4 دلیل که باید سراغ جیلبریک کردن iOS 8.4 اپل بروید!

در هفته جاری جیلبریک نسخه 8.4 سیستم‌عامل iOS تنها کمی بعد از عرضه این به روز رسانی منتشر شد تا کاربران این نسخه از سیستم‌عامل گوشی‌های همراه اپل از این بابت نگرانی نداشته باشند.

0

با توجه به عرضه جیلبریک نسخه 8.3 در هفته گذشته و عرضه این قابلیت برای نسخه 8.4 در هفته جاری باید اذعان داشت که این زمان‌ها روزهای کاملا پرکاری برای تیم جیلبریک بوده است. اگرچه دلایل زیادی وجود دارند که شما را از جیلبریک کردن گوشی هوشمندتان منصرف کنند اما دلایل معدودی هم برای وسوسه‌کردن شما به‌منظور جیلبریک هرچه سریع‌تر این سیستم‌عامل وجود دارند که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شخصی‌سازی تمام‌عیار

شاید یکی از متداول‌ترین دلایل به‌منظور جیلبریک کردن آیفون یا آی‌پد شما امکان شخصی‌سازی بیش از پیش و در مقایسه با امکاناتی باشد که اپل در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از جیلبریک دستگاه می‌توانید اقدامات مختلفی از تغییر برنامه‌های پیش‌فرض، مخفی کردن آیکون برنامه‌ها، شخصی‌سازی مرکز کنترل و حتی تغییر کامل ظاهر iOS را با استفاده از تم‌های مختلف به انجام برسانید.jailbreak customization

یکی از اصلی‌ترین دلایل به‌منظور جیلبریک کردن، امکان استفاده از برنامه‌های دارای حق کپی‌رایت و اصلی به صورت رایگان در قالب سرویس‌هایی مانند Installous است. با این اوصاف شخصی‌سازی هرچه بیشتر، دلیل اصلی استفاده از جیلبریک در میان کاربران است.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید برنامه‌هایی مانند Newsstand را مخفی کنید و همچنین می‌توانید کنترلرهای موجود در مرکز کنترل را تغییر دهید.

افزودن قابلیت‌های بیشتر

جیلبریک کردن نه تنها امکان شخصی‌سازی سیستم‌عامل iOS را به شما می‌دهد بلکه امکان افزودن قابلیت‌های جدید به این سیستم‌عامل را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال می‌توانید حرکت نمایشگر را بر روی بلوکی از متون بسیار روان‌، به واسطه حرکت دادن انگشت بر روی صفحه‌کلید در اختیار داشته باشید.

با بهره‌گیری از یک بهینه‌سازی دیگر می‌توانید حروف موجود بر روی کلید‌ها را بسته به اینکه کلید Caps Lock یا شیفت فعال و یا غیرفعال باشد به صورت حروف کوچک یا بزرگ در اختیار داشته باشید.jailbreak added features

به‌واسطه بهره‌گیری از یک قابلیت اضافی دیگر به نام BetterPowerDown گزینه‌ راه‌اندازی مجدد به منوی خاموش شدن دستگاه افزوده خواهد شد. بهینه‌سازی‌های دیگر نیز می‌توانند تغییری کلی در قفل صفحه‌نمایش ایجاد کنند و هر نوع اطلاعات مورد نیاز را بدون نیاز به بازکردن قفل صفحه‌نمایش بر روی صفحه نمایش دهند.

خودکارسازی اجرای قابلیت‌ها

اگرچه بهره‌گیری از قابلیت‌های شخصی سازی و همچنین افزودن قابلیت‌های جدید،  اصلی‌ترین دلایل استفاده از جیلبریک به شمار می‌آیند اما یکی دیگر از دلایل مهم،  امکان بهره‌گیری از قابلیت‌ خودکارسازی اجرای برنامه‌ها و قابلیت‌ها با استفاده از Activator است.

اگرچه Activator امکان بهره‌گیری از قابلیت‌هایی مانند اجرای یک برنامه با فشردن سه مرتبه کلید هوم یا تغییر آهنگ با فشردن کلید تنظیم صدا را می‌دهد اما قابلیت مهم‌تر این برنامه، برنامه‌ریزی برای اجرای وظایف و قابلیت‌های مشخص در زمان‌های تعیین شده است.jailbreak automation

به‌عنوان مثال در صورتی که بخواهید میزان صدای زنگ هشدار را در هنگامی که به تختخواب می‌روید در حالت حداکثر و در طول روز در حالت حداقل قراردهید می‌توانید از این برنامه استفاده کنید تا احیانا با فراموش کردن انجام این تنظیمات، صبح زود به علت کم‌بودن صدای زنگ هشدار خواب نمانید.

قابلیت‌های بیشتر برای تاچ آی‌دی

به‌طور پیش‌فرض سنسور تشخیص اثرانگشت تاچ‌آیدی بر روی آیفون شما تنها برای بازکردن قفل دستگاه، تایید خرید از آیفون و تایید پرداخت از طریق اپل‌پی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این اوصاف با استفاده از بهینه‌سازی‌های موجود در جیلبریک می‌توانید از تاچ‌آیدی استفاده‌های بیشتری انجام دهید.

به‌عنوان مثال BioLockdown بهینه‌سازی است که می‌توانید آن‌را به‌منظور بهره‌گیری از برنامه‌ها و تنظیماتی که به اسکن تاچ‌آیدی نیاز دارند فعال کنید. به‌عنوان نمونه می‌توانید با استفاده از تاچ‌آیدی، گوشی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید تا تنها با لمس اسکنر تشخیص اثر انگشت خاموش شود. استفاده از این قابلیت باعث خواهد شد در صورتی که گوشی شما سرقت شود سارق نتواند به‌منظور از کار انداختن قابلیت جستجوی آیفون، آن‌را خاموش کند.touch id jailbreak

می‌توانید از بهینه‌سازی‌های ویژه‌ای که امکان اجرای برنامه‌های مختلف به‌واسطه استفاده از تاچ‌آیدی را می‌دهند نیز بهره ببرید و یا اینکه هر انگشت خاصی را به‌منظور اجرای یک برنامه مشخص مدنظر قراردهید.

تاچ‌آیدی رفته رفته بیشتر از گذشته در برنامه‌های جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت‌های آن بر روی دستگاه‌های جیلبریک شده بیش از پیش خودنمایی می‌کنند.

gottabemobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.