سامسونگ انتظار هفتمین گزارش سه‌ماهه با کاهش سود مستقیم را در سه‌ماهه دوم سال 2015 دارد

سامسونگ قصد دارد در روز دوشنبه هفته آینده اطلاعات مالی مرتبط با سه ماه دوم سال 2015 را منتشر کند، در همین رابطه تحلیل گران این حوضه بر این عقیده‌اند که این شرکت کره ای علا رقم فروش مناسب پرچم‌دار گلکسی اس 6، باز هم با ضرر دهی عملیاتی روبه‌رو گردد.
0
بر اساس پیش‌بینی های صورت گرفته، سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2015 برای هفتمین بار نیز با کاهش سود مستقیم روبهرو خواهد شد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود این شرکت کره ای در بازه زمانی مذکور  سودی ۶.۱ میلیارد دلاری را از درآمد ۴۲.۵ میلیارد دلاری داشته باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 4.2 درصد کاهش یافته است.در همین رابطه بلومبرگ گزارش کرده که ارز کل سهام این غول فناوری کره‌ای حدود 7 میلیارد دلار کاهش یافته است. سامسونگ انتظار دارد از درآمد 42 میلیارد دلاری خود، رقمی حدود 6 میلیارد دلار سود خالص به دست آورد، این در حالی است که تحلیل گران درآمد بیش از 53 میلیارد دلاری را برای آن پیش‌بینی کرده بودند. گزارش حال حاضر فقط کلیاتی از میزان سودآوری این شرکت را نشان می‌دهد اما برای درک بیشتر جزییات لازم است تا اواخر ماه جاری میلادی صبر کنیم تا گزارش مفصل این شرکت منتشر گردد.

هرچند این شرکت طی چند سال اخیر سعی کرده با گسترش خدمات ارائه شده به خریداران گوشی‌های هوشمند ساخت خود در سرتاسر جهان به رقیبی سرسخت برای اپل تبدیل شود، با این حال آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن‌اند که دو سوم سود عملیاتی حاصل از درآمد این شرکت از بازارهای در حال توسعه که شرکت‌هایی همچون شیائومی و هواوی نیز در پی تصرف آنها هستند به دست آماده است.

به نظر می‌رسد آن‌طور که انتظار می‌رفت پرچم‌داران جدید سامسونگ با بدنه تمام فلزی و صفحه‌نمایش خمیده خود نتوانسته‌اند در بازار های مختلف فروش داشته باشند، زیرا آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد این شرکت در سه ماه نخست سال جاری توانسته است 81.1 میلیون عدد گوشی هوشمند بفروشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.4 میلیون دستگاه کاهش را نشان می‌دهد، به زبان ساده‌تر فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ نسبت به دو سال پیش حدود 30 درصد کم شده است.

هرچند گلکسی اس 6 نسبت به پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ شاهد به‌روزرسانی های نسبتاً خوبی بوده، با این حال به نظر می‌رسد موفقیت در فروش بالای محصولات به عوامل دیگری در کنار پیشرفت‌های سخت‌افزاری نیز بستگی دارد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.