مقایسه کنید: کیفیت تصاویر دوربین اچ‌تی‌سی وان M9 قبل و یعد از دریافت آخرین به‌روزرسانی!

با توجه به درک این مطلب که چقدر بهبود عکس‌ها در یک آپدیت امکان‌پذیر است، مقایسه بین عکس‌هایی که بعد از دریافت آپدیت توسط این گوشی گرفته‌شده با زمانی که هنوز آن را دریافت نکرده شایسته صرف زمان است. در اینجا می‌توانید ببینید که بعد از دریافت آپدیت جدید اچ‌تی‌سی وان M9، باید انتظار چه چیزی را در تصاویر دوربین آن داشته باشید.

3

دوربین M9 بهترین نقطه قوتش نیست، اما HTC امید دارد به کمک آپدیت‌ها آن را بهتر کند

نسخه‌های اروپایی اچ‌تی‌سی وان M9، در هفته دوم خردادماه، آپدیت قابل‌توجهی را دریافت کردند که ادعا می‌شد جنبه‌های زیادی از گوشی، مخصوصاً بخش دوربین را ارتقا می‌دهد. این آپدیت بر جلوگیری از محو شدن عکس‌ها به علت Exposure خودکار در شرایطی با نور زیاد جلوگیری می‌کند. درعین‌حال، عکس‌هایی که در نور کم گرفته می‌شوند را با کاهش نویز و تاری بهبود می‌بخشد. همچنین زرد یا سبز شدن حاشیه‌ها در عکس‌های گرفته‌شده در شرایط نامطلوب نیز ظاهراً حل شده است.

در شرایط نوری مناسب

یکی از قابل‌توجه‌ترین ایرادهای دوربین اچ‌تی‌سی وان M9، موضوع Exposure خودکار آن بوده است. در شرایطی که نور زیاد باشد، اگر دوربین را در حالت خودکار می‌گذاشتید، Exposure را به قدری بالا می‌برد که مقدار زیادی از کنتراست و رسایی عکس را از دست می‌دادید. تا جایی که بهتر بود خودتان به صورت دستی این تنظیمات را انجام دهید (یا HDR را خودتان انتخاب می‌کردید)، اما با توجه به اینکه سایر دوربین‌ها می‌توانند این‌گونه شرایط را به صورت خودکار مدیریت کنند، خوب است که آخرین آپدیت حل مشکلاتی از این‌دست را هدف گرفته است.

این عکس‌ها پشت سر هم گرفته شده است، یک‌بار با نسخه قدیمی‌تر فرم­ور و بار دیگر با نسخه جدیدتر. هر دو دستگاه‌ها تنظیمات دوربینشان قبل از گرفتن عکس در حالت پیش‌فرض قرار گرفته بودند تا در گرفتن عکس‌های خوب، شانس مساوی داشته باشند.

 تصاویر قبل از دریافت آپدیت در بالا / تصاویر بعد از دریافت آپدیت در پایین و بعد آن قرار گرفته‌اند

m9-camera-old-01

m9-camera-new-01

m9-camera-old-02

m9-camera-new-02

m9-camera-old-03

m9-camera-new-03

m9-camera-old-04

m9-camera-new-04

m9-camera-old-05

m9-camera-new-05

m9-camera-old-06

m9-camera-new-06

هر دو عکس‌های بالا در حالت HDR فعال گرفته شده‌اند.

m9-camera-old-07

m9-camera-new-07

m9-camera-old-08

m9-camera-new-08

در بیشتر قسمت‌ها هردو فیرم­ور قدیمی و جدید، در حالت خودکار عکس‌های یکسان گرفته‌اند. با نگاهی سریع بین این جفت عکس‌ها متوجه می‌شویم که بعد از دریافت آپدیت، دوربین تعادل مناسبی از نور را برقرار کرده که به طبیعی‌تر نشان دادن سوژه کمک می‌کند. همچنین در صورت بزرگنمایی، عکس‌ها واضح‌تر هستند. برخی عکس‌ها تقریباً بین دو نسخه فیرم­ور، یکسان بودند. دوربین M9 با آپدیت جدید حتی در شرایط دامنه دینامیک پایین عکس‌ها را نسبتاً محو می‌کند و امیدوار بودیم که به‌این‌علت HDR خودکار وجود داشت.

در شرایط نور کمتر

بدون وجود OIS ، دوربین M9 در شرایط کم‌نور، محدود عمل می‌کند و پردازش عکس هم کمکی به این شرایط نمی‌کند. فیرم­ور جدید قرار است که نویز و تاری در عکس‌های گرفته‌شده در نور کم را کاهش دهد. این مشکل در فرم­ور قدیمی مشخص بود و در بیشتر عکس‌های گرفته‌شده در نور کم به راحتی تشخیص داده می‌شد.

 تصاویر قبل از دریافت آپدیت در بالا / تصاویر بعد از دریافت آپدیت در پایین و بعد آن قرار گرفته‌اند

m9-camera-old-09

m9-camera-new-09

m9-camera-old-10

m9-camera-new-10

m9-camera-old-11

m9-camera-new-11

m9-camera-old-12

m9-camera-new-12

m9-camera-old-13

m9-camera-new-13

حتی بعد از دریافت آپدیت، گرفتن عکس‌های خوب که در نور کم با M9 گرفته می‌شوند، برایش چالشی محسوب خواهد شد؛ اما با مقایسه عکس‌ها متوجه بهبود آن‌ها شدن راحت است. گرفتن عکس‌ها در حالت خودکار با نور کم، از اتاق کم‌نور گرفته تا عصر در محیط باز، بعد از دریافت آپدیت نتیجه بهتری همراه داشته است. در تمام عکس‌ها به‌جز مواردی که محتویات کمتری داشتند نویز و تاری کمتری را در صورت بزرگنمایی مشاهده خواهید کرد. مثل عکس‌های گرفته‌شده در روز که تعادل نور اندکی بهتر بود.

مثل قبل تفاوت اندکی بین حالت خودکار و شب عکس‌های گرفته‌شده با M9 وجود دارد. بااینکه توانایی دوربین در ثبت عکس‌هایی که در شرایط سخت گرفته می‌شوند خیلی بهتر شده، هنوز هم قابل‌مقایسه با Galaxy S6 و LG G4 نیست.

تجربه کار با دوربین بهتر؟

آخرین آپدیتی که برخی گوشی‌های M9 آن را دریافت کرده‌اند – و باقی نیز به‌زودی آن را دریافت خواهند کرد – تجربه کار با دوربین را به‌طورکلی افزایش می‌دهد، اما بسیاری از مشکلاتی که همین‌الان با دوربین خود دارید، همچنان باقی خواهد بود. عکس‌هایی که با در روز گرفته می‌شوند تعادل و Exposure بهتری دارند، اما اگر مراقب نباشید محو می‌شوند و جزئیات را از دست خواهید داد. در نور کم عکس‌ها نسبت به قبل کمتر تار بوده و دقت بیشتری دارند، اما با عکس‌هایی که امروز توسط پرچم‌داران دیگر گرفته می‌شوند قابل‌مقایسه نخواهد بود.

در هر صورت اینکه HTC ماه‌ها بعد از وارد شدن این گوشی به بازار برایش آپدیت‌هایی را ارائه می‌دهد دلگرم‌کننده است و این، مطمئناً آپدیتی است که از دریافت آن باید خوشحال بود.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. حسین ل می‌گوید

    ظاهرا زردیش کمتر شده

  2. همایون می‌گوید

    والا ما که تفاوتی ندیدیم :))

    1. حمید می‌گوید

      دقیقا میخواستم همینو بگم

      htc هم زور خودشو زد
      به نظر لنز توشیبا حداکثر قدرتش همینه
      با این وجود باز هم خوب عمل میکنه (اگه معمولی نباشه)
      ببینیم m10 چیمیشه