پس از درز تصاویر آتش گرفتن بزرگ‌ترین هتل این کشور؛ کره شمالی بالاخره اینستاگرام را فیلتر کرد! [آپدیت شد]

درست چند روز پس از انتشار تصاویری مربوط آتش‌سوزی یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین هتل‌ها در کره شمالی، این کشور دسترسی کاربرانش به اینستاگرام را مسدود کرد.

1

بر اساس گزارش خبرنگار آسوشیتدپرس در پیونگ‌یانگ، روز دوشنبه تمامی تلاش‌ها برای دسترسی به اینستاگرام چه از طریق سایت این شبکه اجتماعی و چه اپلیکیشن‌ آن، با پیغامی مبنی بر اینکه اینکه این سایت در لیست سایت‌های مسدود شده قرار دارد، مواجه شده است.

این پیغام که از 5 روز پیش برای کاربران نمایش داده شده است، توسط آسوشیتدپرس به انگلیسی ترجمه شده که مضمونی بدین شرح دارد:  هشدار! به دلیل این‌که این وب‌سایت در لیست سیاه قرار دارد، شما نمی‌توانید با آن اتصال برقرار کنید.

در کره شمالی اینترنت برای همه در دسترس نیست و تنها تعداد اندکی از 25 میلیون جمعیت این کشور به اینترنت دسترسی دارند و افراد خارجی و غیر بومی که در طول 2 سال گذشته وارد این کشور شده‌اند، فقط از طریق شبکه موبایل قادر بوده‌اند به اینترنت متصل شوند.

با توجه به سانسور شدیدی که دولت کره شمالی بر مردم خود اعمال می‌کند، اینترنت هم از این قاعده مستثنی نبوده و حتی دسترسی به برخی از سایت‌های معمولی همسایه چینی هم با محدودیت روبروست. از فیلترینگ اینستاگرام می‌توان به عنوان یک مثال شناخته شده در کره شمالی یاد کرد که مانند فیلترینگ بسیاری از سایت‌های دیگر در این کشور علت آن مشخص نیست.

بر اساس گزارش دیگری از خبرگزاری رویترز، این مسئله پس از آنکه در 21 خردادماه، پل متصل کننده 2 برج هتل بزرگ Koryo آتش گرفت، اتفاق افتاد. در همان زمان مأموران امنیتی تلاش کردند تا کسی از ساختمان عکس نگیرد و دولت این کشور هم تلاش داشت تا از رسیدن تصاویر مربوط به این آتش‌سوزی به خیلی عظیمی از مخاطبان جلوگیری کند اما دیری نگذشت و تنها پس از گذشت چند ساعت از وقوع حادثه، تصاویر مربوط به آتش‌سوزی این هتل در صدر اخبار در سراسر جهان قرار گرفت.

یک روز بعد از آتش‌سوزی، دولت کره شمالی دسترسی به اینترنت تلفن همراه را مسدود کرد اما یک هفته بعد دوباره در دسترس قرار گرفت و درست از همان زمان دسترسی به اینستاگرام مسدود شد.

آپدیت: خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه پنجم تیر ماه از رفع فیلترینگ اینستاگرام در کره شمالی خبر داد.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. abdolreza می‌گوید

    akhe filtering to keshvare ma kheli ba ghanone va bi dalil filter nemikonan,aslan mage to keshvare ma sansor va filtering darim!!!??