یک قابلیت ویژه در سرویس نقشه اپل که سرویس نقشه گوگل همچنان از آن محروم است

اپل در صدد است در نسخه جدید iOS 9 فرآیند نقشه‌خوانی را در فضاهای شلوغ و پیچ‌ در پیچ مانند ایستگاه‌های مترو آسان‌تر کند. ‍

0

از انصاف بدور است اگر بخواهیم به سرویس‌های نقشه‌خوان نمره کمی بدهیم اما این سرویس‌ها هنوز در اماکن شلوغ و تو در تو از دادن اطلاعات دقیق محروم هستند و این طور که پیداست اپل درصدد است نسخه جدید iOS 9 این مشکل را برطرف کند.

در نسخه جدید سرویس نقشه‌های اپل، در کنار اضافه کردن نشانه‌های مسیریابی در مکان‌های عمومی بر روی نقشه، اپل قرار است ویژگی را اضافه کند که با استفاده از آن کاربر دقیقاً بتواند نزدیک‌ترین مسیرهای خروجی مترو یا قطار را مشخص کند این دقیقا همان چیزیست که سرویس نقشه دوست‌داشتنی گوگل همچنان از آن محروم است.

برای مثال اگر کاربر در جلوی قطار نشسته باشد، سرویس نقشه‌های اپل ممکن است به وی پیشنهاد دهد از در انتهایی قطار خارج شود چرا که این مسیر به خروجی ایستگاه نزدیک‌تر است. شاید این ویژگی جدید زیاد به چشم نیاید؛ اما اگر در ایستگاه‌های بزرگ سردرگم شده باشید متوجه خواهید شد که این امکان ساده تا چه اندازه در پیدا کردن مسیر به مسافرین کمک می‌کند و از طرف دیگر باعث می‌شود در وقت آنها نیز صرفه جویی شود.

ناگفته نماند که سرویس نقشه‌های گوگل در مسیریابی سرویس‌های حمل و نقل عمومی، راهنمایی بسیار خوبی را ارایه می‌دهد اما نشان دادن جزئیات و امکان جدیدی که اپل قرار است در iOS 9 به سرویس نقشه‌های این شرکت اضافه کند تاکنون در سرویس نقشه‌های گوگل اعمال نشده است.

پاییز امسال نسخه جدید iOS که از آن با نام iOS 9 یاد می‌شود منتشر خواهد شد و به غیر از امکانات جدید در سرویس نقشه‌های اپل، این سیستم‌عامل موبایل بهینه‌سازی‌های زیادی را شاهد خواهد بود. یکی دیگر از موارد جالبی که iOS 9 به ارمغان می‌آورد اضافه شدن ویژگی دستیار صوتی اپل یا همان سیری به سرویس نقشه‌های اپل است، با این حساب کاربر قادر است با صدور فرمان صوتی بدون نیاز به تایپ کردن، مسیر مشخصی را از نقشه‌های اپل درخواست کند.

اپل وعده داده تا امکان دسترسی به مسیریابی در سرویس‌های حمل و نقل عمومی برای شهرهای بالتیمور، شیکاگو، برلین، لندن، مکزیکو سیتی، نیویورک، فیلادلفیا، سن‌فرانسیسکو، تورنتو و واشنگتن دی‌سی در زمان انتشار iOS 9 در دسترس باشد.

businessinsider.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.