گزارش کاربران از مشکل جی‌پی‌اس در iOS 8.4 + راه‌حل

در هفته‌ای که گذشت، کوپرتینوها نسخه 8.4 پلتفرم موبایلی خود را با قابلیت‌های جدید و صد البته به همراه داشتن سرویس اپل موزیک به طور عمومی منتشر کردند. هرچند شرکت سازنده افزایش پایداری سیستم‌عامل و رفع مشکلات نسخه قبلی را یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های iOS 8.4 عنوان کرده است، با این حال برخی از دریافت‌کنندگان این به‌روزرسانی اعلام کرده‌اند که در برخی مواقع به هنگام استفاده از چی‌پی‌اس دستگاه به مشکل برخورد می‌کنند.

0

بنابر این گزارش، هنگامی که شما خواهان استفاده از موقعیت‌یاب جهانی در دستگاهی مجهز به iOS 8.4 خود از طریق یکی از اپلیکیشن های  Apple Maps, Google Maps و یا Waze باشید، بدون شک با مشکل عدم فعال شدن چی‌پی‌اس رو به رو خواهید شد.

هرچند اپل هنوز به طور رسمی به این باگ نرم‌افزاری واکنش نشان نداده با این در هنگام برخورد با مشکل مذکور می‌توانید با یک بار ریست کردن تنظیمات شبکه خود به آن فائق آیید. بدین منظور پس از مراجعه به تنظیمات اصلی دستگاه مسیر General > Reset > Reset Network Settings را دنبال کرده و سپس تنظیمات شبکه خود را مجدد تنظیم کنید. لازم به ذکر است که با این عمل، رمز عبور هات اسپات‌های ذخیره شده در دستگاه شما از بین خواهد رفت.

اگر پس از طی کردن روش بالا بازهم برای بهره بردن جی‌پی‌اس دستگاه خود با مشکل رو به رو شدید، از طریق مسیر Settings > Privacy >Location Services جی‌پی‌اس را غیرفعال کرده و یک بار آیفون یا آی‌پد خود را ریست نرم‌افزاری کنید. در صورت استمرار مشکل بایستی تنظیمات دستگاه خود را به حالت پیش‌فرض کارخانه بازگردانید، اما توجه داشته باشید که با این عمل تمامی تنظیمات و اطلاعات شما از بین خواهد رفت از این رو حتماً از آن‌ها بر روی iCloud فایل پشتیبانی تهیه کنید.

اگر تمامی روش‌های فوق را امتحان کردید و نتیجه‌ای حاصل نگردید، تنها کاری که از دست شما برمی‌آید دانگرید به نسخه قبلی iOS و یا صبر کردن برای ارائه راه حل پایدار از سوی ساکنین کوپرتینو است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.