یوتیوب پخش ویدئو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را به اپلیکیشن‌های اندروید و iOS خود نیز اضافه کرد

گوگل اوایل سال جاری در یک حرکت انقلابی پشتیبانی از پخش ویدئو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را به نسخه تحت وب و اپلیکیشن دسکتاپ سرویس یوتیوب اضافه کرد، این در حالی است که اپلیکیشن های مبتنی بر اندروید و iOS این سرویس ساعتی پیش نیز با پشتیبانی از قابلیت مذکور به روز شده‌اند.

0

هرچند یوتیوب دیگر شاه بلا منازع سرویس اشتراک گزاری ویدئو محسوب نمی‌شود، با این حال هنوز هم دارای پتانسیل هایی است که سرویس های مشابه آرزوی دستیابی به آنها را دارند. یکی از قابلیت‌هایی که گوگل به تازگی آن را به یوتیوب اضافه کرده است، پشتیبانی از پخش ویدئو با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است که برای بهره بردن از آن به پهنای باند بسیار بالا نیاز است.

همان‌گونه که گفته شد این قابلیت تا چندی پیش تنها برای نسخه تحت مرورگر و دسکتاپ یوتیوب قابل دسترس بود، با این حال به گفته سخنگوی این سرویس از هم اکنون کاربران می‌توانند ویدئوهایی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را بر روی Apple TV، پلی استیشن 3 و 4 و همچنین گوشی های مبتنی بر اندروید و iOS نیز مشاهده نمایند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بر اساس آمار ارائه شده از سوی خود یوتیوب، اغلب کاربران ترجیح می‌دهند با توجه به پهنای باندی که هنگام تماشای ویدئو از آنها گرفته می‌شود، تصاویر را حداکثر با  نرخ 30 یا 24 فریم بر ثانیه تماشا کنند.

اما به نظر می‌رسد گوگل با توجه به اینکه اکثر گوشی های هوشمند امروزی توانایی تصویر برداری به صورت فول اچ‌دی را دارا می‌باشند، این حرکت را اقدامی عادی در راستای افزایش کیفیت تصاویر قرار داده شده در یوتیوب بر می‌شمارد. لازم به ذکر است که اوایل خردادماه نیز این سرویس پشتیبانی از تصاویر 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربران هدیه کرده بود، اما بدون شک تعداد انگشت شماری از گوشی های هوشمند در بازار هستند که صفحه نمایش آنها قادر به پخش این گونه تصاویر به صورت تمام و کمال است.

techcrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.