Audi A4 و Audi A4 Avant، هر آنچه از بعد تکنولوژی از یک خودرو خواستارید

در حدود یک ماه پیش شرکت آئودی جدول زمانی تولید نسل جدید خودروهای خود را به نمایش گذاشت و اکنون Audi A4 و خودروی دیگر یعنی A4 Avant آماده ورود به بازار هستند.

0

با این تفاسیر در مقایسه این خودروها با نسل پیشین یعنی A3، مدل جدید یعنی Audi A4 به وضوح نشان‌دهنده هدف آئودی در ادغام تکنولوژی‌های منحصر به فرد در محصولات خود است. از کابین مجازی تا سیستم هوشمند دستیار راننده تا قابلیت کنترل با استفاده از نمایه‌ها در درب صندوق عقب خودرو، این دو مدل خودروی تولیدی از تکنولوژی‌هایی بهره می‌برند که رانندگی را برای شما راحت‌تر و امن‌تر خواهند کرد.

در این دو محصول، خودرو به‌نحوی شاهد هجوم تکنولوژی در تک تک قسمت‌ها است و یافتن قسمتی خاص برای توضیح قابلیت‌های آن، کمی سخت به‌نظر می‌رسد. به‌همین منظور برای شروع از ساده‌ترین ویژگی که البته به‌طور انحصاری تنها در A4 Avant وجود دارد شروع خواهیم کرد. سنسور موجود در این خودرو به کاربر این امکان را می‌دهد تا با حرکت‌دادن پا به شکل خاص درب صندوق عقب خودرو را بازکند. اگرچه در نگاه اول این قابلیت ممکن است ساده و ابتدایی به‌نظر بیاید اما همین ویژگی خود به‌تنهایی می‌تواند نشان‌دهنده توجه آئودی به ساده‌ترین جزئیات باشد.audi-a4-2

Audi A4  به جدیدترین سیستم‌های دستیار راننده تجهیز شده که در قالب بسته‌های متفاوت عرضه می‌شوند. قابلیت Audi Pre Sense قابلیتی استاندارد در هر دو مدل سدان و Avant می‌باشد که با استفاده از دوربین‌های جلویی قرارگرفته بر روی شیشه جلو، جاده مقابل راننده را اسکن کرده و در صورت نیاز جهت جلوگیری از برخورد از ترمز استفاده می‌کند. بسته Tour Assistance نیز از قابلیت کنترل کروز تطبیقی استفاده می‌کند که با بهره‌گیری از دو سنسور جلویی و یک دوربین، فاصله ایمن بین خودروها را تضمین میکند. بسته City Assistance نیز از دو رادار پشتی به‌منظور کمک به تغییر مکان میان خطوط و همچنین اعلام هشدار در خصوص نزدیک شدن سریع دیگر خودروها بهره می‌برد. در این حالت سیستم، چراغ‌های ال‌ای دی را در مکانی مناسب در آینه وسط خودرو روشن خواهد کرد تا توجه راننده را به خود جلب کند.

با نگاهی به داخل خودرو نیز با گزینه‌ای که به‌نظر عالی‌ترین و جالب‌ترین سیستم اطلاعاتی سرگرمی آئودی است روبرو خواهیم شد. کابین مجازی نیز از جدیدترین صفحه‌نمایش، سیستم‌ مسیریابی و تکنولوژی‌های خودروسازی به‌منظور در اختیار قراردادن تجربه رانندگی ایمن و بی‌سیم بهره می‌برد تا بتوانید از وجود پیچ بعدی در جاده آگاهی پیدا کنید و یا نگاه به آنچه در مسیر شما وجود دارد را بدون مشکل به انجام برسانید.audi infotament

سیستم سرگرمی اطلاعاتی MMI یکی از ویژگی‌های تکنولوژیک اصلی خودروهای جدید آئودی است که در کنار بهره‌گیری از سیستم مسیریابی MMI و قابلیت‌های لمسی MMI ترکیبی ایده‌آل به وجود آورده است. کنترلرهای موجود نیز واقعا جالب هستند. کنترلر چرخان نیز که قلب کنترل سیستم یادشده است از یک تاچ پد به‌منظور اعمال ورودی و بهره‌گیری از نمایه‌های چند انگشتی بهره می‌برد.

با توجه به این قابلیت‌های تکنولوژیک شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که آیا آئودی از قابلیت‌های اصلی این خودروها و تکنولوژی‌های مرتبط با بدنه، طراحی و کارایی غافل نشده است؟ در پاسخ باید گفت که A4 و A4 Avant هر دو از بعد داخلی و خارجی تحسین برانگیزند. اگرچه این خودروها بزرگ‌تر، پهن‌تر و جادارتر شده‌اند اما آئودی با جادوی طراحی خود بسته به نوع موتور استفاده شده در مدل خاص خودرو باعث شده این خودروها تا 120 کیلوگرم سبک‌تر شوند. در بهره‌گیری از گزینه‌های متفاوت برای موتور خودرو نیز آئودی از ترکیب‌های مختلف که به 7 نوع می‌رسند بهره برده که در قالب سه مدل TFSI و چهار مدل TDI عرضه خواهندشد. همه مدل‌های یادشده بازده بالای مصرف سوخت، حفظ محیط زیست و بی‌صدا بودن را به همراه خواهند داشت.audi-a4-avant

با این تفاسیر بد نیست بدانید که هر دو مدل A4 و A4 Avant از پاییز سال جاری در کشور آلمان به بازار عرضه خواهند شد. تنظیمات شخصی‌سازی نیز کاملا متنوع بوده و از چراغ‌های زنون در قسمت جلو، قابلیت ارتباطی بلوتوث، انتخاب حالت رانندگی و صفحه‌نمایش 7 اینچی استاندارد همه‌چیز در انتخاب خریداران خواهد بود.

Slashgear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.