شایعه رونمایی از اکسپریا زد 5 سونی با اسنپ‌دراگون 820، 4 گیگابایت رم و باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی در شهریور ماه!

اگر از شنیدن شایعات مربوط به سونی Xperia Z4 و Xperia Z3+ ناامید و خسته شده‌اید، بدانید که حالا شایعه جدیدی درباره Sony Xperia Z5، Xperia Z5 Compact و Xperia Z5 Ultra شروع به پخش شدن کرده است. طبق این شایعه، سونی قرار است که در شهریورماه از هر سه این گوشی در ژاپن رونمایی کند.

1

درحالی‌که  اکسپریا Z4 و اکسپریا Xperia زد 3 پلاس رویه تکاملی داشتند، بهتر است بدانید که ظاهرا و بنابر شایعات منتشر شده Xperia Z5 انقلابی خواهد بود. بنابر گزارش‌های منتشر شده، سونی از چیپست کوئالکام Snapdragon 820 SoC برای قدرت دادن به این گوشی بهره برده و 4 گیگابایت حافظه رم را در آن جا داده و از اسکنر اثر انگشت هم در آن استفاده خواهد کرد. همچنین باتری که قرار است در این گوشی قرار داده شود، یک غول 4500 میلی‌آمپر ساعتی است اما اطلاعاتی درباره صفحه‌نمایش این گوشی در دسترس نیست،

انتظار می‌رود که دوربین پشتی این گوشی، از یک حسگر 21 مگاپیکسلی Sony Exmor RS IMX230 CMOS استفاده کند که توانایی ضبط فیلم‌های 4K و قابلیت HDR را داراست. سونی همچنان از زبان طراحی OmniBalance استفاده می‌شود که شاید برای برخی ناامیدکننده باشد.

در فروردین‌ماه شایعه‌ای پخش شد که طبق آن قرار بود گوشی‌های Xperia Z5، Xperia Z5 Ultra و Xperia Z5 Compact از چیپست Snapdragon 820، به همراه 4GB حافظه RAM استفاده کنند. هر سه مدل از صفحه‌نمایش 2560×1440 QHD بهره برده و قرار بود حسگر اثرانگشت Qualcomm Ultrasonic Sense تنها در مدل Xperia Z5 Ultra قرار داشته باشد. طبق این شایعه، تصمیم بر این بود که سه دستگاه ذکرشده، طراحی‌های کاملاً جدیدی داشته باشند و از طراحی OmniBalance استفاده نکنند.

عکسی هم در اردیبهشت‌ماه پخش شد که ممکن بود Xperia Z5 را نشان بدهد. در این عکس که می‌توانید آن را در بالا مشاهده کنید، جنس گوشی از فلز بوده و دوربین در جای همیشگی گوشی‌های سری Xperia Z قرار داشت. همچنین پورت جدیدی برای Type-C USB که مدلی دو رو است، در نظر گرفته شده بود.

بااینکه به گفته قدیمی «تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها» معتقدیم، اما پیشنهاد می‌کنیم این خبر را زیاد جدی نگیرید. بین این دو شایعه تناقضاتی وجود دارد، مخصوصاً در مورد طراحی گوشی‌های جدید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. reza می‌گوید

    همیشه در مورد گوشی های سونی شایعات انقلابی بودن محصول بعدی مطرح میشه ولی بعد میبینیم که به بد ترین نحو ممکن گوشی ها رو رونمایی میکنن