اپل و سامسونگ در فناوری e-SIM برای نامرئی شدن سیم‌کارت گوشی‌ها مشارکت خواهند داشت

ممکن است سیم‌کارت رایج یعنی به صورتی که ما اکنون آن را می‌شناسیم، در حال از بین رفتن باشد. بنا به گزارش روزنامه Financial Times، اپل و سامسونگ در حال مذاکره با اپراتورهای موبایل هستند تا به توسعه و پیاده‌سازی استاندارد جدیدی از سیم‌کارت کمک کنند.

0

سیم‌کارت جدید در عوض کردن راحت‌تر سرویس دریافتی از یک اپراتور به اپراتور دیگر، به کاربران کمک خواهد کرد. این گزارش به استاندارد جدیدی با عنوان سیم‌کارت جاسازی‌شده یا e-SIM اشاره می‌کند که در گوشی باقی می‌ماند و مصرف‌کننده، بدون اینکه مجبور به دریافت سیم‌کارت جدیدی باشد، قادر به تعویض اپراتور خود خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر، هر سیم‌کارت متعلق به یک اپراتور نبوده و تعویض گوشی یا اپراتور، تنها با تعویض یک رابط در دستگاه انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد که استاندارد جدید، در سال 2016 میلادی آماده شود. تاکنون دیده‌ایم که اپل، یک قدم به سمت این نوع از کارت‌ها برداشته است. سال گذشته، آی‌پدهای LTE را معرفی کرد که درون خود قطعه‌ای به نام Apple SIM داشتند. این کارت به مردم اجازه انتخاب یکی از اپراتورها یا تعویض آن را به صلاح‌دید خودشان می‌داد.

کنار گذاشتن جای مخصوص یا حتی خود سیم‌کارت، به اپل و سایر تولیدکنندگان گوشی اجازه می‌دهد که دستگاه‌های خود را نازک‌تر بسازند و این چیزی است که تولید کندگان آن را دوست دارند، هرچند که تفاوت قطر گوشی‌های بدون سیم‌کارت با انواع دیگر آن ناچیز باشد. به گزارش Financial Times احتمالاً Apple SIM نه‌تنها به‌زودی برکنار نخواهد شد، بلکه ممکن است قبل از اینکه e-SIM شروع به کار کند، در آیفون جاسازی شود.

اتحادیه GSM که نمایندگی اپراتورهای موبایل را بر عهده دارد به Financial Times گفته که اکثریت اپراتورها با استفاده از e-SIM موافق هستند. گزارش‌ها حاکی از آن‌ است که این اپراتورها شامل AT&T، T-Mobile که بیشتر سهام Deutsche Telekom را در اختیار دارد، Vodafone، Telefonika، Orange و چند اپراتور بین‌المللی دیگر می‌شوند. این اتحادیه، شرکت اپل و سامسونگ را در توسعه استاندارد جدید تأیید کرده است، اما ممکن است که دخالت دادن این دو شرکت قطعی نشود. این اتحادیه درباره اپل می‌گوید: ما درباره قرارداد رسمی که با این شرکت هنوز در جریان است خوش‌بین هستیم.

ازآنجایی‌که اپراتورهای بزرگ چندان طرفدار سیم‌کارت جاسازی‌شده نیستند، دیدن اینکه نتیجه چطور از آب در خواهد آمد باید جالب باشد. تابه‌حال دیده‌ایم که AT&T چگونه در برنامه‌های Apple SIM دخالت کرده است؛ اما اپراتورهای کوچک‌تر نظیر T-Mobile و Sprint از اینکه Apple SIM به دارندگان آی‌پد، به راحتی اجازه تعویض ارائه‌دهنده خدمات موبایل را می‌دهد استقبال کرده‌اند؛ چراکه شانسی برای پیشی گرفتن از رقبای خود را پیدا می‌کنند. به نظر می‌رسد اپل در تمام این ماجرا حضور پررنگی داشته باشد، مدتی است که خواستار منسوخ شدن سیم‌کارت بوده و حالا در بیشتر موارد، نظر اپراتورها را با خود همراه کرده است.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.