کلاس آموزشی مایکروسافت به منظور تدریس Minecraft به معلمان

بازی Minecraft ثابت کرده که ابزاری بسیاری گران‌بها برای مربیان و دانش آموزان است. نه‌تنها این بازی بین کودکان و بزرگ‌سالان طرفداران زیادی دارد، بلکه دارای محیطی باز است.

0

درحالی‌که ماینکرفت در ابتدا تنها به عنوان بازی به سبک open world تولید شد که به بازیکنان، اجازه ساخت دنیای دلخواه و ساخت‌وساز را می‌داد، در طول زمان تکامل‌یافته و به چیزی بیشتر از یک بازی بدل شده است. در حقیقت، مربیان متوجه شده‌اند این بازی بسیار مفید و کاربردی است. عبارت طبیعت قابل تنظیم که در تعریف این بازی استفاده می‌شود، نشان می‌دهد که می‌توان از آن، برای هر هدفی استفاده کرد؛ مثل آموزش کد زدن، درک جغرافیای بریتانیا، علوم، تکنولوژی و حتی بازسازی هنر مدر.

به همان اندازه که ماینرکفت ابزار قدرتمندی است، مربیان باید قبل از اینکه از آن برای آموزش به دیگران استفاده کنند باید خود، این بازی را بیاموزند. دقیقاً مثل وقتی‌که معلمان قبل از آموزش مبحثی خاص، باید خود آن را فرا گرفته باشند. در این مورد هم داستان همین‌طور است. مایکروسافت هم مشخصاً این را قبول دارد. پس پورتالی را برای معلمان ساخته که می‌توانند در آن به بحث در مورد بازی و اشتراک منابع کلاس بپردازند. سایت هنوز کامل نشده است، اما تریلر زیر می‌تواند شما را بیشتر در جریان هدف مایکروسافت و Mojang (توسعه‌دهنده بازی) قرار دهد.

بنا به مایکروسافت، روال کار به این صورت است که دانش آموزان تمدنی باستانی را می‌بینند و زمینه یک داستان را می‌سازند. با استفاده از بلوک‌های موجود در ماینکرفت، ریاضی را می‌آموزند. در بازی به تمرین کردن مفاهیمی چون همکاری، حل مشکلات، تبعیت دنیای دیجیتال و مهارت‌های رهبری در حین طراحی آزمایش‌ها و نشان دادن تسلط بر مهارت‌ها توسط دانش آموزان پرداخته می‌شود. ماینکرفت در آموزش، به معلمان در الهام گرفتن از دانش‌آموزانشان در جست‌وجو و ساخت و به دانش آموزان در انگیزه پیدا کردن برای یادگیری کمک می‌کند.

بعدازاین و توضیحات مایکروسافت در خصوص HoloLens، به نظر می‌رسد که این کمپانی هزینه کردن 2.5 میلیارد دلار برای خرید استودیوی این بازی را در چیزی بیشتر از تنها یک بازی که دنباله‌ای از تخریب‌ها و ضربه زدن‌ها باشد می‌بیند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.