اندازه تصاویر اینستاگرام حالا بزرگ‌تر شده‌ است البته اگر بدانید آنها را کجا باید ببینید!

اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفداریست که برای استفاده در گوشی‌های هوشمند به وجود آمده است. به همین دلیل نیز تصاویر نمایش داده شده توسط این اپلیکیشن بسیار کوچک است.

4

در حقیقت دقت تصاویر منتشر شده توسط این اپلیکیشن به اندازه 640 در 640 پیکسل تنظیم شده که به هیچ‌وجه نزدیک به آنچه گوشی‌های هوشمندی امروزی قادر به نمایش آن هستند، نیست. با توجه به این مسئله به نظر می‌رسد که اینستاگرام به‌تازگی تصمیم گرفته تا اندازه تصاویر نمایش داده شده را افزایش دهد.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، در حال حاضر تصاویر با دقت 1080 پیکسل قابل بارگذاری بر روی اینستاگرام هستند. لازم به ذکر است که این ویژگی جدید هنوز برای همه در دسترس نیست. فعلاً تصاویر 1080 را می‌توان در کد منبع نسخه تحت وب اینستاگرام مشاهده کرد که تنها برای برخی از کاربران فعال شده و همان‌طور که عنوان کردیم، هنوز برای تمام کاربران این شبکه اجتماعی فعال نشده است.

A photo posted by Farnet (@farnet.io) on

به عنوان مثال تصویر بالا یکی از تصاویر اکانت اینستاگرام فارنت و تصویر پائین همان تصویر در اندازه 1080 است که با توجه به محدودیت عرض صفحه در فارنت، می‌توانید آن را اینجا ببینید.

حال ممکن است این سؤال در ذهن برخی از کاربران ایجاد شود که فایده این کار برای کاربران اینستاگرام چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که نمایش تصاویر با رزولوشن بالا در نمایشگرهای کوچک‌تر منجر به افزایش وضوح تصاویر می‌شود. این مسئله بدین معنی است که تجربه استفاده از اینستاگرام برای شما بهبود خواهد یافت.

اگر شما یک عکاس هستید و از اینستاگرام به منظور نمایش نمونه کارهای خود استفاده می‌کنید یا اینکه می‌خواهید عکس‌هایی باکیفیت بالاتر مشاهده نمایید، این یک قابلیت خوب برای شما خواهد بود که به سرویس اینستاگرام افزوده شده است.

برای دیدن تصاویر با اندازه جدید کافی است که با یک مرورگر نظیر گوگل کروم یا فایرفاکس، به صفحه مربوط به عکس موردنظرتان در نسخه تحت وب اینستاگرام بروید، سپس روی صفحه راست کلیک کرده، گزینه View Page Source را انتخاب کنید. در تب باز شده و در میان کدهای پیش‌رو، عبارتی با پسوند “.jpg” را جستجو کنید. اولین لینک پیدا شده مربوط به تصویر موردنظر شماست که می‌توانید با باز کردن آن در یک تب جدید، تصویر را در اندازه 1080 مشاهده کنید. بدیهی است اگر اندازه تصویر هنوز 640 در 640 پیکسل باشد، این ویژگی جدید اینستاگرام برای کاربر موردنظر فعال نشده است.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. مرضیه می‌گوید

    سلام من چند روزه نمیتونم پستای جدیدو تو اینستام بخونم میزنه couldnt refresh feed دلیلش چیه باید چیکار کنم ممنون میشم پاسخ بدین

  2. Amir می‌گوید

    نرم افزار 6tag
    ویندوز خیلی سریع این قابلیت رو اضافه کرد

  3. mahtab می‌گوید

    میشه بگین چجوری باید تو اینستای جدید که آپدیت کردم متن کپی کنم هرکاری کردم متن کپی نشد قبلا روش نگه میذاشتم کپی میسد ولی الان نه:(((

    1. محسن صحافی می‌گوید

      این امکان حذف شده!