مایکروسافت در بیلد جدید نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ مرورگر اج خود را قرار خواهد داد

همان‌گونه که پیش‌تر بارها و بارها اعلام کرده‌ایم، مایکروسافت در نظر دارد نسخه نهایی ویندوز 10 پی‌سی را در هفته‌های آینده به بازار عرضه کند.

0

آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز به قابلیت‌های بی‌شماری تجهیز گردیده است که یکی از آن‌ها، جایگزینی مرورگر جدید مایکروسافت اج به جای اینترنت اکسپلورر است. به گفته مدیران ردموندی، سرعت بارگذاری صفحات در مایکروسافت اج به مراتب بیشتر از اینترنت اکسپلورر و حتی سایر مرورگرهای شناخته شده است.

این مرورگر که تا پیش‌تر با نام رمزی اسپارتان شناخته می‌شد، به گونه‌ای طراحی شده تا هرگونه یادداشت برداری لحظه‌ای هنگام کار با صفحات لمسی در آن آسان باشد. بدین ترتیب می‌توانید در آن به راحتی یادداشت برداشته و برای دوستان یا همکارانتان بفرستید. این یادداشت‌ها همچنین در فضای ذخیره‌سازی ابری وان‌درایو ذخیره شده و به راحتی با هر مرورگر و در هر پلتفرم دیگری در دسترس هستند.

همان‌گونه که گفته شد، مرورگر جدید مایکروسافت تا چندی پیش با نام اسپارتان شناخته می‌شد و با همین نام در بیلد های مختلف موبایل و پی‌سی حضور یافته بود، با این حال شرکت سازنده در بیلد ۱۰۱۵۸ پی‌سی و 10149 موبایل که به تازگی منتشر شده است، نام و لوگوی آن را به‌روزرسانی کرده است.

بر اساس گفته کاربرانی که بیلد های مذکور را دریافت کرده‌اند، ردموندی ها سرانجام پس از بازخوردهای فراوان، قابلیت‌هایی همچون تعبیه دکمه هوم، امکان پین کردن صفحات، قابلیت ذخیره سازی خودکار رمز عبور ، نمایش زنده ویدئو و وارد کردن بوک مارک‌ها را از سایر مرورگرها به مایکروسافت اج افزوده‌اند. در کنار این قابلیت، دستیار صوتی کورتانا در بیلد جدید ویندوز 10 قادر خواهد بود زمان حرکت شما برای رسیدن به هواپیمای رزرو شده را اطلاع دهد و یا اینکه برای دوستانتان ایمیل ارسال کند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.