اینها جدیدترین جان‌سخت‌‌های جهان در بازار گوشی‌های هوشمند در سال 2015 هستند

گوشی‌های هوشند همیشه در معرض آسیب‌ دیدگی هستند؛ این آسیب‌ها ممکن است نرم‌افزاری باشد و با نفوذ ویروس، اطلاعات حساسِ گوشی در معرض خطر قرار گیرد، از طرف دیگر صدمات فیزیکی از قبیل افتادن گوشی یا خیس شدن آن به راحتی می‌تواند به گوشی هوشمند شما آسیب‌های جدی وارد کند.

2

شرکت‌های دخیل در ساخت و توسعه‌ گوشی‌هایِ همراهِ هوشمند تمام تلاش خود را برای ثبات نرم‌افزاری گوشی و حفظ اطلاعات در مقابل ویروس‌ها و هکرها به کار می‌برند؛ اما رعایت نکات زیبایی شناختی باعث شده تا این گوشی‌ها همچنان در معرض آسیب‌های فیزیکی باشند.

از طرف دیگر شغل‌هایی هستند که گوشی‌های هوشمندِ نازک و نارنجیِ فعلی در حین کار دوامی ندارند، برای مثال گوشی افرادی که به کارهای ساختمانی مشغول هستند همیشه در معرض آسیب‌های فیزیکی است. برای محافظت گوشی‌ها قاب و صفحه‌های محافظی وجود دارد، اما باز هم اگر گوشی در حین بالا رفتن از پله‌ها از دست شما بیافتد امکان صدمه دیدن آن حتی با وجود قاب و صفحه‌های محافظ، بسیار است.

اینجاست که گوشی‌های هوشمندِ صنعتی پا به میدان می‌گذارند، این گوشی‌ها ممکن است از لحاظ زیبا شناختی حرف زیادی برای گفتن نداشته باشند اما در بحث مقاومت در مقابل صدمات فیزیکی، مردِ میدان هستند و با هر افتادن و خیس شدنی به این آسانی‌ها خم به ابرو نمی‌آورند.

امروز قصد داریم با هم نگاهی به روی دیگر سکه گوشی‌های هوشمند بیاندازیم، گوشی‌هایی که تاب تحمل سخت‌ترین آسیب‌های فیزیکی را دارند. ناگفته نماند ممکن است اسم تمام گوشی‌های همراه موجود در این فهرست به گوش شما آشنا نباشد اما بد نیست بدانیم که در کنار گوشی‌های هوشمند ناز پرورده‌ای که هر روز اخبار آنها را دنبال می‌کنیم، محصولات جان سختی‌ هم ساخته شده که به این راحتی‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی کمر خم نمی‌کنند.

گوشی Galaxy Xcover 3 سامسونگ

این گوشی اندرویدی که اسفندِ پارسال به بازار معرفی شد، در مقابل گرد و خاک،‌آب و ضربات مقاوم است. افسوس که از لحاظ سخت‌افزاری نمی‌توان زیاد روی این محصولِ جان‌سختِ سامسونگ حساب باز کرد.

Samsung-Galaxy-Xcover-3

اما باز هم با توجه به قیمتی که دارد به خوبی از عهده انجام کارهای روزمره گوشی‌های همراه امروزی بر می‌آید. گلکسی ایکس کاور قیمتی معادل ۳۰۰ دلار دارد.

گوشی هوشمند CAT S50

شماره دوم لیست ما را محصولی گردن کلفت از آن خود کرده است، استاندارد IP67 در ساخت این گوشی اعمال شده و استانداردهای 810G که مختص محصولات نظامی است در این محصول در نظر گرفته شده است.

CAT-S50-SmartPhone

صفحه‌نمایش گوشی کَت اس ۵۰ با انگشت‌ خیس هم تعامل نشان می‌دهد و فناوری بهبود کیفیت صدا باعث می‌شود، حین تماس‌های تلفنی، صدای اطراف فیلتر شود.

چیپست اسنپ‌دراگون 400 SoC در کنار پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G LTE و باتری ۲۶۳۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی با صفحه‌نمایشی که از رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند، مشخصات فنی این گوشی مقاوم را تشکیل می‌دهد. شرکت سازنده قیمتی معدل ۴۵۹.۹۹ دلار را برای این محصول خود در نظر گرفته است.

گوشی هوشمند Sonim XP6

گوشی‌های هوشمند بسیار کمی در بازار یافت می‌شود که از استاندارد IP69 پشتیبانی کنند، سونیم ایکس‌پی ۶ یکی از آنها است. این استاندارد باعث شده تا این گوشی مقاومت خوبی در برابر آب و گرد و غبار از خود نشان دهد،

Sonim-XP6

وجود صفحه‌نمایش با پشتیبانی از چند نقطه لمسی به همراه صفحه کلید جداگانه تعامل با سونیم ایکس‌پی ۶ را به صورت لمسی و استفاده از کلید‌ها مسیر کرده است. باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه تامین انرژی این گوشی را به خوبی بر عهده گرفته است. سونیم ایکس‌پی ۶ قیمتی معادل ۵۴۴.۹۹ دلار دارد.

گوشی هوشمند Sonim XP7

این محصول بر خلاف برادر کوچک خود، صفحه‌کلید ندارد و تعامل با آن تنها از طریق صفحه‌نمایش لمسی ۴ اینچی تعبیه شده در گوشی میسر است. استاندارد IP69 و استاندارد 810G که برای محصولات نظامی به کار می‌رود،‌از مقاومت بسیار بالای این گوشی حکایت می‌کند.

Sonim-XP7

باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در کنار اسپیکر با صدای بلند به همراه چیپست اسنپ‌دراگون ۴۰۰ SoC و پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE به همراه آنتن MIMO و دوربین ۸ مگاپیکسلی، مشخصات سخت‌افزاری این محصول ۵۷۹ دلاری را تشکیل می‌دهد.

گوشی هوشمد Kyocera DuraForce

صفحه‌نمایش ۴.۵ اینچی با چیپست اسنپ‌دراگون ۴۰۰ SoC به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی در کنار باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی امکانات سخت‌افزاری این محصول جان‌سخت را تشکیل می‌دهد.

Kyocera-DuraForce

این محصول با استاندارد IP68 و استاندارد 810G که برای محصولات نظامی‌ به کار می‌رود سازگار است تا آسیب‌‌های فیزیکی را به راحتی تحمل کرده و خم به ابرو نیاورد. گوشی هوشمند کیوسرا دورافورس قیمتی معادل ۴۱۸.۹۹ دلار دارد.

گوشی هوشمند  Kyocera Brigadier

صدمه دیدن صفحه‌نمایش گوشی یکی از نگرانی‌های اولیه کاربران است و در صفحه‌نمایش این محصول شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود به کار رفته است. با این حساب بعید می‌رسد به این راحتی‌ها خش بردارد. ناگفته نماند که در حال حاضر تعداد بسیار کمی‌ از گوشی‌های موجود در بازار به شیشه‌های یاقوت کبود مجهز هستند.

Kyocera-Brigadier

این گوشی هوشمند در مقابل افتادن از ارتفاع و خیس‌خوردگی نیز به راحتی تاب می‌آورد. دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه اسنپ‌دراگون ۴۰۰ SoC و باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپری در کنار صفحه‌نمایش ۴.۵ اینچی مشخصات اصلی این گوشی ۳۹۹ دلاری را تشکیل می‌دهد.

گوشی هوشمند Plum Gator Plus

این گوشی برای افرادی است که به دنبال محصولی سخت‌جان و ارزان می‌گردند. عمر طولانی باتری، ضد آب بودن و تحمل ضربه‌های فیزیکی از نکات بارز این گوشی است.

Plum-Gator-Plus

شرکت سازنده، صفحه‌نمایشی ۳.۵ اینچی با پردازنده دو هسته‌ای که در فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز کار می‌کند را به همراه دوربین ۵ مگاپیکسلی برای این محصول خود در نظر گرفته است. همان طور که ذکر شد، این گوشی قیمت چندانی ندارد و با ۱۳۳.۷۶ دلار به فروش می‌رسد.

گوشی هوشمند VeryKool Rock RX2

این محصول اندرویدی تاب تحمل آب، گرد و خاک و ضربات را دارد. جالب است بدانید حتی در عمق ۵ متری زیر آب هم به راحتی کار می‌کند و صفحه‌نمایش آن به نوعی طراحی شده تا بتوان با دستکش با آن تعامل داشت.

VeryKool-Rock-RX2

صفحه‌نمایش ۴.۳ اینچی با پردازنده چهار هسته‌ای که در فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کند به همراه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با باتری ۱۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مشخصات اصلی این گوشی ۳۹۴.۸۴ دلاری را تشکیل می‌دهد.

گوشی هوشمند Conquest S6

محصول بعدی این لیست را محصولی سخت‌جان با پشتیبانی از استاندارد IP68 از آن خود کرده است، این گوشی اندرویدی باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و به پردازنده چهار هسته‌ای MT6732 مجهز است.

Conquest-S6

داخل این گوشی ۲۹۰ گرمی، چیپست چهار هسته‌ای MT6732 که از معماری ۶۴ بیتی بهره می‌برد در کنار یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت فضای ذخیره سازی جای گرفته است. این گوشی قیمتی معادل ۳۲۵ دلار دارد.

سامسونگ گلکسی اس ۶ اکتیو

این گوشی در کنار ظاهر زیبایی که دارد با توجه به پشتیبانی از استاندارد IP68 می‌توان آن‌را در لیست گوشی‌های جان‌سخت بازار قرار داد. گلکسی اس ۶ اکتیو می‌تواند در عمق ۱.۵ متری، ۳۰ دقیقه دوام بیاورد.

Bonus-1-Samsung-Galaxy-S6-Active

استفاده از شیشه گوریلا گلس ۴ نیز باعث شده‌ است صفحه‌نمایشی داشته باشد که به این راحتی‌ها خش برنمی‌دارد. سامسونگ برای این محصول خود از لحاظ سخت‌افزاری چیزی کم‌ نگذاشته است. صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل به همراه دوربین ۱۶ مگاپیسکلی در قسمت عقب و دوربین ۵ مگاپیکسلی در قسمت جلو با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مشخصات اصلی سخت‌افزاری این محصول سامسونگ را تشکیل می‌دهد.

خب لیست ما به پایان رسید. نظر شما چیست آیا حاضرید برای اینکه گوشی هوشمند دلبندتان را همه جا همراه داشته باشید کمی زمختی و این ابعاد آن را تحمل کنید؟

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حمزه می‌گوید
  2. حمزه می‌گوید

    کاشکی از گوشی های jeep مثلا مدل jeep j6 هم اسم می بردین که استانداردIP68رو هم داره