استیو وزنیاک: روبات‌ها در آینده انسان‌ها را مانند حیوانات خانگی نگه خواهند داشت

استیو وازنیاک، از بنیانگذاران اپل، ادعا می‌کند در آینده هوش مصنوعی بدون شک بر انسان‌ها مسلط خواهد شد؛ اما پیش بینی زمان اتفاق این امر هنوز زود است.

0

این نابغه خوش قلب چندی پیش در مصاحبه‌ای مدعی شده بود در آینده هوش مصنوعی بر هوش کُندِ انسان‌ها غلبه خواهد کرد. اکنون نیز در انجمن تکنولوژی Freescale ۲۰۱۵ که در آستین تگزاس برگزار شده بود مجدداً پیش‌بینی خود را تکرار کرد و مدعی شد هوش مصنوعی در آینده به حدی پیشرفت خواهد کرد که انسان‌ها تبدیل به حیوانات خانگی در مقابل روبات‌ها خواهند شد.

وازنیاک در این صحبت‌ها مطرح کرد که میزان هوش بیشتر روبات‌ها نسبت به انسان‌ها باعث خواهد شد،‌ روبات‌های هوشمند به انسان‌ها وابسته شوند و رابطه‌ای همانند رابطه انسان به حیوان خانگی میان روبات‌ و انسان برقرار شود.

وی یکی از دلایل این پیش بینی را اینترنت اشیا ذکر کرد، وازنیاک مدعی شد هوش مصنوعی به اندازه‌ای پیشرفت خواهد کرد که روبات‌ها انسان‌ها را همانند خدایان تصور کند و به همین دلیل روبات‌ها در صدد خدمت‌گذاری به انسان‌ها برخواهند آمد.

به همین دلیل اینترنت اشیا نقش مهمی در شکل گیری فناوری آینده خواهد داشت، اتصال اشیا به اینترنت زمینه هوشمند‌ شدن آنها را فراهم می‌کند و این هوشمند شدن باعث می‌شود روبات‌ها از انسان‌ها نگه‌داری کنند و نیازهای آنان را برآورده سازند. از طرف دیگر انسان‌ها نیز از اینکه کسی از آنها مراقبت کنند بدشان نمی‌آید.

وازنیاک مدعی است در حین اینکه به سگ دست‌آموز خود غذا می‌داده به این پیش‌بینی رسیده است که در آینده روبات‌ها از انسان‌ها نگهداری می‌کنند.

در این مراسم وازنیاک صحبت‌هایی نیز در خصوص روزهای ابتدای حضور وی در اپل، آغاز عصر اینترنت و ایده‌های جدید سخن به میان آورد. جالب اینجاست که وازنیاک در گذشته عدم تمایل خود را نسبت به اپل‌واچ اعلام کرده بود اما از قرار معلوم مشخص شد که وی اپل‌واچ سفارش داده و منتظر تحویل این محصول است.

به نظر وازنیاک اپل‌واچ طلایی از لحاظ قیمت و امکانات، منطقی‌ترین ساعت هوشمندی است که می‌توان خرید. استیو وازنیاک در خصوص خودروهای بدون راننده نیز اظهار نظر کرد و مدعی شد اپل حتماً باید نقشی در تولید این فناوری جدید داشته باشد. به گفته وی خودروهای هوشمندِ بدون راننده اگر در خیابان‌ها به کار گرفته شوند بدون شک تصادف‌های کمتری را شاهد خواهیم بود.

mashable.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.