تماشا کنید: 500 گرم گالیوم چه بلایی سر بدنه آلومینیومی آیفون 6 می‌آورد؟

بیایید درس شیرین شیمی را آغاز کنیم! گالیوم عنصری است فلزی با عدد اتمی ۳۱ در گروه IIIA و دوره چهارم جدول تناوبی. ماده‌ای ساخت انسان که در الکترونیک استفاده می‌شود و تنها یک قطره از آن کافی‌ است تا موادی همچون آلومنیوم را دستخوش تغییر قرار ‌دهد.

0

گفتیم آلومینیوم بد نیست یادی کنیم از بدنه آلومینیومی آیفون 6 اپل! اگر 500 گرم گالیوم را بر روی بدنه‌ی آلومنیومی آیفون 6 اپل بریزید و تمام شب آنرا به همان حال رها کنید فکر می‌کنید چه اتفاقی بیفتد! پاسخ ساده‌تر از این حرف‌هاست؛ احتمالا فردای آن شب قادر به تشخیص دستگاه خود نخواهید بود!

این درست همان کاری است که در ویدیوی زیر بر روی آیفون6 انجام گرفته است. در این ویدئو ابتدا بدنه آیفون6 خراش داده شده تا گالیوم راحت‌تر بر روی دستگاه جا خوش کند سپس بر روی محل پورت‌ها و اتصالات گوشی نواری چسبانده شده تا دستگاه صبحِ روز بعد هنوز شانس روشن شدن را داشته باشد.

با فرا رسیدن صبح نتیجه حیرت‌انگیز بود. دستگاه به سختی شبیه به یک آیفون بود هرچند در ابتدا کار می‌کرد. گالیوم بدنه را سست کرده بود تا جایی که تکه‌های گوشی به راحتی و با دست کنده می‌شدند و به زودی تمام محتویات گوشی نمایان شد!

با به پایان رسیدن ویدیو دیگر تصور اینکه این لاشه زمانی آیفون6 بوده کار ساده‌ای نیست با این همه توصیه نمی‌کنیم که در منزل چنین چیزی را امتحان کنید! البته اگر گالیوم دارید!

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.