ال‌جی ظاهرا به سمت تجربه سامسونگ پیش می‌رود و پیش‌بینی ما این است که به زودی در رابط کاربری ال‌جی نیز شاهد سبک‌سازی و خالی شدن از برنامه‌های پیش‌فرض کمتر مورد استفاده و یا اصلا بلااستفاده باشیم.

دوربین جی 4 ال‌جی

ابتدای مطلب بر ریویوی دوبین جی 4 تاکید داشتیم و حالا ظاهرا نوبت بررسی شاخصه برتر جی 4 رسیده است. جی 4 در زمانی وارد بازار شده که دوربین‌های به‌کار گرفته شده در دستگاه‌های هوشمند جدید، کیفیت بالایی دارند. همانند دیگر قسمت‌ها، در جی 4 شاهد بهینه‌سازی ویژه دوربین این دستگاه هوشمند هستیم. جی 4 از نقطه‌نظر کیفیت دوربین جایی در کمترین نقطه هم‌تراز و حتی در برخی مواقع بالاتر از سایر پرچمداران بازار قرار می‌گیرد.

Lg-G4-Review-in-Farnet-21

ستاره این قسمت، دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال سه‌بعدی است. در این دوربین، عملیات حذف لرزش در راستای هر سه محور انجام می‌شود که این قابلیت را باید مدیون تکنولوژی OIS 2.0 بود. این گوشی هوشمند از لنزی با دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد که باعث شده در میان یکی از برترین گزینه‌های موجود در یک پرچمدار قرار گیرد.

دوربین اصلی از تکنولوژی فوکوس لیزری خودکار ال‌جی که پیش از این در جی 3 مشاهده کرده بودیم بهره می‌برد. همان‌طور که پیش از این نیز عنوان کرده بودیم جی 4 در قسمت پایینی فلش ال‌ای‌دی سنسور طیف رنگی را به‌منظور شناسایی توازن رنگ صحیح برای هر صحنه به‌کار بسته است.  در قسمت جلویی نیز شاهد بهره‌گیری از دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 هستیم. این دوربین از کیفیتی بسیار خوب و البته نه ایده‌آل برای عکس‌های سلفی رسمی‌تر بهره می‌برد.

امکان استفاده از نمایه‌های حرکتی به‌منظور گرفتن عکس‌های سلفی نیز در این دوربین جلو مهیا شده است. این نمایه حرکتی همان مشت گره‌کرده شما است که باید آن‌را به در گرفتن عکس‌های سلفی! به لنز دوربین نمایش دهید! در این حالت در صورت تکرار این حرکت چندین عکس سلفی متوالی از شما گرفته می‌شود. جی 3 ال‌جی از قابلیت‌های ویژه‌ای از نقطه نظر کیفیت دوربین بهره می‌برد و جی 4 این توانایی را به مرحله جدیدی رسانده است.

در اکثر موارد، سنسور بهبودیافته دوربین، جزئیات قابل توجهی را دریافت می‌کند و در همه شرایط شاهد رنگ‌های واقعی و غنی هستیم. دیافراگم f/1.8 دوربین نیز امکان بهره‌گیری از مقدار بالای نور به‌منظور ایجاد تصاویری باکیفیت بالا در محیط‌های تاریک را فراهم می‌کند و از سوی امکان ایجاد تصاویر ماکرو با پس‌زمینه‌های بدون فوکوس را نیز ایجاد می‌کند. لرزش‌گیر اپتیکال دوربین نیز امکان استفاده از نوردهی بالا بدون تیره شدن عکس‌ها در محیط‌های با نور کم را فراهم می‌کند. کلیه موارد یادشده باعث خواهند شد دوربین جی 4 را در میان بهترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های اندرویدی قراردهیم.

Lg-G4-Review-in-Farnet-20

به‌نظر می‌رسد تکنیک مورد استفاده توسط ال‌جی در تصاویر HDR و در عکس‌هایی با زمینه روشن‌تر، عملکرد بهتری پیدا کرده است. این موضوع در عکس‌هایی که نور، مستقیما در پس‌زمینه وجود دارد قابل مشاهده است.  حالت پانوراما نیز توانایی گرفتن عکس‌هایی تا 100 مگاپیکسل را در اختیار شما قرار می‌دهد. میان‌بر اجرای سریع دوربین نیز در مقایسه با جی 3 بهینه شده تا با دوبار لمس کلید کم‌کردن صدا بتوانید به دوربین دسترسی داشته باشید. با این اوصاف اجرای دوربین به این سبک در مقایسه با مدل ارائه‌شده توسط سامسونگ از سرعت پایین‌تری برخوردار است.

برنامه دوربین جی 4 امکان استفاده از قابلیت عکس‌برداری در حالت ساده با قراردادن دوربین در حالت Simple Mode را در اختیار کاربر قرار می‌دهد اما حالت Basic Mode با امکان کنترل بر روی مواردی مانند فلش، تایمر، HDR و دیگر گزینه‌های موجود، عمومی‌تر است.

مطمئنا کاربران حرفه‌ای‌تر، طرفدار حالت Manual به‌منظور بهره‌گیری از دوربین دستگاه هستند. همان‌گونه که از نام این حالت پیداست می‌توانید کنترل کاملی بر روی تنظیمات دوربین داشته باشید. امکان بهره‌گیری از عکس‌هایی با فرمت RAW یعنی تصاویری که اطلاعات بیشتری در مقایسه با عکس‌های JPEG دارند و امکان پردازش بعدی تصویر در برنامه‌هایی مانند ادوبی فتوشاپ یا لایت‌روم را فراهم می‌کنند از قابلیت‌های این دوربین است.

Lg-G4-Review-in-Farnet-25

در قسمت بالایی رابط‌کاربریِ حالت دستی می‌توانید گزینه‌هایی مانند هیستوگرام، تنظیم میزان نور، حالت فوکوس، میزان نوردهی، ISO و سرعت شاتر را مشاهده کنید. ترکیب یک دوربین خوب، کنترلرهای خوب بر روی تنظیمات عکس و قابلیت عکس‌برداری RAW را باید هدیه‌ای ارزشمند از سوی ال‌جی به دوستداران دنیای عکاسی به‌حساب آورد.

در اینجا می‌توانید برخی تصاویر گرفته شده با دوربین جی 4 ال‌جی را به تماشا بنشینید. برای کاهش اندازه دیتای مصرفی در این مطلب آن را به صورت گالری در آورده‌ایم و عکس‌ها در اندازه اصلی قرار گرفته‌اند. با کلیک بر روی تصاویر آن را در اندازه اصلی و با حجم بالا می‌توانید ببینید. در مطلب اصلی بررسی دوربین جی 4 ال‌جی شاهد تصاویر بیشتری خواهید بود.

عکس‌های RAW در جی 4 با فرمت DNG (نگاتیو دیجیتالی) ذخیره می‌شوند و حداقل 20 مگابایت حجم دارند بنابراین به‌منظور استفاده از این قابلیت به مدت طولانی احتمالا به مموری‌کارتی با ظرفیت بالا نیاز خواهید داشت و با توجه به فرمت خاص این تصاویر، از برنامه گالری تنها نسخه JPEG را می‌توانید به اشتراک بگذارید.

در قسمت فیلم‌برداری نیز جی 4 به‌طور پیش‌فرض از تنظیمات تمام اچ‌دی استفاده می‌کند اما این تنظیمات را می‌توانید به 4K(2160p) نیز تغییر دهید. البته استفاده از این گزینه آخر را تنها در صورتی که قصد ندارید چیزی بیش از پنج دقیقه فیلم بگیرید به شما پیشنهاد می‌کنیم. جی 4 فیلم‌برداری روان با نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می‌دهد و فیلم خروجی نیز کیفیتی مشابه آنچه در عکس‌ها دیده بودیم داشته و در اکثر موارد چشم‌نواز بوده و از قابلیت کاهش نویز نیز بهره می‌برد. لرزش‌گیر اپتیکال نیز باعث خواهد شد فیلم تولیدی، عاری از لرزش باشد. به‌طور کلی در قسمت دوربین می‌توان ادعا کرد که جی 4 به‌خوبی دیگر رقبای حاضر در بازار را به چالش می‌کشد.

سعی خواهیم کرد مانند بررسی‌های قبلی، در اولین فرصت دوربین جی 4 ال‌جی را به طور کامل و ریزبینانه مورد بررسی قرار داده و در اختیار شما قرار دهیم.

باتری جی 4 ال‌جی

گلکسی اس 6 سال گذشته با سایر پرچمداران مطرح بازار مانند پرچمداران اپل و سونی و اچ‌تی‌سی از نظر طراحی بدنه یکسان شد و دسترسی به باتری آخرین پرچمدار خود را محدود کرد. همانطور که بالاتر نوشتیم این فرصتی را برای ال‌جی فراهم کرد تا با رفع این محدودیت در پرچمدار خود، امتیازی ویژه را نسبت به سایر پرچمداران بازار در جی 4 فراهم کند. جی 4 از باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که در مقایسه با رقبا یک برتری محسوس به حساب می‌آید.

Lg-G4-Review-in-Farnet-22

اگرچه در این گوشی هوشمند استفاده از قابلیت شارژ سریع کوالکام پیش‌بینی شده اما جی 4 به همراه یک شارژر معمولی 5 ولت / 1.8 آمپر به بازار عرضه می‌شود. خبری از پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم نبوده و تنها راه به‌منظور بهره‌مندی از این تکنولوژی، استفاده از کیس QuickCircle تولیدی ال‌جی است. در آزمایش‌های مرسوم ما، با استفاده روزمره مداوم و ترکیبی شامل وب‌گردی، استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان، پخش آهنگ و عکس‌‌برداری، با یک بار شارژ چیزی در حدود 18 ساعت از دستگاه استفاده کردیم.

با استفاده سنگین‌تر از ارتباطات اینترنتی و عکس‌برداری بیشتر، این مقدار به 15 ساعت تنزل یافت. با روشن بودن کامل صفحه‌نمایش و استفاده از وای‌فای و اینترنت همراه، این مقدار به چیزی در حدود 4 ساعت رسید.  اگرچه کاربران اندرویدی این‌ روزها به شارژ کردن دستگاه خود در پایان روز عادت کرده‌اند اما جی 4 شما را مطمئن خواهد کرد که با استفاده عادی به شارژ دستگاه در میان روز نیازی نخواهید داشت.

حرف آخر

ال‌جی جی 4 میانبری برای در اختیار داشتن پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های موجود در دنیای گوشی‌های اندرویدی است. تقریبا همه جوانب در جی 4 با دقت بالا، بررسی و تولید شده‌اند و از صفحه‌نمایش تا دوربین و یا کارایی باتری هر چیز دقیقا در جای خود قرارگرفته است. نرم‌افزار ارائه شده توسط ال‌جی نیز از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و بیش از پیش در مقابل ورودی‌ها پاسخگویی مطمئن و سریعی دارد. از سوی دیگر بهره‌گیری از قاب پشتی چرمی نیز مزید بر علت خواهد شد تا کاربران بیشتری به سمت استفاده از این دستگاه متمایل شوند.

این دستگاه هوشمند از یکی از برترین صفحه‌نمایش های IPS LCD که تاکنون در گوشی‌های هوشمند مشاهده کرده‌ایم بهره می‌برد. در کنار این مشخصه، کارایی مثال‌زدنی و باتری با عملکرد خوب، این گوشی جدید را از پرچمداران قبلی متمایز می‌کند. بهره‌گیری از باتری قابل تعویض و امکان استفاده از مموری‌کارت جهت ارتقای فضای ذخیره‌سازی داخلی نیز از دیگر مشخصه‌های مهم این دستگاه هوشمند است. استفاده از درب پشتی چرمی نیز می‌تواند طراحی گوشی شما را از دیگر گزینه‌های موجود در بازار متمایز نشان داده و البته کاربرانی که این گزینه را دوست ندارند می‌توانند از درب پلاستیکی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کنند.

در بعد نرم‌افزاری، ال‌جی پرچمدار جدید خود را به جدیدترین نسخه اندروید آب‌نبات چوبی در کنار رابط کاربری بر پایه طراحی متریال مجهز کرده است. UX 4.0 نسخه جدید رابط کاربری انحصاری ال‌جی نیز علاوه بر استفاده از رنگ‌بندی‌های چشم‌نواز، بسیار مدرن و البته سریع به‌نظر می‌رسد. در واقع هیچ قسمتی وجود ندارد که جی 4 در آن عملکرد بدی از خود به نمایش گذاشته باشد.

در صورتی که قصد خرید یکی از پرچمداران اندرویدی موجود در بازار را دارید جی 4 را به عنوان برترین گوشی تولیدی تاریخ ال‌جی مدنظر قراردهید. صفحه‌نمایش خیره‌کننده در کنار کارایی و طراحی زیبا تمام آن‌چیزی است که یک کاربر از گوشی هوشمند خود انتظار دارد و این ترکیب به خوبی در جی 4 ال‌جی گرد هم آمده است.

نکته دیگر قیمت این گوشی هوشمند است که ال‌جی با عرضه نسخه دو سیم‌کارت آن با قیمتی رقابتی با نسخه تک سیم‌کارت سایر رقبا و همچنین تفاوت اندک قیمت نسخه چرمی با نسخه پلاستیکی در بازار ایران، انتظار فروش خوبی را برای آن فراهم آورده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

27 نظر برای این مطلب
  1. محمد جواد می‌گوید

    با سلام فقط خواستم بگم من از سال 95 بود که ال جی جی فور اومد تو بازار خریدم هنوزم که بهمن ماه 1400 هست دارم هیچ چیزیش خراب نشده گوشی بسیار عالی است چند وقت A10sخریدم اینو جم کردم برد سامسونگم سوخت باز از رو بدبختی همین ال جی را برداشتم واقعا ال جی گوشی خوبیه البته شانسی یکی خوبه یکی بد باتشکر

  2. علی می‌گوید

    برد میسوزونه

  3. علی دانشور می‌گوید

    با سلام به همه استادان اهل فن و تکنولوژی
    در ابتدا بگم که طرفدار هیچ برند خاصی نیستم مثل اکثر استادان گرامی
    قدیم ها برای اینکه ادم چیزی و بخره بعد از انتخاب کردن از روی کاتالوگ و برند و تبلیغات و همچنین سلیقه خودش از استادانی هم که آن محصول مورد نظر را خریداره کرده اند سوال و مشکلات را جویا میشد . اما متسفانه با زیاد شدن و در دسترس بودن فضای مجازی برای همه بهتر است , کلا بخش نظرات را باز نکنی . به دلیل اینکه ادم بد تر گیج و در ماده ای سفت گیر میکند . نصف استادان میگوند عالی .. اقا عالییییی … بخرید و اگر هم پول ندارید من بهتون قرض میدم فقط بخرید ببینید چی هست لامصب . در سمت دیگر استادانی هم هستن که به نظر من نصفشون محصولو فقط تو علا الدین و بازار موبایل دستشون گرفتن و تنیجه 5 دقیقه کار را شرح میدن نصف دیگر هم محصولو خریدن , اطلاعی از محصول ندارن و فقط میدونن مثلا ال جی ج4 قابش چرمیه پس دوسش میدارن و سریع میخرن…هر محصولی هم نکات مثبت دارد و هم منفی پس بتر است نکات منفی انقدر بزرگ و کش دار نکنیم .و ایراد های الکی هم رو محصول ندازیم .. اینم در اخر بگم به بعضی از ستادان اهل فناوری میگم .. بعضی از استادان با گوشی در روز دو کار میکنن یکی روشن کردن تو مترو و خوندن تلگرام یکی هم زنگ زدن و اس دادن … پس چرا حرف های سنگین و بچمارک میزنید .. گیرم هسته های گوشی یک میلی ثانیه دیر تر از گوشی دیگر مثلا سامسونگ تقسیم میشن . شما از کار های سنگین و طراحی پل های معلق و طراحی ایستگاه فضایی عقب میوفتین … فقط با لب و دهن های زیاد طرفیم
    خوش

  4. مهدی می‌گوید

    با سلام و قربان شما عالی بود تصاویر هم واضح هست.

  5. سینا می‌گوید

    ببینید دوستان یه چیز به همه طرفتاران همه پرچمدارا بگم این ریز مسئله ها که مهم نیستن شما با گوشی چیکار میکنید مگه؟
    کشتی کج میگیرید؟
    شاید سنگین ترین کاری که میکنید این باشه که اسفالت بازی کنید
    من خودم جی4 دارم خییییییییییلی هم راضیم اصلا مشکلی نداره یه گارد و کیف لپ تاپی گرفتم واسش عاااااالی عاللللی شده به خریدارا میگم شک نکنن!!!

  6. امید می‌گوید

    خسته نباشید میگم به اعضای محترم سایت، میفرمایید این گوشی اسمارت اسکرین داره یا نه؟ من هر چقدر میگردم پیدا نمیکنم

  7. jafar می‌گوید

    هرکس که مالک گوشی بنام خود است ازگوشی خود تعریف خواهدکرد به قول معروف کسی نخواهد گفت ماست من ترش است

  8. تاکی می‌گوید

    سلام اصلاتوصیش نمیکنم صداش افتضاحه .ارمین راست میگه حیف پول ….

  9. علی می‌گوید

    سلام
    من گوشی های ال جی رو دوست دارم. به نظرم نسبت به قیمت و امکاناتی که دارن عالی هستند
    قبلا گلکسی S3 داشتم و فروختم و اینو خریدم: LG G2 mini
    و میخوام اونو هم بفروشم و G4 رو بخرم

  10. امیر می‌گوید

    سلام

    این گوشی ساخت خود کشور کره ست و نسبت به قیمتش از بقیه برندها بهتره

    دوربین این گوشی بی سابقه ست

    با منحنی ای که پشت گوشی ایجاد شده , گوشی رو خیلی خوش دست کرده

    من عاشق این گوشی ام

  11. آرمین می‌گوید

    من این گوشی رو تست کردم …. یه هدفون سنهایزر hd449 بهش متصل کردم و متوجه شدم آمپدانس جوابگوی این گوشی به طرز فاجعه آمیزی مسخره ست. صدا انگار تو لیوان پخش میشه. احتمالا آمپدانس جوابگوی گوشی حدودای عدد فاجعه آمیز 10 باشه

    وقتی گوشی یه هدفون 32 اهمی رو جواب نده واقعا به درد نمیخوره

    دقیقا همین هدفون رو روی آیفون 6 و نوت 5 امتحان کردم واقعا هر دو محشر جواب دادن

    در ضمن اسپیکرش واقعا خسته ست . رنگهای نمایشگر نمیشه گفت خامه، مرده ست انگار صفحه نیم سوز شده. واسه کسایی که دنبال موسیقی اند اصلا توصیه نمیکنم، کلا توصیه ش نمیکنم

    1. AMIRABBAS می‌گوید

      داداش من فک نمیکنم تو با G4کارکرده باشی و محاله که تو فقط گوشیو بگیری برا تست و همزمان دوتا دیگه داشته باشی اونارم تست کنی شما فقط دارید میگید من بدم میاد خوب نمیخریدی تازه رنگها مرده نیستن و اگه نقد و برسیش رو تو دیجی کالا دیده باشید میگه از نظر رنگ G4 از iphone 6s -samsung s6-Huawei p8-HTC m8خیلی بهتر بوده از نظر پردازشی دوم بوده و دوربین بهترین بوده.
      نتیجه گیری:شما اصلا LG G4 ندارید و نگرفته اید

  12. ژانکلودجمالی نژاد می‌گوید

    من خودم اکثر انواع مختلف موبایل ها رو داشتم و حتی ال جی جی3 طلایی با حافظه داخلی32 گیگ و رم 3 گیگ رو , فقط اپل رو تابه حال خریداری نکردم ! هیچ چی صد درصد معلوم نیس اما فکر میکنم گلکسیS7 سامسونگ بهترین فبلت یا موبایل بشه

  13. ژانکلودجمالی نژاد می‌گوید

    از شهر کهن , شهر هنر , شهر راز ( شیراز) به همه درود میفرستم : ال جی که باجی3 آبروی خودش رو برد و طبق اطلاعات صحیحی که کمی بعد از ورود جی4 منتشر شد در اگه اشتباه عرض نکنم جی اس ام و ترنجی و… جی4 فقط در وب گردی از جی3 بهتر هس در مصرف باطری و در بقیه موارد وضعیت رنج آوری در زود تمام شدن باطری داره , جی4 فقطه فقط دوربین خوبی داره همین و بس , خیلی موارد هس که باید درجی4 به کارگرفته میشود تا واقعا بشه گفت عالی هس( ال جی تااینجا نشون داد وضع خرابی داره)

    1. میلاد می‌گوید

      اتفاقا همه میگن الجی با جی 3 خودشو کشید بالا توی بیشترین نظر سنجی ها جی 3 بهترین گوشی سال شد تازه تو همین بررسی فارنت گفته شده که باتری جی 4 خوبه به نظر من جی 4 با بدنه ی چرمی و دوربین فوق العادش یه چیز دیگه اس و اگه قصد خرید یه گوشی اندرویدی دارید بسته به سلیقه و شرایطتون زد5 یا نوت5 یا جی 4 بگیرید

  14. مهدی می‌گوید

    من فردا میخام بخرمش اشالا
    پولم به اس 6 64 GB نمیرسه …

  15. سعید می‌گوید

    سلام.من خودم با 4 گوشی برتر دیگه کار کردم.ولی g4 یه چیز دیگس حداقل از بابت دوربین و صفحه نمایش از 4 گوشی دیگه برتر هست و از بقیه لحاظ با سامسونگ s6 edge برابر هست.ولی در کل میتونم بگم lg g4 از 4 گوشی دیگه بهتره.اگه قصد خرید دارید خواهشا سراغ آیفون نرید…الویت رو رو گوشی lg g4 و sumsong s6 edge بزارید.ممنون از سایت خوبتون.

  16. مجید می‌گوید

    به نظرم . این بهتر از اس 6 هست . چون درش باز میشه . و این خیلی خوبه . گوشی های جدید همه پلمپ هستن و از رو باز میشن اگه مشکلی پیدا کرد . دوتا سیم کارتش هم نانو نیستن .

  17. قلی می‌گوید

    منم ترجیح دادم یک نوکیا 11 چراغ بخرم خیلی خوبه
    1-همه جا انتن میده
    2-مفته
    3-رنگ بندی داره
    4-تازه کلاسم داره میگن طرف از گوشی لمسی خسته شده رفته نوکیا گرفته
    ههههههههه
    بازم دمت گرم سایت باحالی داری

  18. هادی می‌گوید

    بنظرم کمی تبلیغاتی بررسی شده.
    شخصا بررسی بیطرفانه تری انتظار داشتم . . .

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سپاس بابت انتظاری که از ما دارید..

  19. ali می‌گوید

    به نظر من جی 4 فوقالعادست یه گوشی خوب از همه لحاظ

  20. ميترا می‌گوید

    به نظرم کاور چرمی مخصوصا قهوه ای بهترین کاور هست که میشه برای یک گوشی مردونه در نظر گرفت و برای خانوم ها هم چرم قرمز یا قاب پلاستیکی سرامیکی بهترین چیزه

  21. مهدي می‌گوید

    من ترجیح دادم اس6 سامسونگ بگیرم

  22. سردار می‌گوید

    بنچمارک‌ها شهادت می‌دهند:
    تنها چیزی که اضافه شده: کاور چرمی و دیگر هیچ!

    1. Al!R3ZA می‌گوید

      اگه شما بنچ مارک منبعت برای خرید یه گوشیه که من دیگه حرفی ندارم
      برای خود من به شخصه بنچ مارک خیلی بخواد تاثیر داشته باشه درحد 5-10 درصد.
      همین اس6 سامسونگ با اون بنچ مارک عالیش پر از لگ و سوتی توی ریلودینگ هستش.
      به طوری که میگن اس 6 اج پلاس رو با اگزینوس نمیزنه و اسنپ 808 میزنه ینی همون پردازنده جی4!
      جی4 با یه پردازنده ضعیف پا به پای اینا راه میاد و این ینی کانفیگ عالی و قوی الجی!

      پس بنچمارک ها شهادتی ندارن که بدن! (خصوصا که هر چند وقت یه بار گندشون درمیاد که از شرکتای مختلف رشوه گرفتن! )

  23. ميعاد می‌گوید

    سلام
    مهم‌ترین خصوصیت جی 4 ال جی همون کاور چرمی پشت گوشی که شما در تیتر بهش اشاره کردید. اما به نظر من همچین قابلیتی باید در طول زمان متوجه بشیم که آیا بعد از یه مدت گوشی با استفاده مکرر از کاور چرمی قشنگ‌تر میشه یا قیافه‌اش روز بروز داغونتر میشه