مسترکارد احتمالا به شما اجازه تایید هویت آنلاین با گرفتن تصویر سلفی را خواهد داد

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده از جانب سی‌ا‌ن‌ان، مسترکارد در حال بررسی به کارگیری تصاویر سلفی برای تایید هویت افراد است.

0

این روزها فرآیند تایید هویت شاهد فناوری‌های جدیدی است که باعث خواهد شد در آینده شیوه فعلی وارد نمودن گذرواژه برای تایید هویت به تاریخ بپیوندد. مسترکارد نیز به این نتیجه رسیده است و از قرار معلوم سعی دارد از عکس‌های سلفی برای تایید هویت دارنده کارت استفاده کند، بد نیست بدانید تنها در سال گذشته بیشتر از ۳ میلیارد بار تراکنش مالی از طریق مسترکارد و با وارد نمودن گذرواژه صورت گرفته است. با این حساب می‌توان گفت در بین احتمال لو رفتن پسوردها وجود دارد و عکس سلفی گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد.
مسترکارد برای به کارگیری عکس‌ سلفی در فرآیند تایید هویت دارنده کارت تاکنون با شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، گوگل، بلک‌بری، سامسونگ و مایکروسافت وارد مذاکرده شده‌ است. دو بانک بزرگ آمریکایی نیز تاکنون به این طرح مسترکارد پاسخ مثبت داده‌اند. مسترکارد برای اینکه جوانب امر را در نظر داشته باشد و بیگدار به آب نزند، این پروژه را به صورت فازبندی اجرا می‌کند، در حال حاضر تنها ۵۰۰ مرکزی که دستگاه‌های کارت‌خوان مسترکارد را به خدمت گرفته‌اند از اسکن اثر انگشت و عکس‌های سلفی برای تایید هویت کاربران استفاده می‌کنند. اگر نتیجه آزمایش این ۵۰۰ مرکز باب طبع مسترکارد بود و از لحاظ امنیتی ایرادی به آن وارد نبود، این شرکت برنامه دارد تا فرآیند تایید هویت کارت‌های مسترکارد را به کلی دگرگون کند.
مسترکارد برای این طرح خود فکر همه جا را کرده و دارندگان‌ کارت‌های اعتباری مسترکارد برای استفاده از عکس سلفی جهت تایید هویت باید اپلیکیشن مخصوص این کار را که توسط مسترکارد نوشته شده است دانلود و نصب نمایند. پس از نصب این اپلیکیشن، در حین انجام تراکنش آنلاین با کارت‌های مسترکارد، پیغامی بر روی گوشی هوشمند نمایش داده می‌شود. در این پیغام از کاربر درخواست می‌شود برای تایید هویت خود فرآیند اسکن اثر انگشت و یا اسکن صورت را انتخاب کند. در این مرحله اگر کاربر گزینه اسکن اثر انگشت را انتخاب کرد به راحتی می‌تواند با اثر انگشت، هویت خود را تایید کند. اما اگر حالت اسکن صورت را انتخاب کرد، کافیست تا صورت خود را در جلوی دوربین گوشی نگه دارد و یک‌بار چشم‌های خود را باز و بسته کند، هویت کاربر به همین سادگی تأیید می‌شود.
جالب اینجاست که این فرآیند در عین سادگی از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و مسترکارد مدعی است به دلیل رعایت نکات امنیتی، قادر به احیا و بازسازی مجدد تصویر کاربران نیست.
آجای بالا (Ajay Bhalla) مدیر توسعه فناوری تایید هویت کاربر از طریق عکس سلفی در شرکت مسترکارد مدعی است با توجه به محبوبیتی که عکس‌های سلفی پیدا کرده‌اند، این شیوه جدید اثبات هویت کاربر به زودی فراگیر می‌شود.
ناگفته نماند که اپل نیز در سیستم‌ پرداخت موبایل Apple Pay از اسکن اثر انگشت استفاده می‌کند.
اخیرا نیز صحبت‌هایی از به کارگیری اسکن عنبیه چشم برای تایید هویت کاربر در گوشی‌های جدید پرچمدار به گوش می‌رسد، به هر ترتیب همانطور که در ابتدا ذکر شد، روند وارد کردن پسورد برای تایید هویت کاربر دیگر رونق خود را از دست داده در آینده نزدیک شاهد به کارگیری فناوری‌های جدیدی در این زمینه خواهیم بود.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.