کلاشینکف محبوب‌ترین اسلحه دنیا 68 سال پیش در همین روزها معرفی شد

شصت و هشت سال پیش در چنین روزهایی خط تولید ساخت اولین سری کلاشینکف، محبوب‌ترین اسلحه دنیا، راه‌اندازی شد. دقیقاً چهاردهم تیرماه سال ۱۳۲۶ بود که ساخت کلاشینکف با مدل AK-47 به صورت انبوه شروع شد، این سلاح مرگبار از آن زمان تاکنون در بیشتر جنگ‌ها حضور داشته و حالا یک پنجم اسلحه‌های موجود در میادین جنگ را مدل‌های متفاوت کلاشینکف تشکیل می‌دهد.

4

محبوبیت کلاشینکف بی‌دلیل نیست و به گفته کارشناسان نظامی، این سلاح مرگبار از هر لحاظ بی‌نظیر است و سربازان نبرد با این سلاح را به سایر اسلحه‌‌ها ترجیح می‌دهند. میخائیل کلاشینکف سازنده این سلاح مرگبار اما پرطرفدار است، وی در جریان حمله نازی‌ها به روسیه در جنگ‌جهانی دوم مجروح شد، این مبارز روس پس از طی کردن دوران نقاهت دست به کار ساخت سلاحی شد که بتوان در میادین جنگ به سادگی از آن استفاده کرد.

خبرنگار نیویورک‌تایمز مدعی است باز و بست کردن کلاشینکف راحت‌تر از هر سلاح دیگری است. از طرف دیگر نگه‌داری و تمیز کردن کلاشینکف نیز به آسانی آب خوردن انجام می‌شود. به ادعای وی مدل‌های مختلف کلاشینکف برای جنگ‌های تمام عیار ساخته شده است.

ناگفته نماند که روسیه نیز در محبوبیت این سلاح نقش بسزایی داشته و برای پر رنگ کردن نقش این کشور در منازعات بین‌المللی مجوز ساخت این مسلسل محبوب و مرگبار را به کشورهای کمونیست متحد در سرتاسر دنیا اعطا کرده است. به همین دلیل است که اگر نگاهی به جنگ‌های خون‌بار دنیا بیاندازیم از کوبا گرفته تا ویتنام رد پایی از کلاشینکف پیدا می‌کنیم.

این سیاست‌ها در کنار کارایی و استفاده آسان کلاشینکف باعث شد این سلاح به اولین انتخاب مبارزان بدل شود. جالب اینجاست که کلاشینکف در حال حاضر به سلاحی استاندارد برای شورشی‌ها و گرو‌ه‌های تروریستی تبدیل شده است.

کارشناسان نظامی معتقد هستند ممکن نیست در جنگ‌هایی که شورشیان در آنها دست دارند از کلاشینکف استفاده نشود. بنا به دلایل نظامی آمار دقیقی از تعداد کلاشینکف‌هایی که در اختیار شورشیان وجود دارد منتشر نشده؛ اما بدون شک این سلاح انتخاب اول شورشیان است.

بد نیست بدانید میخائیل کلاشینکف در جشن شصت سالی سلاح کلاشینکف حرف‌های جالبی مطرح کرده است. این سلاح از زمان تولید تاکنون جان هزاران نفر را در میادین جنگ گرفته است؛ اما سازنده این سلاح مرگبار به هیچ‌وجه از ساخت کلاشینکف پشیمان نیست.

میخائیل کلاشینکف مدعی است آمار افرادی که جان خود را توسط کلاشینکف در نبرد از دست داده‌اند به وی ربطی ندارد و مقصرین اصلی این دولتمردان هستند که از پشت پرده جنگ‌های خونین را هدایت می‌کنند.

uk.businessinsider.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. مسعود می‌گوید

    اسم این سلاح کلاشنیکف هست و ضمن اینکه خیلی از اصطلاحات اشتباه رایج است !

  2. sahand می‌گوید

    از یه همچین سایتی بعید بود که اسم این تفنگ رو اشتباه بنویسه,اگه یه آدم عادی این اشتباه رو میکرد هیچی ولی انجا!!!!!!!!!!
    اسم این تفنگ کلاشنیکف هست نه کلاشینکف!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      این اسم رایجه دوست عزیز. وگرنه ما هم به اسم اصلی روسی آن آشنا هستیم

  3. M A T A می‌گوید

    طبق معمول همیشه عالی بود
    من همیشه واس همه عزیزام این دعا رو میکنم و برای شماه هم چون عزیز هستید این دعا رو میکنم
    ایشالا اون چیزی که تو دلتون هست و از خدا میخواین رو خدا هم تو مصلحت و سرنوشت شما قرار بده