اینها بهترین گوشی‌های هوشمندی هستند که در نیمه اول سال 2015 معرفی شده‌اند

سال 2015 را شاید بتوان سال شکوفایی در طراحی و پیشرفت سخت افزاری گوشی های هوشمند دانست. سود عملیاتی سامسونگ کاهش یافته است ، ال جی و سونی خود را تثبیت کرده اند و فشار از روی اچ‌تی‌سی برداشته شده است. از طرفی شرکت های چینی همچون هواوی و شیائومی با به کار گیری سخت افزاری قدرتمند و تعیین قیمت رقابتی برای محصولات خود توانسته اند در بازار های بزرگ دنیا برای خود نامی دست و پا کنند.

0

اکنون در حال گذراندن نیمه دوم سال 2015 هستیم و تا به این لحظه اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند پرچم‌داران امسال خود را معرفی کرده‌اند، با این حال زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که سامسونگ، ال‌جی و یا حتی سونی برخلاف معمول یک پرچم‌دار قدرتمند دیگر را در ماه‌های پایانی سال جاری راهی بازار خواهند کرد.

اکثر گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید معرفی شده از ابتدای سال 2015، در سینه میزبان اسنپ‌دراگون 810 هستند، با این حال برخی نیز به دلیل گرمای تولیدی بیش از اندازه این تراشه از قابلیت‌های آن چشم‌پوشی کرده‌اند. در ادامه در فارنت قصد داریم به مرور بهترین گوشی‌های هوشمند و تنها تبلت بالا رده عرضه‌شده در نیمه اول سال 2015 بپردازیم.

گوشی هوشمند ایسوس زن‌فون۲ | ASUS Zenfone 2

Asus-ZenFone-2-front

این گوشی هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت 825,000 تا 1,500,000 تومان بسته به میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی به فروش می‌رسد.

ایسوس زن‌فون۲، یکی از بهترین محصولات الکترونیکی در نمایشگاه CES 2015 بود. ایسوس در این دستگاه هوشمند تعاملی ایده‌آل میان قابلیت‌ها و قیمت دستگاه برقرارکرده است.زن‌فون ۲ اگر چه از نظر طراحی تغیر آنچنانی نسبت به نسل قبلی خود که سال گذشته معرفی شد ندارد اما از نظر تغییرات سخت‌افزاری شاهد بهبود قابل توجهی هستیم.

ایسوس در یک تقلید آشکار از دکمه‌های پشتی مانند جی ۳ ال‌جی و از شیارها و منافذ بلندگو مانند پرچمداران هواوی در قاب پشتی خود بهره برده اما در هر صورت حاشیه باریک ۳.۳ میلیمتری در زن‌فون ۲ نسبت ابعاد صفحه نمایش به قاب جلویی را تا ۷۲ درصد افزایش داده تا زن‌فون ۲ با وزن ۱۷۰ گرمی خود زیباتر به نظر برسد.

تاریخ معرفی: دی ۱۳۹۳

ابعاد: 152.5 در 77.2 در 10.9 میلی‌متر

وزن: 170 گرم

رنگ بندی : طلایی, سفید, مشکی, قرمز، نقره ای

سیستم‌عامل: اندروید 5

صفحه‌نمایش: 5 اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و چگالی تصویر 403 پیکسل بر اینچ مجهز به محافظ گوریلا گلس 3

میزان حافظه: 4 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

پردازنده: چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی اتم Z3580 اینتل با فرکانس کار 2.3 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی PowerVR G6430

دوربین: اصلی 13 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فکوس خودکار،فلاش دوگانه ال‌ای‌دی، ثانویه با وضوح 5 مگا پیکسل

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر،جک 3.5 میلی‌متری صدا و باتری لیتیوم یونی 3000 میلی‌آمپر ساعتی که در ظرف 40 دقیقه به 60 درصد شارژ خود خواهد رسید.

++ برخورداری از چهار گیگابایت حافظه رم


جی فلکس 2 | G Flex 2

LG-G-Flex-2

گوشی هوشمند جی فلکس 2 طراحی منحصر به فردی دارد و با بدنه و صفحه نمایش خم شده چیز جدیدی را ارائه داده است. در مقایسه با مدل قبلی یعنی جی فلکس، حجیم تر شده است و هم چنین اندازه منحنی آن نیز زیاد تر شده است.

گوشی هوشمند ال‌جی جی فلکس 2 از نظر طراحی بافت منحصر به فردی دارد. شیب قاب پشتی آن بسیار زیبا طراحی شده است و جنس آن هم کاربر را جذب می کند.علاوه بر این، این محصول از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810 بهره می‌برد که پرچمدار کنونی کوالکام محسوب می‌شود.

تاریخ معرفی: دی ۱۳۹۳

ابعاد: 149.1 در 75.3 در 7.1-9.4 میلی‌متر

وزن: 152 گرم

رنگ بندی : قرمز، نقره ای

سیستم‌عامل: اندروید 5.0.1

صفحه‌نمایش: 5.5 اینچی OLED خمیده با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و چگالی تصویر 403 پیکسل بر اینچ مجهز به محافظ گوریلا گلس 3

میزان حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون 810 با فرکانس کار 2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 430

دوربین: اصلی 13 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4128 در 3096 پیسکل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فکوس خودکار لیزری،فلاش دوگانه ال‌ای‌دی، ثانویه با وضوح 5 مگا پیکسل با قابلیت تصویربرداری HDR

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا و باتری لیتیوم یونی 3000 میلی‌آمپر ساعتی

++ بدنه و صفحه نمایش خمیده


می نوت و می نوت پرو |Xiaomi Mi Note & Mi Note Pro

 فبلت می نوت پرو هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت 1,900,000 تا 2,000,000 تومان به فروش می‌رسد.

شیائومی یکی از شرکت‌های عرضه کننده‌ی تلفن همراه با کیفت و با قیمت مناسب چین است که چند مدتی است که به خاطر محصولات باکیفیت خود اسم خود را بر زبان افراد مختلف انداخته است. این شرکت در ابتدای سال جاری دو فبلت بالا رده را از سری می نوت خود معرفی کرد که علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری قابل توجه، از قیمت رقابتی نیز برخوردار هستند.

این گوشی‌ها بدنه فوق باریک ۶.۹۵ میلی‌متری دارند که از رقیبانی چون نوت ۴ و آیفون ۶ پلاس نیز باریک‌تر محسوب می‌شوند. به کارگیری آلومینیوم در بدنه و کاهش حاشیه‌های گوشه‌ها، زیبایی جمع‌وجوری به ظاهر این دو فبلت بخشیده است. بر این اساس نسخه عادی که می نوت نامیده می‌شود، از یک صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۸۷ پیکسل در هر اینچ با محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس ۳ برخوردار است.

قلب این محصول را پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۰۱ با واحد پردازش گرافیکی آدرنو 330 و ۳ گیگابایت حافظه رم به تپش در می‌آورد. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این فبلت که از بدنه‌ای تمام فلزی بهره می‌برد می‌توان به دوربین اصلی ۱۳ مگا پیکسلی سونی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال به همراه فلاش LED دوگانه فیلیپس، دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی و یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.می نوت هم‌اکنون در بازار با بازه قیمت 1,649,000 تا 1,669,000 تومان ب فروش می رسد.

اگر قابلیت‌های این محصول شما را قانع نکرده، نگرانی به دل راه ندهید چون نسخه ارتقا یافته آن نیز تحت عنوان می نوت پرو نیز در بازار موجود می‌باشد که در ادامه می‌توانید مشخصت سخت‌افزاری آن را مشاهده نمایید.

تاریخ معرفی: دی ۱۳۹۳

ابعاد: 6.11 در 3.06 در 0.28 میلی‌متر

وزن: 161 گرم

رنگ بندی : مشکی, سفید, طلایی

سیستم‌عامل: اندروید 5.0.1

صفحه‌نمایش: 5.7 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل و چگالی تصویر 553 پیکسل بر اینچ مجهز به محافظ گوریلا گلس 3

میزان حافظه: 4 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 64 گیگابایتی

پردازنده: هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون 810 با فرکانس کار 2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 430

دوربین: اصلی 13 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4128 در 3096 پیسکل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فکوس خودکار،فلاش دوگانه ال‌ای‌دی، تثبیت کننده تصویر  اپتیکال، ثانویه با وضوح 4 مگا پیکسل با قابلیت تصویربرداری فول اچ‌دی

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا، NFC و باتری لیتیوم یونی 3000 میلی‌آمپر ساعتی

++ برخورداری از چهار گیگابایت حافظه رم
++ تراکم پیکسلی بسیار بالا


وان ام 9 | One M9

HTC-One-M9-final-leak-1

 این محصول هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت 1,702,000 تا 2,145,000 تومان به فروش می‌رسد.

HTC One M9 با ابعاد ۱۴۴.۶ در ۶۹.۷ در ۹.۶۱ میلیمتر گوشی ظریفی است، در عین حال کمی ضخیم‌تر از HTC One M8 با ابعاد ۱۴۶.۳۶ در ۷۰.۶ در ۹.۳۵میلیمتر می‌باشد. همچنین، نسل جدید با وزن ۱۵۷ گرم از HTC One M8 که ۱۶۰ گرم وزن داشت سبک‌تر است.

وان ام 9 دارای طراحی دوگانه است به این معنی که پشت و جلوی گوشی دارای رنگ متفاوت هستند.دوربین ۲۰ مگاپیکسلی جدید این گوشی را تبدیل به رقیبی جدی برای دیگر پرچمداران کرده است. خصوصاً با وجود دیافراگم f/2.2 و لنز ۲۷.۸ میلی‌متر که قابلیت فیلمبرداری ۴K را برای شما به ارمغان می‌آورد.لازم به ذکر است که نسخه  ارتقا یافته این محصول همچنین با نام وان ام 9 پلاس در بازارهای مختلف یافت می شود.

تاریخ معرفی: اسفند ۱۳۹۳

ابعاد: 144.6 در 69.7 در 9.6 میلی‌متر

وزن: 157 گرم

رنگ بندی : خاکستری, طلایی, نقره‌ای/طلایی, طلایی/صورتی

سیستم‌عامل: اندروید 5

صفحه‌نمایش: 5 اینچی Super LCD3 با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و چگالی تصویر 441 پیکسل بر اینچ مجهز به محافظ گوریلا گلس 4

میزان حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 32 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون 810 با فرکانس کار 2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 430

دوربین: اصلی 20 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 5376 در 3752 پیسکل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فکوس خودکار،فلاش دوگانه ال‌ای‌دی، ثانویه با وضوح 4 مگا پیکسل با قابلیت تصویربرداری فول اچ‌دی و تصویربرداری HDR

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا، NFC، مادون قرمز، بهره مندی از رابط کاربری سنس 7 و خبرخوان Blinkfeed و باتری لیتیوم یونی 3000 میلی‌آمپر ساعتی

++ محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس 4
++ سنسور 20 مگاپیکسلی دوربین


سامسونگ گلکسی اس 6 و اس 6 اچ Galaxy S6 & S6 edge

Galaxy-S6-blue-topaz

گلکسی اس۶ در بازار با حدود رنج قیمت 1,597,000 تا 1,613,000 تومان به فروش می‌رسد.

قاب فلزی استفاده شده در بدنه این دستگاه به وضوح یکی از بهترین تغییرات انجام گرفته در طراحی این پرچمدار جدید است که لبه‌های کناری و گوشه‌های گرد آن اگرچه شباهت فراوانی به طراحی سری اکسپریا زد سونی دارد.گلکسی اس۶ سامسونگ از صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی Super AMOLED همانند اس‌های پیشین بهره می‌برد اما شاهد بهره‌گیری از رزولوشن بالاتر یعنی Quad HD یعنی وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل در این گوشی هوشمند هستیم.

سامسونگ این محصول را در دو نسخه عادی و صفحه نمایش دو لبه خمیده موسوم به اس 6 اچ راهی بازار کرده است.اگرچه این دستگاه در مقایسه با نسخه معمولی گلکسی اس۶ از قیمت بالاتری برخوردار است اما هر دو دستگاه از مشخصه‌های سخت‌افزاری تقریبا یکسانی بهره می‌برند.برای آشنایی بیشتر با این دو پرچمدار، پیشنهاد می کنیم که بررسی گلکسی اس ۶ و اس 6 اج سامسونگ در فارنت بخوانید.

تاریخ معرفی: فروردین ۱۳۹۴

ابعاد: 143.4 در 70.5 در 6.8 میلی‌متر

وزن: 138 گرم

رنگ بندی : سفید صدفی, مشکی یاقوتی , طلایی پلاتینی, آبی Topaz

سیستم‌عامل: اندروید 5.0.2

صفحه‌نمایش: 5.1 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1440در 2560 پیکسل و چگالی تصویر 557 پیکسل بر اینچ مجهز به محافظ گوریلا گلس 4

میزان حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 32 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اگزینوس 7420 با فرکانس کار 2.1 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-T760MP8

دوربین: اصلی 16 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 5376 در 3752 پیسکل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فکوس خودکار،فلاش دوگانه ال‌ای‌دی، ثانویه با وضوح 4 مگا پیکسل با قابلیت تصویربرداری فول اچ‌دی و تصویربرداری HDR

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا، NFC،حسگر درک دستورات حرکتی، حسگر سنجش ضربان قلب، سنسور اثر انگشت، سیستم فرمانبری صوتی S-Voice و باتری لیتیوم یونی 2550 میلی‌آمپر ساعتی

++ صفحه نمایش دو لبه خمیده
++ برخورداری از حسگر اثر انگشت


لی تی‌وی وان پرو | LeTV 1 Pro

این محصول در بازار با حدود رنج قیمت 1,200,000 تا 1,350,000 تومان به فروش می‌رسد.

LeTV 1 Pro به صفحه‌نمایشی ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا همان QHD  تجهیز شده که چگالی تصویر  ۵۳۴ پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می‌آورد. بدنه دستگاه مذکور با ظرافت و باریکی خاصی طراحی گردیده، به طوری که نمایشگر آن ۷۶.۷۱ درصد از فضای جلو دستگاه را اشغال کرده است.

این محصول که ظاهری شبیه به آیفون ۶ دارد، در دو نسخه با فضای ذخیره‌سازی داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی تولید خواهد شد.به گفته شرکت سازنده، دوربین اصلی LeTV 1 Pro قادر خواهد بود تصاویری با وضوح ۴K را با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و ویدیو‌های ۷۲۰p را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط نماید.

تاریخ معرفی: اردیبهشت ۱۳۹۴

ابعاد: 167.1 در 83.5 در 4.8 میلی‌متر

وزن: 120 گرم

رنگ بندی : سفید صدفی, طلایی،نقره ای

سیستم‌عامل: اندروید 5

صفحه‌نمایش: ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و چگالی تصویر 534 پیکسل بر اینچ مجهز به محافظ گوریلا گلس 4

میزان حافظه: 4 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگابایتی

پردازنده: هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون 810 با فرکانس کار 2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 430

دوربین: اصلی 21 مگا پیکسلی مجهز به لنز IMX230 سونی با قابلیت فیلم‌برداری 5376 در 3752 پیسکل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فکوس خودکار،فلاش دوگانه ال‌ای‌دی، ثانویه با وضوح 4 التراپیکسل

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا، NFC،سنسور اثر انگشت، دارای پورت USB Type-C و باتری لیتیوم یونی 3500 میلی‌آمپر ساعتی

++ پشتیبانی از پورت USB Type-C
++ ++ برخورداری از حسگر اثر انگشت


واوی پی 8 | Huawei P8

این محصول در بازار با حدود رنج قیمت 1,352,000 تا 1,520,000 تومان به فروش می‌رسد.

به گفته هواوی این گوشی از بدنه یک‌پارچه فلزی ساخته شده که تهیه آن حدود ۸۱۰ دقیقه زمان می‌برد. هواوی بر روی دوربین P8 تمرکز زیادی کرده و ادعا می‌کند برای اولین بار از چینش پیکسلی RGBW به جای RGB استفاده کرده تا عملکرد دوربین در نور کم بهبود پیدا کند.

چیپست Huawei P8 همان‌طور که انتظار می‌رفت Kirin 930 ساخت خود هواوی است که از ۸ هسته پردازشی Cortex-A53 تشکیل شده که ۴تای آن‌ها با سرعت ۲ و ۴تای دیگر با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کنند.

تاریخ معرفی: فروردین ۱۳۹۴

ابعاد: 144.9 در 72.1 در 6.4 میلی‌متر

وزن: 144 گرم

رنگ بندی : خاکستری, طلایی، مشکی, طلایی

سیستم‌عامل: اندروید 5.0.2

صفحه‌نمایش: ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل و چگالی تصویر 472 پیکسل بر اینچ مجهز به محافظ گوریلا گلس 3

میزان حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 یا 64 گیگابایتی

پردازنده: هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 930 با فرکانس کار 2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-T628 M‍P4

دوربین: اصلی 13 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4128 در 3096 پیسکل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فکوس خودکار،فلاش دوگانه ال‌ای‌دی، تثبیت کننده تصویر  اپتیکال، ثانویه با وضوح 8 مگا پیکسل با قابلیت تصویربرداری فول اچ‌دی

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا، NFC،سنسور اثر انگشت،دو سیم کارته و باتری لیتیوم یونی 2680 میلی‌آمپر ساعتی


ال‌جی جی 4 | LG G4

lg-g4

این محصول در بازار با حدود رنج قیمت 1,820,000 تا 2,200,000 تومان بسته به جنس قاب پشتی و حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

روکش چرمی این دستگاه از نکات جذاب آن است. بدنه جی ۴ دارای منحنی ملایمی می‌باشد که ال‌جی معتقد است این محنی موجب اداره بهتر و راحت‌تر آن خواهد شد.

این دستگاه دارای صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی با پنل IPS، وضوح بالای ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۵۳۸ dpi می باشد که دقیقاً همان مشخصات صفحه‌نمایش جی ۳ سال گذشته است.پرچم دار جدید ال‌جی عملکرد خوبی را دارد و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی آن، کیفیت وصف نشدنی را دارا می باشد. همچنین از لحاظ طراحی، هیچ عیب و نقصی ندارد.برای آشنایی بیشتر با جی 4، پیشنهاد می کنیم بررسی کوتاه جی ۴ ال‌جی در فارنت را بخوانید.

تاریخ معرفی: فروردین ۱۳۹۴

ابعاد: 148.9 در 76.1 در 6.3 میلی‌متر

وزن: 155 گرم

رنگ بندی : خاکستری, سفید, طلایی, مشکی, قهوه‌ای, قرمز

سیستم‌عامل: اندروید 5.1

صفحه‌نمایش: ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل و چگالی تصویر 538 پیکسل بر اینچ مجهز به محافظ گوریلا گلس 3

میزان حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 32 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون 808 با فرکانس کار 1.8 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 418

دوربین: اصلی 16 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4128 در 3096 پیسکل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فکوس خودکار لیزری،فلاش دوگانه ال‌ای‌دی، ثانویه با وضوح 5 مگا پیکسل با قابلیت تصویربرداری با وضوح 2160p و HDR

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا، NFC،سنسور اثر انگشت،دو سیم کارته و باتری لیتیوم یونی 3000 میلی‌آمپر ساعتی

++ برخورداری از قاب چرم طبیعی


سونی اکسپریا زد3 پلاس | Sony Xperia Z3+

Xperia Z4 Sony Official press Image 02

این محصول در بازار با حدود رنج قیمت 1,950,000 تا 2,190,000 تومان به فروش می‌رسد.

از نظر ظاهری تفاوت عمده‌ای بین زد 3 پلاس و زد 3 وجود ندارد. با این حال برخی تغییرات جزئی اعمال شده است.آخرین پرچمدار سونی از استاندارد IP6 ضد گرد و غبار و استانداردهای IP5 و IP8 ضد آب برخوردار است.

اکسپریا زد 3 پلاس همچون نسخه پیشین از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن 1080p بهره می‌برد که تراکم ۴۲۴ پیکسل بر اینچ را به همراه دارد.به کارگیری تکنولوژی نمایش رنگ‌های واقعی Triluminos، سبب می‌شود تا طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها در زد ۳ به نمایش در آید و نتیجه‌ی آن تصاویر زنده و درخشان است.

تاریخ معرفی: اردیبهشت ۱۳۹۴

ابعاد: 146 در 72 در 6.9 میلی‌متر

وزن: 144 گرم

رنگ بندی : سفید, مشکی, مسی, سبز

سیستم‌عامل: اندروید 5

صفحه‌نمایش: 5.2 اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و چگالی تصویر 424 پیکسل بر اینچ مجهز به محافظ گوریلا گلس 3

میزان حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون 810 با فرکانس کار 2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 430

دوربین: اصلی 20 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4128 در 3096 پیسکل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فلاش دوگانه ال‌ای‌دی، ثانویه با وضوح 5.1 مگا پیکسل با قابلیت تصویربرداری با وضوح 2160p و HDR

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا و باتری لیتیوم یونی 2930 میلی‌آمپر ساعتی

– – ارتقا سخت افزاری نسبتا کم نسبت به نسل قبلی


سونی اکسپریا زد 4 وی | Sony Xperia Z4v

Xperia-Z4v-colors

مهم‌ترین تغییرات این تلفن همراه نسبت به دیگر نسخه‌های پرچم‌دار سونی استفاده از صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی با وضوح WQHD به جای ۱۰۸۰p و پشتیبانی از فناوری شارژ بدون سیم است. این صفحه‌نمایش کماکان از نوع IPS LCD بوده و از فناوری‌های Trilumonos و X-Reality سونی بهره می‌برد.

همچون سایر پرچم‌داران و تولیدات برتر سونی، Xperia Z4v نیز با گواهی IP68 توانایی مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب را تا عمق 1.5 متری و مدت 30 دقیقه دارد.درست مانند زد ۳ پلاس این گوشی نیز از چیپست پرحاشیه اسنپ‌دراگون ۸۱۰ در کمار ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است و خوشبختانه شیار کارت حافظه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.لازم به ذکر است که این پرچمدار تنها در بازار ایالایت متحده و تحت قرار دارد اپراتور Verizon به فروش خواهد رسید.

تاریخ معرفی: خرداد ۱۳۹۴

ابعاد: 144.4 در 72.3 در 8.7 میلی‌متر

وزن: 162 گرم

رنگ بندی : سفید, مشکی

سیستم‌عامل: اندروید 5

صفحه‌نمایش: 5.2 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل و چگالی تصویر 424 پیکسل بر اینچ مجهز موتور رندر تصویر X-Reality و محافظ گوریلا گلس 3

میزان حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 32 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون 810 با فرکانس کار 2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 430

دوربین: اصلی 20 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4128 در 3096 پیسکل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فکوس خودکار لیزری،فلاش ال‌ای‌دی، ثانویه با وضوح 5 مگا پیکسل با قابلیت تصویربرداری با وضوح 2160p و HDR

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا، مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP65/IP6  و باتری لیتیوم یونی 2600 میلی‌آمپر ساعتی


میزو ام ایکس 5 | Meizu MX5

Meizu-MX5-Pro

Meizu MX5 تنها ۷.۶ میلی‌متر ضخامت داشته و ۱۴۹ گرم وزن دارد. این گوشی هوشمند از بعد ظاهری یادآور طراحی‌های گوشی‌های قدیمی‌تر Meizu است. بدنه Meizu MX5 از فلز ساخته شده است و در قسمت پایین صفحه‌نمایش از یک کلید فیزیکی هوم استفاده شده است.

کلید هوم mTouch شبیه کلیدی است که پیش از این در دیگر دستگاه‌های تولیدی Meizu مشاهده کرده بودیم.این گوشی هوشمند با قابلیت mCharge به‌منظور بهره‌گیری از قابلیت شارژ سریع روانه بازار خواهد شد تا بتوانید در مدت ۳۰ دقیقه میزان شارژ گوشی را از صفر به ۵۰ درصد برسانید.

تاریخ معرفی: خرداد ۱۳۹۴

ابعاد: 149.9 در 74.7 در 7.6 میلی‌متر

وزن: 162 گرم

رنگ بندی : سفید, مشکی

سیستم‌عامل: اندروید 5

صفحه‌نمایش: 5.2 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل و چگالی تصویر 441 پیکسل بر اینچ و محافظ گوریلا گلس 3

میزان حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 16، 32 یا 64 گیگابایتی

پردازنده: هشت هسته‌ای MT6795 مدیاتک با فرکانس کار 2.2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی PowerVR G6200 MP4

دوربین: اصلی 20 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4128 در 3096 پیسکل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه،فلاش دوگانه ال‌ای‌دی، ثانویه با وضوح 5 مگا پیکسل با قابلیت تصویربرداری با وضوح 2160p و HDR

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا،پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان 4G، حسگر اثر انگشت و باتری لیتیوم یونی 3150 میلی‌آمپر ساعتی


تبلت سونی اکسپریا زد 4 | Sony Xperia Z4 Tablet

Z4-Tablet

هرچند تبلت سونی اکسپریا زد 4 در رده گوشی های هوشمند عرضه شده در نیمه اول سال 2015 قرار نمی‌گیرد، با این حال بدون شک قدرتمندترین تبلت معرفی شده در تاریخ مذکور به شمار می آید. Xperia Z4 Tablet به قدرتمندترین پردازشگر‌ی که صنعت ارائه کرده است، مجهز است و می‌تواند اتصالات اینترنتی را در چشم‌برهم‌زدنی برقرار کند.Xperia Z4 Tablet که برای نگه‌داشتن بدون دردسر در یک دست ساخته شده است، به سادگی وارد زندگی روزمره‌تان می‌شود.

این تبلت با بالاترین رتبه‌بندی ضدآب و نفوذناپذیری دربرابر گرد‌وغبار برای یک دستگاه همراه مورد تأیید قرار گرفته است. بنابراین اگر گردوغباری ایجاد شود یا مایعی روی تبلتتان پاشیده شود، مشکلی نیست تنها کافی است آن را زیر شیر آب بگیرید.

تاریخ معرفی: اسفند ۱۳۹۳

ابعاد: 254 در 167 در 6.1 میلی‌متر

وزن: ۳۹۵ گرم

رنگ بندی : سفید, مشکی

سیستم‌عامل: اندروید 5

صفحه‌نمایش: ۱۰.۱ اینچی IPS LCD با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و چگالی تصویر 300 پیکسل مجهز به فناوری‌های Trilumonos و Reality Engine

میزان حافظه: 3 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 32 گیگابایتی در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون 810 با فرکانس کار 2 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 430

دوربین: اصلی 8.1 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 3264 در 2448 پیسکل، ثانویه با وضوح 5 مگا پیکسل

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، بلوتوث نسخه 4،جک 3.5 میلی‌متری صدا،NFC و باتری لیتیوم یونی 6000 میلی‌آمپر ساعتی

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.