آموزش: چگونه اکانت اینستاگرام خود را به صورت موقت غیرفعال و از دسترس خارج کنیم؟

4027

شاید برای شما هم پیش بیاید که قصد داشته باشید به خود کمی استراحت دهید و از فضای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام دور باشید. برای انجام این کار نیازی به دیلیت اکانت اینستاگرام نیست و خوشبختانه امکان دی اکتیو کردن اینستاگرام و یا بهتر بگوییم غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام و دیلیت موقت یا همان حذف موقت اکانت اینستاگرام وجود دارد.

اینستاگرام چنین قابلیتی را مدت‌هاست به امکانات خود اضافه کرده است. پس با فارنت همراه باشید تا چگونگی دی اکتیو موقت اکانت اینستاگرام را با هم مرور کنیم.

توجه: با انجام مراحل پایین اکانت شما به طور موقت دی اکتیو و حذف می‌شود اگر قصد پاک کردن اکانت اینستاگرام برای همیشه را دارید آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام در فارنت را بخوانید.

دی اکتیو اینستاگرام چیست؟

در ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که پاک کردن اکانت اینستاگرام چه تفاوتی با حذف موقت اکانت اینستاگرام یا همان دی اکتیو کردن اینستاگرام دارد.

پاک کردن اکانت اینستاگرام در واقع دی اکتیو داپم اینستاگرام است و در عین حال دی اکتیو اینستاگرام همان دیلیت موقت اکانت اینستاگرام است.

تفاوت اصلی دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام با دیلیت اکانت یا همان دی اکتیو کردن دائم اینستاگرام در این است که شما با پاک کردن اکانت اینستاگرام برای همیشه اکانت خود را از دست می‌دهید اما با دی اکتیو کردن اینستاگرام شما همچنان با ورود مجدد و لاگین کردن دوباره می‌توانید اکانت خود را به دست بیاورید.

سایر چیزها تفاوتی ندارد و بهتر است بگوییم دی اکتیو کردن اینستاگرام را در واقع می‌توان حذف موقت اکانت اینستاگرام دانست. این یعنی دقیقا با دی اکتیو اینستاگرام پیام‌های دایرکت، پست‌ها، فالورها و … دست نخورده باقی خواهند ماند.

نحوه غیرفعال کردن اینستاگرام

برای دی اکتیو اینستاگرام فقط یک راه وجود دارد. در این مطلب از فارنت ما راه رسمی و اعلام شده اینستاگرام برای غیرفعال کردن اینستاگرام را بازگو می‌کنیم.

این تنها راه موجود برای دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام است و چیزی با نام دی اکتیو اینستاگرام ورژن جدید یا قدیم نداریم و از ابتدا همین روش تنها روش موجود بوده است.

تنها روش حذف موقت اکانت اینستاگرام استفاده از نسخه تحت وب آن است و دی اکتیو اینستاگرام از داخل برنامه امکان‌پذیر نیست.

در عین حال تفاوتی برای انجام این کار با گوشی و یا کامپیوتر نیست و  بستن موقت اکانت اینستاگرام ایفون و حذف موقت اینستاگرام در اندروید تفاوتی با یکدیگر ندارند و صرفا شاید گزینه‌ها کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشند که به راحتی قابل تشخیص است.

این یعنی برای دی اکتیو اینستاگرام برای ایفون دقیقا همین روش پایین را باید انجام دهید.

آموزش حذف موقت اکانت اینستاگرام

قدم اول: در گوشی یا کامپیوتر خود به وب‌سایت اینستاگرام | https://www.instagram.com مراجعه کنید که با تصویری مطابق تصویر زیر (تصویر ۱) روبرو خواهید شد.

توجه: اگر با باز کردن این آدرس به طور خودکار وارد اکانت دیگری شدید، با رفتن به صفحه پروفایل و زدن چرخ دنده در گوشه بالا سمت چپ از اکانت مورد نظر خارج و مراحل را ادامه دهید اما اگر اکانت همان اکانت مد نظر برای دی اکتیو کردن بود مراحل را از قدم دوم ادامه دهید.

بستن موقت اکانت اینستاگرام

در صفحه اصلی بر روی Log in یا ورود کلیک کنید. حالا می‌توانید با تایپ کردن نام کاربری (آی‌دی) و رمز عبور (پسورد)‌ یا هر روش دیگری که برای ورود به اینستاگرام استفاده می‌کنید، وارد اکانت خود شوید (تصویر ۲).

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید با کلیک بر روی ?Forgot password و با ادامه مراحل آن را بازیابی کنید. بدون ورد به اکانت امکان دی اکتیو کردن آن وجود ندارد.

پس از وارد کردن مشخصات ورود در صفحه جدید (تصویر ۳) گزینه Not Now را بزنید و پس از آن به صفحه اصلی خودتان وارد می‌شوید (تصویر ۴) که شبیه به صفحه اصلی برنامه اینستاگرام بوده و تصاویر خود و کسانی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را می‌توانید ببینید.

غیرفعال کردن اینستاگرام

قدم دوم: در این صفحه با کلیک یا لمس بر روی تصویر پروفایل یا علامت آدمک (یا تصویر پروفایل خودتان) در گوشه سمت راست و پائین صفحه (تصویر ۴) به صفحه پروفایل خود خواهید رفت.

قدم سوم: پس از باز شدن صفحه پروفایل (تصویر ۵)، کافیست بر روی Edit profile کلیک کنید تا به صفحه ویرایش پروفایل خود (تصویر ۶) بروید.

قدم چهارم: سپس تا انتهای صفحه پائین بروید (تصویر ۶) و در انتهای صفحه بر روی عبارت Temporarily deactivate my account کلیک کنید تا به صفحه غیرفعال کردن اکانت وارد شوید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام

قدم پنجم: در صفحه غیرفعال کردن اکانت (تصویر ۷) می‌توانید به اینستاگرام دلیل غیرفعال کردن اکانتتان را بگویید. اگر تنها به غیرفعال اکانتتان فکر می‌کنید، چندان اهمیتی هم ندارد و می‌توانید همین دلیل Something Else (تصویر ۸) را برگزینید.

قدم آخر: پس از انتخاب دلیل برای دی اکتیو کردن اینستاگرام، لازم است که دوباره رمز عبور خود را وارد کنید. پس از وارد کردن دوباره رمز عبور در کادر مورد نظر، بر روی دکمه آبی رنگی که با عبارت Temporarily Deactivate Account در پایین صفحه مشخص شده است (تصویر ۹) کلیک کنید.

اینستاگرام برای انجام کار از شما مجددا تائید خواهد خواست و پس از تائید کار تمام می‌شود(تصویر ۱۰).پس از آن به طور خودکار و توسط اینستاگرام از اکانت خود خارج می‌شوید. تمام! فرایند حذف موقت اکانت اینستاگرام شما آغاز می‌شود.

روش خروج از دی اکتیو یا چگونه پیج دی اکتیو اینستاگرام را برگردانیم ؟

پس از دی اکتیو کردن اینستاگرام با لاگین کردن مجدد و وارد شدن به اکانت، دوباره اکانت اینستاگرام شما فعال می‌شود اما این موضوع برخی اوقات بیشتر طول کشیده و تا ساعت‌ها و حتی تا چند روز امکان ورود مجدد به اکانت و فعال کردن آن را ندارید.

اگر در هنگام ورود برای فعال کردن دوباره اکانت دی اکتیو شده اینستاگرام با پیام خطای The username you entered doesn’t belong to an account. Please check your username and try again  مواجه شدید سعی کنید در گوشی و همچنین در وبسایت (نسخه دسکتاپ) وارد شوید. از فیلترشکن برای ورود استفاده نکنید و از یک اینترنت بهتر برای انجام این کار استفاده کنید.

سوالات رایج و پاسخ به چند مشکل رایج بستن موقت اکانت اینستاگرام

هر چند وقت یک بار می‌تواینم اکانت را غیرفعال کنیم؟

بنابر اعلام اینستاگرام، شما تنها هفته‌ای یک بار قادر به دی اکتیو کردن و فعال کردن مجدد اکانت خود هستید. این یعنی پس از فعال کردن، برای دی اکتیو کردن دوباره باید تا یک هفته صبر کنید. تجربه نشان داده استفاده مداوم و بی‌دلیل از این قابلیت این مدت را تا چند هفته نیز افزایش می‌دهد!

instagrammer چیست؟

بسیاری هستند که به دنبال پاسخ این سوال هستند که اینستاگرامر یعنی چه؟ با دی اکتیو کردن اینستا و حذف موقت آن، اکانت شما به اینستاگرامر | Instagrammer تبدیل شده و کلیه اطلاعات شما معمولا پس از چند ساعت کاملا از دسترس سایر کاربران خارج می‌شود. این مدت می‌تواند کمتر و یا بیشتر به طول بیانجامد.

در عین حال توجه داشته باشید که این حالت برای کاربرانی که به دلاییل مختلف اکانت آنها توسط اینستاگرام مسدود می‌شود نیز رخ می‌دهد. در عین حال اگر اکانت مورد نظر شما به اینستاگرامر تبدیل شده ممکن است اکانت مورد نظر حتی به طور کامل دیلیت اکانت کرده باشد.

چقدر می‌توانم اکانت را دی اکتیو نگه دارم؟

اینستاگرام مدت زمان یا محدودیت زمانی خاصی برای بستن موقت اکانت اینستاگرام اعلام نکرده اما تجربه ما و کاربرانی که مشکلات خود را در همین مطلب گزارش کرده‌اند نشان می‌دهد که بهتر است این مدت زمان طولانی نباشد و هر چند وقت بک بار اکانت را مجدد فعال و دوباره غیرفعال کنید.

اگر استفاده از این برنامه حتی برای همان یک هفته مدت فعال بودن تمرکز شما را می‌گیرد بهتر است تا فرصت دوباره برای امکان حذف اکانت موقت دوباره، خود برنامه را برای مدت مورد نیاز از روی گوشی پاک کنید.

دی اکتیو اینستاگرام بدون پسورد

برای حذف موقت اکانت اینستاگرام باید بتوانید به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید. تفاوتی ندارد با چه روشی وارد اکانت خود می‌شوید. این یعنی  دی اکتیو کردن اینستاگرام بدون داشتن یوزرنیم و پسورد امکان‌پذیر نیست.

اگر یوزرنیم و پسورد را ندارید بهتر است روش بازیابی اکانت با استفاده از ایمیل یا شماره موبایل را دنبال کنید. بدون داشتن مشخصات ورود یا یوزرنیم و پسورد هیچ راهی برای حذف موقت اکانت شما وجود ندارد.

حتی خود اینستاگرام هم اکانت شما را بدون داشتن یوزرنیم و پسورد نمی‌تواند غیرفعال کند. ریپورت و گزارش کردن سایر کاربران هم در نهایت اگر مورد قبول اینستاگرام واقع شود تنها به بسته شدن همیشگی اکانت شما منجر می‌شود اما تصاویر و سایر موارد پروفایل شما باقی می‌ماند.

 اکانت فارنت در اینستاگرام را دنبال کنید تا آخرین نکات آموزشی اینستاگرام را از دست ندهید.
این مطلب در بهمن ماه 1401 با توجه به سوالات رایج کاربران و با تصاویر جدید به‌روزرسانی شده است.
توجه: لطفا اگر با مشکلی در فرایند دی اکتیو کردن اینستاگرام روبرو شده‌اید ابتدا سوالات رایج مطلب را بخوانید با توجه به تعداد زیاد سوالات امکان پاسخگویی به سوالاتی که در مطلب پاسخ داده‌ایم نیست.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4,027 نظر برای این مطلب
  1. n.s می‌گوید

    سلام ببخشید من نزدیک به ۱۰ روز هست ک اکانتمو دی اکتیو کردم و اینکه با گوشی دیگم وارد اینستاگرام شدم و پیجم اومد ولی با این گوشی ای که اکانتمو دی اکتیو کردم ارور میده میشه بگید مشکل چیه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه اروری؟

      1. n.s می‌گوید

        میزنه خطای شبکه نامشخصی رخ داد

        1. علی ارغوان می‌گوید

          این ارتباطی به غیرفعال کردن نداره مشکل از اینترنتتونه. گاهی اینجوری میشه چاره ای جز تغییر آی پی موقت نیست

        2. علی اکبر می‌گوید

          سلام من اکانتم چند ماه پیش دی اکتیو کردم اما رمزش فراموش کردم الان که می خوام دی اکتیو کنم وقتی تو خود اینستا فراموشی میزنم یه لینک میفرسته که صفحه اینستاست وقتی اونجا شماره رو میزنم جواب میده نشد پیدا کنی و دوباره تلاش کنید آیا راه دیگه ای هست برا بزگردوندن با تشکر

          1. محسن صحافی می‌گوید

            سلام
            به جای شماره آیدی یا یوزرنیم رو بزنید. احتمالا شماره به اکانت شما متصل نیست

    2. مهسا می‌گوید

      سلام.من ۳ روزه دلیت اکانت موقت زدم.همین جوری واسه کنجکاوی
      ولی الان که یوز و پسورد میزنم ازم یه کد ۶ رقمی رو خطم میخاد که واسم ارسال نمیشه
      دلیلش رو میدونین؟؟؟

  2. لیلی می‌گوید

    سلام من دوتا پیج دارم که با استفاده از جابه جایی بین حسابها همیشه از دوتا پیج استفاده میکنم دیروز با استفاده از توضیحات شما یکیشو غیر فعال کردم اما در کمال ناباوری اونیکی پیجم یهویی پرید بیرون و غیر فعال شد یوذر پسوردم که میزنم میگه اقدام به دلیت اکانت کردی واینکه فقط تنها چیز مشترک بین دوتا پیج پسورد بود چون پسوردامو همیشه یکی میذارم ، با خوندن مطالب و کامنت ها به جایی نرسیدم به نظرتون مشکل از کجاست ؟ فردا هم دوباره امتحان کنم امکان بازگشت پیج هست؟ واینکه پست هایی که لایک کرده بودم هنوز ایدی رو نشون میده اما وقتی روی ایدی اشاره میکنم باز نمیشه !!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خودبخود پاک نمیشه. حدسم اینه از یک ایمیل در هر دو اکانت استفاده کردید یا بعد از ثبت نام ایمیل رو تایید نکردید. راهی نداره اگر درست حدس زده باشم.

  3. ... می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من میخوام وارد یکی از اکانتام شم ولی نمیدونم چرا دریافت کد از ایمیل میخواد.. مشکلی هم نداشته.. الان ایمیلم رو یادم نیست ک برم کد رو ببینم و بزنم تو اینستا.. چکار کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بدون دسترسی به اون ایمیل هیچ راهی نداره..
      بعد از ثبت نام هر اکانت باید با باز کردن لینکی که از طرف اینستاگرام براتون ارسال میشه ایمیل اون اکانت رو تایید کتید. این کار رو انجام ندادید دلیلش همینه. ضمنا هر اکانت باید ایمیل یا شماره موبایل خودش رو داشته باشه.

  4. ... می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید من یدونه از اکانتامو غیرفعال کردم میخواستم برم اکانت دیگمم غیرفعال کنم ک وارد نمیشه و برای ایمیلم پیغام میاد و ی کد میده ک میگ این کد برگشتنتونه و اینا
    منظورم اینه با غیرفعال کردن یدونه از اکانتا بقیه اکانتامم همشون غیرفعال میشن؟ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر هر اکانت مجزاست

  5. محمدرضا می‌گوید

    سلام خسته نباشید من یه پست حذف کردم تو اینستاگرام الان پست حذف شده ولی از تعداد پست ها کم نشده 13 پست بود الان نوشته 13 ولی باید بنویسه 12 الان پیجو غیر فعال کردم درست میشه اون پست تعدادش کم میشه یا نه؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      برای رفع اون مشکل باید صبر می‌کردید اما در عین حال سخت نگیرید چیز خاصی هم نبوده. با غیرفعال کردن هم مشکلات حل نمیشن فقط اکانت غیرفعال میشه برای فعال کردنش هم باید حالا صبر کنید

      1. محمدرضا می‌گوید

        سلام یک هفته صبر کردم درست نشد آگه با غیر فعال اکانت درست نشد چه راه حلی انجام بدم درست شه ممنون میشم اگه کمکم کنید🙏🙏

        1. محسن صحافی می‌گوید

          راه حلی نداره. این باگ‌ها تنها با صبر حل میشه. بازم میگم به نظرم چیز مهمی نیست که خودتون رو به زحمت بندازید!

          1. محمدرضا می‌گوید

            سلام من 12 بامداد دیشب غیر فعال کردم الان برا ورود دوباره کی وارد شم؟

  6. پگاه می‌گوید

    سلام من چرا گزینه یtmeporrally disable my accountرو توی پروفایلم ندارم؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب رو یک بار کامل و دقیق بخونید متوجه دلیل می‌شید قطعا..

      1. پگاه می‌گوید

        خوندم.نه رمزم مشکل داره نه ایمیل و نه شماره

        1. محسن صحافی می‌گوید

          درست نخوندید!
          شما داخل برنامه روی گوشی دارید دنبال این بخش می‌گردید!!
          نوشتیم با مرورگر کامپیوتر یا گوشی باید این کارو انجام بدید!!

  7. رضا می‌گوید

    ایا می تونم تا فروردین ماه اکانت رو دی اکتیو کنم
    یعنی تا دو ماه امکان داره

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اینستاگرام محدودیت زمانی در این خصوص اعلام نکرده اما توصیه من این هست که مدت زمان زیاد روی غیرفعال بودن باقی نگذارید چون کامنت‌های قبلی خوانندگان فارنت نشون داده احتمال بروز مشکل هست

  8. محمدرضا می‌گوید

    سلام ببخشید آیا غیر فعال کردن اینستاگرام مشکلی از پیج باشه رو حل میکنه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر..

  9. محمدرضا می‌گوید

    سلام ببخشید من امروز پیج خودمو دیسیبل کردم و گزینه something else زدم و اوکی کردم پیج رو دیسبل زدم حالا میخوام ببینم درست زدم و کی وارد اینستا بشم؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      پیجتون بعد چند ساعت غیرفعال میشه. اگر دوباره وارد بشید فعال میشه

      1. محمدرضا می‌گوید

        سلام ببخشید یکی گفت تا دو روز نباید وارد پیج ام بشم ،،

        1. علی ارغوان می‌گوید

          تا دو سه روز نمیتونین وارد بشین احتمالا چون خطا میده در حال غیرفعال شدنه

          1. محمدرضا می‌گوید

            سلام ببخشید دقیقا تا چند روز دیگه نباید وارد بشم؟

      2. محمدرضا می‌گوید

        سلام ببخشید من الان مشکل کامنت گزاشتن دارم تو لایو بعد ریپورت هم نیستم دو ماهه این مشکل را دارم پیج غیر فعال کردم درست میشه بنظرتون؟؟؟

      3. محمدرضا می‌گوید

        سلام ببخشید من بعد از دو روز وارد وارد پیج شدم و رمز پس بورد ها را کردم اما بعد از دو سه ساعت خودش از پیج خارج شد میشع لطفا بگید چرا این طوری شده؟ ممنون اگه زود پاسخ بدید.

        1. محسن صحافی می‌گوید

          سلام
          سوالتون نامفهومه
          پیامی که براتون ظاهر میشه رو بگید بدون اون نمیشه فهمید که مشکل از کجاست

  10. Arqvn می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    من دو بار اکانتمو دی اکتیو کردم الان فعال هستش میخوام دوباره دی اکتیو کنم متاسفانه بعد از زدن علت دی اکتیو و رمز مجدد اون دکمه قرمزی که باید زده بشه، واسه من ابیه و هربار میزنم رمزمو پاک میکنه و اصلا نمیشه میخوام بدونم مشکل واسه دفعات دی اکتیو شدنمه؟یا نه؟!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله احتمالا.. بعدا دوباره امتحان کنید

  11. Saman می‌گوید

    سلام بیشتر از یکساله که اکانتمو دی اکتیو کردم ( just need break) الان نمیتونم اکانتمو پیدا کنم . یه اکانت دیگه دقیقا به همون اسم توسط یکی دیگه ساخته شده 😐

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      طبق چیزی که اینستاگرام اعلام کرده نباید مشکلی پیش بیاد اگرچه ما خودمون همواره توصیه می‌کنیم مدت زمان غیرفعال کردن طولانی نباشه. در هر صورت ایمیلی که باهاش ثبت نام کردید رو سرچ کنید تا مطمئن بشید نام کاربری رو درست وارد می‌کنید

  12. محمدرضا می‌گوید

    سلام من تو لایو دوستان کامنت ارسال میکنم دو سه تا ارسال بعدی ارسال نمیشه بعد تو دایرکت هم میرم بک میزنم کامل از پیج خارج میشه بعضی موقع ها حالا پیج رو غیر فعال کنم یا نه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      الان چه ارتباطی داره این مشکلات به غیرفعال کردن؟ حدس من اینه که در استفاده از اون امکان زیاده‌روی می‌کنید.

      1. محمدرضا می‌گوید

        سلام هیچ زیاده روی نکردم دو هفته کامل دست نزدم به اینستا گفتم شاید ریپورت باشم بعد از دو هفته رفتم بازم این مشکل هس فیلتر شکن هم نصب کردم این مشکل داره تو دایرکت هم بک میزنم کامل از اینستا خارج میشه من گفتم مال اینه باید پیج رو غیر فعال کنم؟

  13. وحید می‌گوید

    سلام .
    من تقریبا یک ماهی میشه ک با پیروی کامل از روش غیر فعال کردن موقت این صفحه پیجم رو دی اکتیو کردم . اما الان ک میخام وارد بشم با هیچ کدوم از روشها نمیشه . ن نام کاربری ن ایمیل ن شماره . پیام اینستاگرام هم اینه ک کاربری با این مشخصات پیدا نمیشه . بنظرتون میشه پیجمو برگردونم ؟
    با تشکر …

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تنها راه فعال کردن اکانتی که با این روش که تنها روش موجود برای غیر فعال کردن هست وجود داره، وارد شدن به اکانت با نوشتن درست یوزرنیم و پسورد اکانت از بخش لاگین هست. هیچ راه دیگه‌ای وجود نداره. دوباره تلاش کنید

      1. وحید می‌گوید

        ممنونم از پاسخگویی ولی من با اطمینان کامل یوزر نیم و پسورد رو وارد میکنم ولی پیام اینستاگرام در همه ی حالات اینطوری هس ک نام کاربری با این اسم وجود نداره .
        امکانش هس ک اگر مدت دی اکتیو موقت زیاد باشه ( یک ماه ) اینستاگرام نسبت به بستن اکانت عمل کنه ؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          خیر.. خودکار بسته نمیشه. این مشکل قبلا هم وجود داشته که با تکرار این کار روی دستگاه‌های مختلف و امتحان روی نسخه وب برطرف شده.

  14. شبنم می‌گوید

    من الان پیجمو دی اکتیو کردم میخوام واردش شم باز قبول نمیکنه چرا؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مطلب رو بخونید بعد سوال کنید
      بلافاصله بعد از غیرفعال کردن ننیشه وارد شد باید صبر کنید نمی‌دونم چقدر.

  15. فائزه می‌گوید

    سلام من سال پیش چند بار اینستامو دی اکیتو کردم ولی بار اخر که می خواستم این کار انجام بدم با وجود اینکه بیشتر از یک هفته گذشته بود دیگه دی اکتیو نمی شد و این موضوع تا حدودا یک ماه و نیم یا دو ماه ادامه داشت ولی بعدش اوکی شد حالا من از پارسال تا حالا یک بار ٢ماه پیش دی اکتیو کردم ولی الان می خوام دوباره برگردم ولی می خوام که دوباره بعد از یک هفته دی اکتیو کنم حالا به نظر شما ممکنه که مشکل پارسال پیش بیاد و موضوع دی اکیتو نشدن چند ماهی طول بکشه؟اگه هست که من کلا برنگردم و بزارم که دی اکتیو بمونه ولی اگه نیست که اکتیو بشم برای یک هفته .ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دی اکتیو کردن برای مواقع ضروری هست و بهتره هی اکتیو و دی اکتیو نکنید.

  16. Faezeh می‌گوید

    سلام . من مدتی قبل غیرفعال کردم اکانتم
    حالا اصلا برام نمیاد
    یوزرم میزنه وجود نداره
    پسورد هم فراموش کردم
    از طریق شماره هم وارد میشم میزنه هیچ اکانتی با این شماره ثبت نشده.
    اما وقتی میخوام اکانت جدید بسازم با همون یوزر میزنه که این یوزر وجود داره .
    چرا پس وقتی میزنم بازیابی برام نمیارتش؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دوباره امتحان کنید البته بایستی ابتدا پسورد رو بازیابی کنید بدون یوزرنیم و پسورد نمیشه.

      1. Faezeh می‌گوید

        متاسفانه بازیابی پسورد هم نمیاد.کلا میزنه موجود نیست همچین چیزی

        1. محسن صحافی می‌گوید

          راه دیگه‌ای نداره

  17. آنيتا می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید
    من ١٧۶ نفر فالوئرم بودن و به همین نسبت یعنی ١٧۶ نفر فالوئینگ دارم منتها الآن یه دفعه شدن ١٧٧ فالوئر و فالوئینگ ، اونم در حالیکه هرچقدر هم میشمارمسون همون ١٧۶ نفر ن
    همچین چیزی ممکنه ؟ ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      آره اینجور چیزا طبیعیه زیاد شمارشگرش دقیق نیست!

      1. anita می‌گوید

        ممنونم از پاسخگویی سریعتون
        موفق باشین

  18. R می‌گوید

    سلام
    موقع لاگ اوت اکانت اینستاگرامم اینترنت قطع شد و اکانت لاگ اوت شد ،حالا موقع وارد شدن اخطار An unknown network error has occurred رو میده ،حافظه ی کش رو‌پاک کردم و ساعت و تاریخ گوشی رو درحالت خودکار گذاشتم اما بازم همون اخطار تکرار میشه، چجوری میتونم دوباره وارد اکانت بشم؟؟

  19. nobody می‌گوید

    با سلام , ممنون از سایت بسیار خوبتون , ی سوال داشتم , پس از غیر فعال کردن اکنت , کامنت هایی که فالور هامون تو صفحه شخصی خودشون با منشن کردن ما واسه ما گذاشتن , آیا اون کامنت ها هم محو میشه , ممنون میشم راهنماییم کنید.

  20. ماه گل می‌گوید

    من نمیتونم اینستامو حذف موقت کنم

  21. فاطمه می‌گوید

    چرا من نمیتونم دیلیت اکانت بزنم اصلا برام باز نمیشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      پیغامی که براتون ظاهر میشه رو بگید بدون اون نمیشه فهمید که مشکل از کجاست!!

  22. محمد می‌گوید

    سلام میشه کاری کرد فقط پست ها موقت بره ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید
  23. mhds_avr می‌گوید

    من اینستامو غیر فعال کردم. دو هفته بعد بخوام برگردم همون پیجم حتما میتونم وارد شم؟رمزمم میدونم
    میترسم برنگرده یه وقت🙁

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      1- حتما به اکانتتون ایمیل یا شماره معتبر داده باشید که قبلا یا بعدا در هیچ اکانت دیگه‌ای استفاده نکرده باشید
      2- مطمئن شوید که یوزرنیم و پسورد رو می‌دونید و فقط حدس نمی‌زنید.
      3- هفته‌ای یک بار می‌تونید غیرفعال و دوباره فعال کنید و باید بین هر بار بیش از یک هفته فاصله باشه.
      4- طبق چیزی که اینستاگرام اعلام کرده مشکلی پیش نمیاد
      4-

      1. hadis می‌گوید

        اکانت من با همه این چیزا دیگه بر نگشت میشه بگید چیکار کنم؟خیلی مهم بود برام

  24. فاطمه می‌گوید

    سلام شبتون بخیر عذرخواهی میکنم من دو روزه ک میخوام اکانتمو پاک کنم گاهی میگه پسورد اشتباهه گاهی هم یوزر نیم..
    ممنون میشم راهنماییم کنید ک مشکل از کجاس؟!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب بالا آموزش غیرفعال کردن هست و نه پاک کردن. حتما به این موضوع توجه کنید.
      پیغامی که براتون ظاهر میشه رو به طور دقیق و کامل بگید اگر به اشتباه بودن یوزرنیم و یا پسورد اشاره داره یا حتما اشتباه وارد می‌کنید یا اگر مطمئنید درسته مشکل از خود اینستاگرام هست و باید دوباره امتحان کنید. اما به نظرم گزینه اول یعنی اشتباه وارد کردن محتمل‌تره

  25. Negin می‌گوید

    ببخشید اگه بعد از یک هفته اکتیو نشیم اکانت دیلیت نمیشه ؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر. اینستاگرام چیزی در این خصوص اعلام نکرده..

  26. masoumeh می‌گوید

    سلام .
    اکانتم غیر فعال بود بعد فعال کردم و دو تا از پستهای خوبم ناپدید شدن . شما گفتید بعد چند روز درست میشه اما تغییری حاصل نشد.
    و واقعن این دو تا پست برام مهمن
    اگر دوباره غیر فعال کنم وبعد فعال ممکنه برگردن ؟
    یا ن باز هم صبر کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با غیرفعال کردن پستی حذف نمیشه! شاید خلاف قوانین اینستاگرام بوده و حذف شده

  27. nary می‌گوید

    سلام من رمز پیجم یادمه اما وقتی. میزنم خطا میده از طریق فراموشی رمزم که میزنم با زخطا میده

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه خطایی؟

      1. hadis می‌گوید

        سلام من پیجمو موقت بستم بعد چند هفته ک خواستم برگردم خطا زد و گفت همچین اکانتی وجود نداره یا یوزر نیم غلطه (از درست بودن یوزر نیم و پسورد مطمئنم) الان من چیکار باید کنم که برگرده اکانتم ایمیلم یادم نیست ولی شمارمو میدونم
        خواهشا راهنمایی کنید❤️😢

        1. محسن صحافی می‌گوید

          سلام
          دوباره امتحان کنید. راه‌حل دیگه‌ای نداره. با نوشتن یوزرنیم و پسورد از بخش لاگین باید وارد بشید. اگر پسورد رو مطمئنت نیستید با زدن فورگت پسورد اون رو بازیابی کنید اگر با ایمیل ثبت نام کردید باید همون ایمیل رو به یاد بیارید و چاره دیگه‌ای برای بازیابی پسورد ندارید.

  28. nobody می‌گوید

    سلام ممنون از سایت خوبتون , ی سوال داشتم , پس از غیر فعال کردن وقتی اکانت , تمام کامنت هایی که زیر پست دیگران هم گذاشتین محو میشه؟
    ممنون میشم به سوالم جواب بدین

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله یا محو میشه یا بی نام

  29. masoumeh می‌گوید

    سلام
    من اکانتم را دی اکتیو کرده بودم
    الان دوباره فعال کردم اما دو تا از پستهام نیستن
    تگشونو ک میزنم میاد اما در صفحه ام وجود ندارند . میخاستم بدانم مشکل چیست ؟!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مشکل از خود اینستاگرام هست. معمولا بعد از چند روز رفع میشه. راهی جز صبر وجود نداره

  30. مرجان می‌گوید

    سلام
    من اینستام رو‌پاک کردم.مجدد ک‌نصب کردم و خواستم با استفاده از شماره همراهم وارد بشم،یه امانت دیگه برام درست کرد،الان هربار که میخوام به اینستا وارد بشم با اکانت جدیدی ک ساخته وارد میشه…من پسورد ایمیلی که باهاش اکانت اصلیم روساخته بودم یادم رفته و همیشه با استفاده از شماره همراه وارد میشدم ولی اینبار اینجوری شد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      برای استفاده از اکانت قبلی بایستی یوزرنیم و پسورد اکانت رو داشته باشید و از پائین صفحه اول از بخش لاگین وارد بشید. اگر یوزرنیم و پسورد رو یادتون نیست از طریق ایمیلی که باهاش ثبت نام کردید بازیابی کنید اگر پسورد ایمیل رو ندراید راهی نداره. اول باید حتما ایمیل رو وارد بشید هیچ راهی نداره

  31. Seli می‌گوید

    بابا ای ول دستت در نکنه خیلی وقته میخوام موقت دیلت کنم ولی نمیدونستم چه جوری

  32. m98 می‌گوید

    با سلام من کامل میدونم ک چطور باید دی اکتیو موقتی کنم اینستامو همه چیرو هم راجع بش خوندمو مشکلاتی رو هم ک واسه برخی کاربران پیش اومده خوندم…بعضیا نوشتن ک بیشتر از دو هفته میگذره که دی اکتیو کردن ولی وقتی میخوان بعد چند هفته وارد بشن اینستا ارور میده و میگه این اکانت وجود ندارد….الان من خیلی واجبه و میخوام برای دو ماه دی اکتیو کنم اکانتمو….
    رمزو اینامم دارم و این اکانت اینستامم به هیچ وجه نمیخوام از دست بدم…حالا میترسم این مشکلات پیش بیاد….چیکار کنم😑😕امکان داره ینی بعد دو ماه منم بخوام فعال کنم ارور بده😐

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      1- ابتدای ایمیل از نشانه www استفاده نکنید این نشانه برای آدرس سایت هست نه ایمیل. حتما و حتما چک کنید موقع ثبت نام در اینستاگرام اینجوری ادرس ایمیل رو وارد نکرده باشید چون مطمئنا بعدا به مشکل خواهید خورد.
      2- مشکلات اینستاگرام دست من یا شما نیست. به هر حال هر برنامه‌ای ممکنه از این دست مشکلات داشته باشه. هیچ تضمینی نمیشه داد. حداقل ما نمی‌تونیم بدیم. چون به هر حال حتی یک هزارم درصد هم برای خودش احتمال به حساب میاد. :)

  33. ریحانه می‌گوید

    سلام
    ببخشید من رمز اینستاگراممو فراموش کرده بودم بعد از طریق سایت تغییرش دادم. حالا از طریق خود برنامه اینستاگرام نمیتونم وارد بشم خطا میده. ولی از داخل ایمیلم باز میشه. باید چیکار کرد؟؟؟
    خواهشا کمک کنین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      یعنی چی از داخل ایمیل!! خطایی که براتون ظاهر میشه رو بگید.. صرفا با گفتن خطا میده نمیشه متوجه مشکل شد

  34. Abas می‌گوید

    ممنونم از زحمات شما

  35. Abas می‌گوید

    باسلام من دو هفته پیش دی اکتیو موقت کردم ولی حالا با همان اکانت فعال نمیشه خطا میاره

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه خطایی؟

  36. ال می‌گوید

    سلام من حدود ١٠ روز پیش موقتی غیر فعال کردم
    ولی یه مشکلی پیش اومد بازش کردم الان میخوام دوباره ببندم میگه در هفته یک بار امکانش هست اما الان ١ هفته بیشتره،چرا؟؟ چیکار باید بکنم؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      یک هفته باید از فعال کردن مجدد شما بگذره

  37. الینا می‌گوید

    سلام ببخشید من تازه پیجمو حذف موقت کردم ولی الان میخوام برم دیگه نمیشه میشه برام توضیح بدین؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید چند روزی از غیرفعال کردن بگذره

  38. آیدان می‌گوید

    سلام و سپاس از پاسخگویی تون
    عذر میخوان یه سوال دیگه…
    همین امروز بعد سه ماه فعال کردم اکانتم رو
    الان میشه دوباره غیرفعال کنم یا باید چند روز صبر کنم؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امتحان کنید. اگر خطا داد چند روز بعد تست کنید

  39. آیدان می‌گوید

    سلام حدود سه ماه پیش غیرفعال کردم
    متاسفانه پسوردم رو فراموش کردم
    با ایمیل وارد اینستگرام شده بودم
    آیا راهی هست که بتونم اکانت غیرفعال شده ام رو فعال کنم؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      باید ابتدا از طریق ایمیل پسورد رو بازیابی کنید بعد با وارد شدن به اینستاگرام دوباره فعالش کنید. از پایین صفحه اول برنامه Get help signing in رو بزنید و مراحل رو دنبال کنید

  40. نهال می‌گوید

    من اینستاگرامم رو به صورت موقت بستم الان بعد از 1 ماه می خوام بازش کنم ولی پسوردم و فراموش کردم
    چیکار باید بکنم؟
    میل و شمارمم رو هم قبول نمیکنه

  41. فروغ می‌گوید

    سلام
    ببخشید اینستای من گزینه ی temporarily disable my accout رو نداره:((
    چکار کنم؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تنها کاری که باید بکنید اینه که مطلب رو دقیق و کامل بخونید
      مشکل اینه که ما نوشتیم از طریق مروگر گوشی یا کامپیوتر باید انجام بدید اما شما در خود برنامه به دنبال این گزینه می‌گردید!

  42. Aram می‌گوید

    سلام.من دو تا اکانت داشتم با هر دو فعال بودم..چند روزه اکانت دومم امکان گذاشتن پست جدید و یا پاک کردن کامنتهارو بهم نمیده،میشه راهنماییم کنید لطفا؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      توضیح کامل لازمه با گفتن امکان رو بهم نمیده، متاسفانه نمیشه متوجه مشکل شد! چه پیامی ظاهر میشه این مهمه!؟ امیدوارم اکانت‌ها رو با یک ایمیل یا شماره موبایل مشترک ثبت‌نام نکرده باشید!

      1. Aram می‌گوید

        تشکر از پاسختون…شماره موبایل مشترکه اما ایمیل متفاوت…در مورد اکانت دوم میگه couldnt connect internet اما اینترنت وصله و برای اکانت اول مشکلی نیست

        1. محسن صحافی می‌گوید

          در مورد مشکلی که به وجود اومده مشکل از سمت خود اینستاگرام هست و باید صبر کنید تا رفع بشه اما در مورد استفاده از یک شماره موبایل مشترک بد نیست بدونید که نمیشه یک شماره موبایل رو برای دو تا اکانت استفاده کرد. در واقع وقتی شماره رو برای اکانت جدید ثبت می‌کنید بطور خودکار اکانت قبلی دیگه اون شماره رو نخواهد داشت. حتما از یک شماره موبایل متفاوت استفاده کنید اگرچه اگر از ایمیل جداگانه و معتبر استفاده کرده باشید استفاده از شماره موبایل الزامی نیست و بهتره حتما ایمیل رو با باز کردن لینکی که خود اینستاگرام بعد از ثبت نام ارسال کرده تائید کنید. به طور کلی استفاده همزمان از شماره موبایل و ایمیل تنها برای امنیت بیشتر بهتره.

          1. Aram می‌گوید

            درست میفرمایید،چک کردم شماره ها متفاوت هست،پس ایراد از اینستاگرام هست…سپاس فراوان

  43. سارا می‌گوید

    سلام من میخوام اکانتمو دی اکتیو کنم و تا اونجایی که دلیل دی اکتیو کردن رو میخواد هم پیش رفتم ولی وقتی روی Temporarily disable account کلیک کردم دو تا گزینه اومد بعدش دیگه قاطی کرد و الان دوباره میخوام از اول وارد سایت اینستا بشم که اکانتمو دی اکتیو کنم اصلن لاگین نمیشه و همش این ارور We couldn’t connect to Instagram. Make sure you’re connected to the internet and try again. رو میده درصورتی اینترنتم وصله … لطفن بگین مشکلش چیه و چطوری رفعش کنم ؟؟؟؟ باید هر چه زودتر دی اکتیو کنم :(

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      وقتی قراره توضیح بدید تا مشکل رو پیدا کنیم طبیعتا اینکه می‌گید دو تا گزینه اومد نمیتونه کمکی کنه. امام پیامی که فرمودید مربوط به مشکل از طرف اینستاگرام هست و رفع میشه. بعدا باید دوباره امتحان کنید

  44. فرهاد می‌گوید

    سلام هرکاری میکنم دلیت موقت بزنم مرحله آخرکه تآیید میزنم قبول نمیکنه لطفآراهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      با گفتن قبول نمی‌کنه نمیشه متوجه مشکل شد! پیامی که بهتون میگه رو دقیق اعلام کنید. مطلب رو حتما قبلش بخونید مخصوصا سوالات رایج رو

  45. Sara می‌گوید

    گزینه Temporarily disable my account نمیاد ؟؟؟؟!!!!

  46. Mobina می‌گوید

    ببخشید من سه ماه پیش دلیت اکانت موقت زدم الان بعد سه ماه میخوام برم اینستا
    آیا پیجم کلا حذف شده؟
    منظورم اینه محدودیت زمانی داره دلیت اکانت موقت؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر محدودیت نداره

  47. جاوید می‌گوید

    من اینیستام هنگ کرده بود و توی گوشیم لغو نصب زدم و پاک شده و دوباره ریختم ولی هرچی شماره و ایمیلمو میزنم میگه خطا داره و برنمیگرده …لطفا راهنماییم کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه خطایی میده؟

  48. elahe می‌گوید

    سلام این روش برای دی اکتیو کردن اینستاگرام توسط دسکتاپ برای گوشی هم میشه استفاده کرد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      برای گوشی هم میشه تفاوتی نداره

  49. shahrbano می‌گوید

    اکانت اینستا من بی دلیل ناپدید شده جوری که انگار از اول نبوده،رفتم تو سایت اصلی اینستاگرام اونجا اسممو زدم واسم ایمیلم رو فرستاد اما وقتی میخوام ریست پسورد کنم میگه همچین اکانتی اصلا وجود نداره،شما میدونید دلیلش چیه؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بدون دلیل که نمیشه هیچ اکانتی خودبخود پاک نمیشه در عین حال وقتی به شما برای ریست پسورد اجازه میده یعنی اکانتتون سرجاشه! بالای همون ایمیل که براتون برای ریست پسورد فرستاده نام کاربری دقیقتون هست از همون استفاده کنید احتمالا نام کاربری رو اشتباه می‌زنید. در عین حال اگر با روش بالا اکانتتون رو غیرفعال کردید برای فعال کردن باید چند روزی صبر کنید. از شماره موبایل و آدرس ایمیلی که اکانت ساختید برای ساخت اکانت دیگه استفاده نکنید.

      1. الهه می‌گوید

        سلام
        من گوشیمو دزدیدن میخوام بدونم لغو موقت کنم از طریق کامپیوتر دزدها میتونن وارد اینستام بشن چون یوزر و پس سیو میشه روی گوشی؟اگه میتونن وارد بشن باید پسوردمو اول عوض کنم و بعد لغو موقت کنم؟
        لطفا سریع جوابمو بدین ممنون

        1. علی ارغوان می‌گوید

          بله کافیه پسورد رو عوض کنید. دیگه حتی نیازی به غیرفعال کردن نیست

  50. عليرضا می‌گوید

    سلام ببخشید اینستا تا کى پیج دى اکتیو شده رو نگه میداره؟؟ منظورم اینه ممکنه مدت زیادى باشه پیج دى اکتیو باشه و به همین دلیل اینستا کلا پاکش کنه؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اینستاگرام هیچ چیزی در این خصوص اعلام نکرده این یعنی به زمان خاصی اشاره نکرده. بنابراین نباید محدودیت زمانی وجود داشته باشه اما خب به نظرم بهتره مدت زمان زیادی این کار طول نکشه.

      1. Z می‌گوید

        سلام. ببخشید من ماه پیش دلیت اکانت موقت زدم الان وقتی میخوام بزنم تا اخرین مرحله میره بعدارور میده چرا؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          سلام
          با گفتن ارور میده نمیشه متوجه متن ارور و طبیعتا مشکل شما شد!