گوگل رسما از تگ شدن سیاهپوستان به عنوان گوریل در اپلیکیشن Photos عذرخواهی کرد

گوگل اخیراً‌ حسابی دستی بر سر و روی اپلیکیشن Photos کشیده است،‌ ظاهرا در این تغییرات اشتباهی فاحش نسبت به سیا‌ه‌پوستان رخ داده که باعث شد این شرکت رسما از آنها عذرخواهی کند.

1

نسخه جدید اپلیکیشن Photos امکانات زیادی را شاهد بوده است، این امکانات که هر کدام در نوع خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند باعث شده تا Photos محبوبیت بیشتری کسب کند؛ یکی از این امکانات اضافه شده در نسخه جدید ویژگی تگ کردن خودکار تصاویر است، با این ویژگی عکس‌ها بسته به سوژه‌ای که در تصویر مشخص شده، دسته بندی می‌شوند. برای مثال اگر عکسی مربوط به غذا باشد، اپلیکیشن Photos غذا را شناسایی کرده و این عکس را در گروه‌ غذاها تگ می‌کند، این امر برای اشیا، حیوانات، انسان‌ها و سایر موارد نیز کاربرد دارد.
تا اینجای قضیه گوگل شیوه‌ای درست را در پیش گرفته بود اما چیزی که فکرش را نمی‌کرد این بود که این اپلیکیشن عکس افراد سیاه پوست را در گروه گوریل‌ها تگ کند.
متاسفانه این امر صحت دارد و جَکی آلسین (Jacky Alciné) سیاه پوست با به اشتراک گذاشتن نتیجه تگ‌های Photos در حساب کاربری توئیتر خود که در گروه گوریل‌ها تگ‌ شده بود، دست گوگل را رو کرد.

google goril
یوناتان زانگر (Yonathan Zunger)، یکی از مدیران ارشد گوگل، به محض اینکه از این سوتی بزرگ باخبر شد سریعاً‌ دست به کار شده و پس از عذر خواهی رسمی،‌ تگ مربوط به گوریل‌ها را که مسبب بی‌احترامی به جامعه سیاه‌پوستان شده بود را از بانک اطلاعاتی اپلیکیشن Photos حذف کرد.
وی مدعی شد که حذف کردن این تگ در حال حاضر تنها کاری است که گوگل می‌تواند انجام دهد و سعی خواهد کرد در آینده راه‌حل کاملی برای ابزار شناسایی صورت انسان ارائه دهد.
این مدیر بلند پایه گوگل مدعی شد ابزار شناسایی صورت انسان که توسط گوگل به کار گرفته شده است هنوز تا تکمیل شدن راه درازی را در پیش دارد و قبل از این نیز این ابزار اشتباهاتی را منجر شده است.
سر و کار داشتن با حجم‌ زیاد اطلاعات بحثی نیست که بتوان به این راحتی‌ها از کنار آن گذشت و دور از انصاف است اگر بخواهیم اتفاق پیش آمده را روی حساب رفتارهای نژاد پرستانه بگذاریم، گوگل رسما از اشتباه پیش آمده عذر خواهی کرده و با این حساب بهتر است این اشتباه را پای مشکلات فنی گذاشته و از کنار آن بگذریم.

adnroidauthority.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Ehsan می‌گوید

    بازم دمش گرم گوگل سریع اصلاح کرد photos رو و عذرخواهی رسمی کرد…