ببینید: اینها اولین تصاویر دوربین 20.7 مگاپیکسلی Meizu MX5 هستند

Meizu MX5 غولی است که قیمتی پایین دارد. پرچم‌دار جدید Meizu، یک گوشی 5.5 اینچی با صفحه‌نمایش 1920 ×1080 پیکسلی AMOLED است و از آخرین چیپست Mediatek یعنی Helio X10 استفاده می‌کند.

1

همچنین دستگاهی تماماً فلزی است که با نسخه قبلی یعنی MeiZi MX4 که در سال گذشته ارائه شد، تفاوت چندانی ندارد. تنها با این فرق که لباس‌های پلاستیکی‌اش را با پوشش فلزی متالیک و پولیشی ملایم، تعویض کرده است.

meizu mx5 8 meizu mx5 7

یکی از قسمت‌هایی که افراد مایل‌اند در زندگی واقعی و خارج از توضیحات متنی درباره آن بدانند، دوربین این گوشی است. Meizu MX5 از دوربین 20.7 مگا پیکسلی، با لنزی با محدوده دیافراگم f/22 به همراه 6 عنصر اپتیکال استفاده می‌کند و پیکسل‌هایی با اندازه 1.2 میکرون تولید خواهد کرد. حسگر آن، یکی از بزرگ‌ترین حسگرهایی است که تابه‌حال در گوشی‌ها دیده شده است. یک حسگر 4.55 × 6.17 میلی‌متری IMX220 سونی دارد که با اندازه حسگرهایی که در گوشی‌های سونی اکسپریا سری زد استفاده می‌شود برابر بوده و از حسگرهای آیفون‌ها و بیشتر گوشی‌های گلکسی نیز بزرگ‌تر است.

به‌هرحال این جزئیات تکنیکی، اطلاعات کمی درباره کیفیت عکس‌ها در اختیارمان می‌گذارد. خوشبختانه صفحه وب رسمی Meizu MX5، تعدادی از عکس‌های نمونه گرفته شده با این دستگاه را نشان داده است (برخی از آن‌ها اندکی با برنامه Snapspeed ویرایش شده‌اند). در زیر می‌توانید تعدادی از این عکس‌ها را ببینید و خودتان درباره دوربین آن قضاوت کنید.

meizu mx5 1 meizu mx5 5 meizu mx5 4 meizu mx5 3 meizu mx5 2

باید این نکته را بگوییم که MX5، قابلیت‌های دوربین را با استفاده از آپگریدهای قابل‌توجه سخت‌افزار، بهبود بخشیده است. این سخت‌افزار جدید، توانایی استفاده از فوکوس خودکار لیزری را به گوشی داده است. این قابلیت به قفل کردن فوکوس بر سوژه به نحوی سریع‌تر کمک می‌کند. گوشی‌های سری G از ال‌جی نیز از روشی شبیه به این استفاده می‌کنند. سیستم فوکوس خودکار لیزری، اجازه انجام فوکوس را در تنها 0.2 ثانیه، آن‌هم زمانی که سوژه در 50 سانتی‌متری دوربین قرار داشته باشد، بدون توجه به شرایط نوری به کاربر می‌دهد.

دوربین اصلی حالا توانایی گرفتن فیلم‌های با کیفیت 4K به علاوه گرفتن فیلم‌های حرکت آهسته با تعداد فریم 100fps و با رزولوشن 720p را دارد. خبر خوب این است که این دستگاه، یکی از اولین گوشی‌هایی است که با استاندارد رمزگذاری H.265 به دست کاربران می‌رسد. این استاندارد، فشرده‌سازی مؤثرتری را برای ویدئو انجام می‌دهد که در آن جزئیات کمتری را از دست خواهد داد.

در جلوی گوشی، دوربین 5 مگا پیکسلی با لنز دارای محدوده دیافراگم f/2.0 قرارگرفته است که قابلیت‌هایی نظیر شناسایی چهره و FotoNation 2.0 که به بهبود سلفی‌های گرفته‌شده کمک می‌کند نیز دارد.

meizu mx5 6

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    با این حال دوربین لومیا 1020 خیلی بهتره