گوگل احتمالا در حال آزمایش نسخه جدید گوگل‌گلس است

در ابتدای سال میلادی جاری، پروژه گوگل گلس به بخش شرکت Nest آقای Tony Fadell انتقال پیدا کرد و سؤالات مربوط به این دستگاه پوشیدنی، از پس کی این گجت عجیب‌وغریب بالاخره از نابود می‌شود به پس کی این گجت دوباره طراحی شده و برای استفاده‌کنندگان آماده می‌شود، تغییر پیدا کرد.

0

از آن زمان تابه‌حال، Eric Schmidt مدیر اجرایی گوگل اصرار داشته که این پروژه اصلاً هم قرار نیست از بین برود و مدیرعامل لوکساتیکا بزرگ‌ترین تولیدکننده عینک در جهان، به روزنامه وال‌استریت گفته که نسخه دومی از این پلتفرم که طرح‌ها و نظرهای دومی از گوگل در آن گنجانده‌شده، به زودی حاضر خواهد شد.

مدارک درخواست‌نامه‌ای از گوگل به FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) پیدا شده که نشان می‌دهد گوگل فعالانه در حال آزمایش نسخه بعدی عینک خود است. این نوع از مدارک FCC، به شدت برای افرادی که می‌خواستند درباره گجت بعدی که وارد بازار می‌شود اطلاعات کسب کنند، کارساز و مهم بوده است؛ اما در سال‌های اخیر، هردو بخش شرکت‌ها و FCC یاد گرفته‌اند که از عکس‌های محصولات، تحت موافقت‌نامه‌های محرمانه حفاظت کنند. بااین‌وجود، جزئیاتی وجود دارد که در خلال اطلاعات آزمایش‌ها می‌توان به آن‌ها پی برد؛ مثلاً آزمایش‌هایی که نیازمند دریافت تأییدیه از سوی شرکت‌ها، مبنی بر امنیت استفاده از این دستگاه‌ها در نزدیکی انسان هستند. میدانیم دستگاهی که دارای شناسه A4R-GG1 از FCC باشد، از باندهای متعددی برای وای فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

اما جالب‌تر این‌که شرکت‌ها در این مدارک باید ذکر کنند که برچسب FCC (این برچسب گواهی می‌دهد که محصول زیر نظر FCC تولید شده است) کجا قرار می‌گیرد و چه شکلی خواهد بود. در این مورد گوگل می‌خواهد از قانون E-Label استفاده کند، در این قانون به شرکت‌ها اجازه داده می‌شود به جای چاپ کردن برچسب‌ها روی دستگاه، آن‌ها را درون تنظیمات جای دهند. پس به جای حدس زدن درباره شکل دستگاه بر اساس اندازه و جایگاه یک برچسب، می‌توانیم درباره نرم‌افزار آن به حدس زدن بپردازیم. از مدارک GG1 این‌طور مشخص‌شده که قرار است برچسب FCC، در صفحه مستطیلی و شیشه‌ای قرار بگیرد که از طریق منوی فرعی دیده می‌شود. کاربران برای وارد شدن به این منو باید به سمت راست یا چپ، مثل جهت‌هایی که در نسخه قبلی گوگل گلس وجود داشت بروند.

آیا می‌توان از تمام این‌ها این‌طور برداشت کرد که GG1 حتماً نسخه بعدی گوگل گلس بوده و در سال 2015 وارد بازار می‌شود؟ بهتر است بگوییم که شاید این‌ها درست باشند، چراکه مدارک FCC به ندرت حاوی اطلاعاتی قطعی هستند؛ اما مطمئناً به نظر می‌رسد که گوگل بار دیگر می‌خواهد مصرف‌کنندگان را قانع کند که به کامپیوتری روی صورت خود نیاز دارند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.