ویندوز ۷ همچنان سلطان بازار سیستم‌عامل‌ها با ۶۰ درصد سهم است

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت WinBeta ویندوز 7 همچنان به‌عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل رایانه‌های رومیزی در جهان به‌حساب می‌آید. این اطلاعات بر اساس آمار وب‌سایت NetMarkShare منتشر شده و حاکی از در اختیار داشتن 60.98 درصد سهم بازار و افزایش این میزان از 57.76 درصد نسبت به ماه گذشته است.

0

ویندوز 8.1 جدیدترین نسخه سیستم‌عامل‌ رایانه‌های رومیزی مایکروسافت نیز با در اختیار داشتن 13.12 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. این سهم برای ویندوز 8.1 در ماه گذشته 12.88 درصد بود. ویندوز ایکس‌پی نیز که 13 سال از حضور آن در بازار می‌گذرد سهم 11.98 درصدی بازار را به خود اختصاص داده که در مقایسه با ماه گذشته و نسبت به 14.6 درصد شاهد  کاهش محسوس سهم آن هستیم.

در حال حاضر مایکروسافت 90.85 درصد از سهم بازار رایانه‌های رومیزی را در اختیار دارد و اپل و لینوکس باقی‌مانده این سهم را در اختیار خود دارند. در حال حاضر OS X چیزی در حدود 7.54 درصد و نسخه‌های مختلف لینوکس نیز 1.61 درصد از بازار را در اختیار دارند.

از سوی دیگر ویندوز 10 نیز که در حال حاضر هنوز نسخه رسمی آن عرضه نشده است 0.16 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است. این در حالی است که این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز هنوز در مرحله آزمایشی می‌باشد و مایکروسافت برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای افزایش محبوبیت آن انجام داده است.

Yahoo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.