اچ‌تی‌سی: وان M9 در حال حاضر از اسنپ‌دراگون 810 نسخه 2.1 بهره می‌برد

همان‌طور که در جریان هستید، یکی از معضلاتی که تراشه اسنپ‌دراگون 810 برای سازندگان گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده است، گرمای بیش از اندازه تولیدی در پردازش‌های سنگین است. همین نقص باعث گردید که برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی همچون سامسونگ و ال‌جی از به کار گیری این تراشه در پرچم‌داران اصلی 2015 خود صرف نظر کنند، با این حال به نظر می‌رسد شرکت‌های دیگری مانند اچ‌تی‌سی، سونی و شیائومی از مشکل به وجود آمده چشم‌پوشی کرده‌اند.

0

هرچند کوالکام در نسخه‌های بعدی اسنپ‌دراگون 810 مشکل گرمای تولیدی آن را محدود کرده است، با این حال خریداران محصولاتی همچون اکسپریا زد 3 پلاس و شیائومی می نوت پرو بارها گزارش‌هایی از این مشکل بروز داده‌اند.

البته خبر خوش برای علاقه‌مندان به محصولات شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی اینکه بر اساس تویت تازه مدیر ارشد جهانی ارتباطات آنلاین این شرکت آقای Jeff Gordon ،  هم‌اکنون اغلب گوشی‌های وان ام 9 موجود در بازار و آن‌هایی که در خط تولید کارخانه قرار دارند، به نسخه 2.1 تراشه اسنپدراگون 810 که در آن به طرز قابل توجهی مشکل گرمای تولیدی برطرف گردیده مجهز شده اند.

HTC's already using the 'cooler' version of Qualcomm's latest chip — and so, apparently, is just about everyone else

در همین رابطه هفته گذشته نیز شاهد انتشار اخباری در رابطه با قرارگیری نسخه 2.1 اسنپ‌دراگون 810 در قلب نسل دوم گوشی‌های وان پلاس منتشر گردید که بر رفع مشکل اصلی این پردازنده گواهی می‌دهد. البته شایعاتی نیز در رابطه با اینکه سونی نیز خط تولید اکسپریا زد 4 را با این نسخه از پرچم‌دار کوالکام به‌روز کرده است، به گوش می‌رسد.

جالب است که بدانید هرچند گوشی‌های هوشمند قدرتمند بسیاری از این پردازنده بالا رده کوالکام بهره می‌برند، با این حال خریداران وان ام 9 کمترین شکایت را از بابت گرمای تولیدی آن ابراز داشته‌اند. با این حال به نظر می‌رسد این مشکل بیشتر بر روی جی‌فلکس 2 و اکسپریا زد 3 پلاس نمایان گردیده تا جایی که شرکت سونی به طور رسمی از خریداران زد 4 تقاضای کرد تا انتشار به‌روزرسانی جدیدی که قرار است فرکانس کار پردازنده دستگاه را افزایش دهد صبر پیشه کنند.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.