کویت آزمایش DNA را برای تمام شهروندان این کشور اجباری کرد

دیروز کویت در حرکتی که طرفداران حریم شخصی را عصبانی خواهد کرد، قانونی را وضع کرد که طبق آن تمام ساکنان کویت را موظف به انجام آزمایش ثبت DNA کرد.

0

بنا به AFP یا خبرگزاری فرانسه، افرادی که از دادن این آزمایش سر باز زنند، به یک سال زندان محکوم خواهند شد.

این قانون سخت‌گیرانه پایگاه داده جامعی را از ساکنین کویت تهیه می‌کند، احتمالاً این پایگاه داده به پیدا کردن مجرمین و اجرای قانون کمک سرعت خواهد بخشید. تمام 1.3 میلیون شهروند کویت و 2.9 میلیون ساکنان خارجی آن تحت تأثیر این قانون قرار گرفته و در حدود چهارصد میلیون دلار، برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده است.

کشورهای زیادی از جمله انگلستان، سوئد و ایالات‌متحده آمریکا به‌طورمعمول DNA مجرمین محکوم‌شده را ذخیره می‌کنند. اقدام کویت احتمالاً اولین قانون ثبت DNA اجباری، برای تمام ساکنان یک کشور بدون توجه به سابقه کیفری آن‌ها است.

این قانون در پاسخ به حمله تروریستی داعش در شهر کویت که در تاریخ پنج تیر صورت گرفت، وضع شد. بمب‌گذاری انتحاری، منجر به کشتن 26 تن و زخمی شدن 227 نفر دیگر شد.

بنا به AFP جمال العمر یکی از سیاست‌مداران کویت اظهار داشته:

ما قانون آزمایش دریافت DNA را تأیید و هزینه آن را تأمین کرده‌ایم. ما آماده تأیید هر چیزی برای انجام اقدامات امنیتی و افزایش امنیت در این کشور هستیم.

درحالی‌که سرباززدن از ارائه DNA می‌تواند موجب زندانی شدن شخص به مدت یک سال شود، تلاش برای ارائه DNA جعلی، هفت سال زندان را در پی خواهد داشت.

در عکس بالا بیلبوردی در کویت را مشاهده می‌کنید که بعد از حمله انتحاری به مسجدی شیعه نصب شد. در این عکس پرچم کویت دور دستی پیچیده شده و روی آن شعار ما متحد هستیم دیده می‌شود.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.