ببینید: عکس فوق‌العاده یک عکاس آماتور از عبور ایستگاه بین‌المللی فضایی از برابر ماه

تصویر زیبایی که مشاهده می‌کنید را یک عکاس آماتور استرالیایی با نام دیلن اُدانل در شکار کرده است که سوژه‌ی اصلی آن، ایستگاه بین‌المللی فضایی است که در گوشه‌ی سمت راست و بالای ماه دیده می‌شود.

0

در این عکس اصطلاحاً سیلوئت ایستگاه فضایی بین‌المللی با کمی دقت به خوبی دیده می‌شود. بدیهی است که شکار چنین تصویر خارق‌العاده‌ای به سهولت امکان‌پذیر نیست و باید تلاش، دقت و صبر زیادی برای این کار به خرج داد. همان‌طور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، ایستگاه بین‌المللی فضایی با سرعتی خیره‌کننده از جلوی ماه عبور می‌کند؛ در یک چشم بر هم زدن!

این عکاس استرالیایی در وب‌سایت خود گفته که از 12 ماه قبل از ثبت این تصویر برای این لحظه برنامه‌ریزی کرده است و البته همیشه چشم به CalSky دوخته بوده تا هر گذر احتمالی ایستگاه فضایی به او اطلاع رسانی شود. او در وب‌سایت خود نوشته است:

اگر فکر می‌کنید این کار با نشستن در یک مکان و در دست داشتن دوربین، ساعت و یک ریلیز شاتر (ابزار مخصوص عکاسی) انجام‌پذیر است، حدس شما کاملا درست است. ایستگاه فضایی بین‌المللی فقط برای 0.33 ثانیه از جلوی ماه عبور کرد.

از آن‌جا که او می‌دانست این اتفاق دقیقا در چه ثانیه‌ای رخ خواهد داد، با دوربین کنون 70D و تلسکوپ سلسترون 9.25 اینچی خود که معادل یک لنز 2300 میلی‌متری در سنسور 35 میلی‌متری است، توانسته با زمان‌بندی عالی چنین تصویری را به ثبت برساند. گفتنی است تنظیمات سرعت شاتر دوربین او 1/1650 ثانیه و ایزو هم 800 بوده است.

پس از ثبت چند تصویر پیاپی، او به دوربین خود نگاه کرده است و با دیدن تصویری که مشاهده کردید، خوشحال شده است که توانسته بالاخره ایستگاه فضایی را این‌گونه شکار کند. در ادامه برش کوچکی از این تصویر را می‌بینید که ایستگاه بین‌المللی فضایی در آن واضح است و حتی صفحات خورشیدی و ماژول‌های آن هم به‌خوبی دیده می‌شوند!

iss moon crop

برای آشنایی بیش‌تر با این عکاس و آثار وی می‌توانید به وب‌سایتش مراجعه کنید. برای دریافت این تصویر در رزولوشن اصلی هم می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

PetaPixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.