اپل اولین نسخه آزمایشی عمومی iOS 9 را منتشر کرد

شرکت اپل از امروز امکان استفاده از نسخه آزمایشی را برای عموم کاربران مهیا کرد. این نسخه که در واقع اولین نسخه آزمایشی منتشر شده برای عموم است هنوز ممکن است با ایراداتی همراه باشد.

0

کاربران علاقمند می‌توانند با مراجعه به این لینک نسخه آزمایشی را دریافت و آن را از طریق آیتونز بر روی آیفون یا آی‌پد خود نصب کنند. مدنظر داشته باشید با توجه به اینکه این نسخه همچنان نهایی نیست امکان وجود مشکلات مختلف وجود دارد و پیشنهاد نمی‌شود کاربران آن را بر روی گوشی اول خود نصب کنند.

اگرچه این نسخه به اندازه کافی پایدار است اما همچنان مشکلاتی (احتمالا در زمینه  مقدار زمان ممکن استفاده از باتری) وجود داشته باشد که البته مخالف قاعده موجود در نسخه‌های آزمایشی دیگر برنامه‌ها نیست. شرکت اپل نیز اعلام کرده به روز رسانی‌های دوره‌ای را برای این نسخه آزمایشی منتشر خواهد کرد. این در حالی است که آخرین نسخه آزمایشی عمومی از سیستم عامل iOS، مربوط به نسخه 8.3 این سیستم عامل است که در سال جاری منتشر شده بود.ios-9-low-power-mode-indicator

هدف از این نسخه آزمایشی دریافت بازخورد کاربران در قالب یک برنامه موجود بر روی این نسخه است. شرکت اپل همچنین قسمت پرسش و پاسخ را به‌منظور در اختیار قراردادن جزئیات کامل مورد نیاز کاربران را‌ه‌اندازی کرده که در آن نحوه بازگردانی دستگاه به نسخه 8 این سیستم‌عامل، پس از نصب نسخه آزمایشی نیز شرح داده شده است.iOS-9-multitasking-ipad

iOS 9 از قابلیت‌های ویژه و جدیدی برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها قابلیت Proactive است که این امکان را برای Siri فراهم می‌کند تا وظایف و کارهای مختلف مانند اضافه کردن ورودی‌های متفاوت به تقویم یا پیشنهاد لیست پخش آهنگ را به طور خودکار سازماندهی می‌کند. قابلیت حالت ذخیره‌سازی باتری به‌منظور افزایش زمان ممکن استفاده از باتری، مسیرهای حمل و نقل جدید در اپل مپس و البته برنامه جدید اخبار نیز از دیگر مشخصه‌های این نسخه جدید هستند. آی‌پد نیز در نسخه جدید سیستم‌عامل iOS به قابلیت تقسیم صفحه‌نمایش تجهیز خواهد شد تا امکان استفاده از دو برنامه در کنار هم میسر شود. به‌نظر می‌رسد نسخه کامل و نهایی این سیستم‌عامل در پاییز سال جاری و همزمان با رونمایی از آیفون‌های جدید در دسترس کاربران قرارگیرد.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.