آیا می‌دانید یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در 20 سال پیش چقدر قیمت داشته است!؟

این روزها دوربین‌های دیجیتال قسمتی جدایی نشدنی از گوشی‌های موبایل هستند؛ اما ۲۰ سال پیش تصور داشتن دوربین دیجیتال حتی با مگاپیکسل پایین برای علاقه‌مندان عکاسی رویایی بیش نبود.

0

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید دوربین تمام عیار دیجیتال ۱.۳ مگاپیکسلی ۲۰ سال پیش حدود ۲۰ هزار دلار قیمت داشته است. سایت معتبر CNET ویدئوی جالبی از آرشیو خود بیرون کشیده است که در آن شاهد دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی Fuji X/Nikon hybrid مربوط به بیست سال پیش هستیم.

به غیر از قیمت این دوربین ابعاد آن هم در نوع خود جالب توجه است، دوربین دیجیتالی آن‌ زمان اندازه توپ والیبال بوده و برای ذخیره سازی تصاویر از کارت حافظه‌ای ۱۳۱ مگابایتی بهره می‌گرفته است، این کارت قادر بود تا ۷۰ عکس را در خود ذخیره کند.

البته کارایی دوربین‌های فعلی نسبت به بیست سال پیش از زمین تا آسمان تفاوت دارد و دوربین‌های امروزی از لحاظ امکانات با مدل‌های بیست سال پیش قابل مقایسه‌ نیستند اما به هر ترتیب هدف دوربین عکس‌برداری است و از قرار معلوم دوربین‌های دیجیتال ۲۰ سال پیش نیز به خوبی از عهده این کار برمی‌آمدند.

این دوربین‌ها راه را برای دوربین‌های عکاسی دیجیتال پیشرفته امروزی هموار کرده‌اند. به هر ترتیب هر چقدر هم که حساب و کتاب کنیم باز هم خرید دوربین ۱.۳ مگاپیکلسلی با قیمت ۲۰ هزار دلار در آن زمان هم زیاد به عقل جور در نمی‌آید مگر اینکه خریدار حرفه‌ای داشته باشد.

Cnet.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.