عرضه اولین آیفون اپل به بازار دقیقاً هشت سال پیش در چنین روزی آغاز شد

درست 8 سال پیش در چنین روزی، بازار گوشی‌های هوشمند دگرگون شده و انقلاب بزرگی را به خود دید و شاهد آغاز عرضه اولین آیفون اپل به بازار بودیم.

0

در هشتم تیرماه سال 1386 شاهد آغاز عرضه اولین آیفون اپل به بازار بودیم که اپل آن را تقریبا شش ماه قبل از آن و در کنفرانس موسوم به MacWorld توسط استو جابز رونمایی کرده بود.

اولین آیفون اپل با یک بدنه براق و صفحه نمایشی چند لمسی که در نوع خود انقلابی به شمار می‌رفت را عرضه کرد و با این کار دومینوی صنعت موبایل را که در دست شرکت‌های بزرگی چون نوکیا، بلک‌بری، سونی و موتورولا بود را به هم ریخت.

معرفی اولین آیفون اپل

فروش اولین آیفون قبل از عرضه در کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، پرتغال، ایرلند و اتریش، به صورت انحصاری در اختیار اپراتور تلفن همراه AT&T در آمریکا بود.

قیمت عرضه اولین آیفون اپل چقدر بود؟

مدل 8 گیگابایتی آیفون اولیه با قیمت 599 دلار و تحت یک قرارداد 2 ساله به فروش می‌رسید تا اینکه اپل 2 ماه بعد، در شهریورماه 1386، قیمت آن را به 399 دلار کاهش داد که با توجه به قیمت 199 دلاری برخی از مدل‌های آیفون‌ کنونی، بازهم قیمت بالایی به شمار می‌رفت.

اولین آیفون اپل

نکته جالب ماجرا اینجاست که هشتمین سالگرد عرضه اولین آیفون در حالی رقم می‌خورد که تنها یک روز به عرضه جهانی اپل موزیک باقی مانده است. عرضه اپل موزیک خود می‌تواند برای این شرکت یک دستاورد تاریخی باشد و نشان دهد که چقدر اپل به حضور در بازار موسیقی اهمیت داده و در کنار نامداران این حوزه نظیر اسپاتیفای، پاندورا، گوگل پلی موزیک و یوتیوب به رقابت بپردازد. بسیاری از مردم اولین استفاده از اپل موزیک را با آیفون خود تجربه خواهند کرد.

می‌توان گفت یکی از خاطره‌انگیزترین مراسم‌های دنیای فناوری مراسم معرفی اولین آیفون بوده که استیو جابز اجرای آن را بر عهده داشت و می‌توانید معرفی اولین آیفون اپل را اینجا به تماشا بنشینید.

اپل از آیفون 3 جی و 3 جی اس گرفته تا آیفون 6 و 6 پلاس، در این هشت سال 10 مدل آیفون را معرفی کرده و توانسته بیش از صدها میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند.

آمارها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نشان می‌دهند که با وجود محصولات قدرتمندی چون آی‌پد، مک، فروشگاه آی‌تونز و سایر تولیدات اپل که هرکدام یک گوشه بازار مربوط به خود را در دست دارند، 70 درصد درآمد این شرکت تنها از فروش گجت محبوب آیفون بوده است.

منبع MacRumors
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.