چگونه در عکس ها بهتر دیده شویم!؟

بدن هرکدام از ما دارای ویژگی‌های خاص فیزیکی است،بعضی از این‌ ویژگی‌ها مثبت هستند و برخی دیگر منفی، امروز قصد داریم نگاهی به ترفند‌های عکاسی داشته باشیم که نکات منفی بدن را در حین عکاسی پنهان می‌کنند.

7

ظاهر لاغرتر با تغییر زاویه بدن

arms around waist

گفته می‌شود که ظاهر فرد حدود نیم‌کیلو در عکس بیشتر دیده می‌شود. اگر مستقیم جلوی دوربین بایستید کاملاً بدیهی است که نمای تمام بدن شما در مقابل دوربین قرار گرفته است. اما اگر زاویه ۴۵ درجه‌ای در مقابل دوربین داشته باشید و در حالیکه دست خود را به کمر زده‌اید وزن بدن را بر روی پای عقب خود منتقل کنید، ظاهری لاغرتر پیدا خواهید کرد.
پیتر هارلی، عکاس معروف مدلینگ، معتقد است، قسمت اتصال گردن و چانه یکی از نواحی مهم در عکاسی چهره است. به گفته وی در حین عکس‌برداری چهره، سعی کنید زوایای مختف سر و گردن را حتماً در نظر داشته باشید.
سه قانون طلایی نیز برای لاغر دیده شدن در عکس‌ها وجود دارد که ذکر آنها خالی از لطف نیست:

قانون اول: هرگز کنار فردی لاغر عکس نگیرید، به خصوص اگر هر دو یک لباس پوشیده باشید!
قانون دوم: در عکس‌های دسته‌ جمعی، سعی کنید شما نزدیک‌ترین فرد به دوربین نباشید.
قانون سوم:از هر وسیله‌ای برای پوشاندن شکم خود استفاده کنید.
نکته جالب و مهم: از دست‌ها غافل نشوید به جای قرار دادن دست‌ها در کنار بدن،‌سعی کنید آنها را دور کمر حلقه کنید.
آخرین ترفند: لباس‌های تیره بپوشید.

 

سعی کنید تصویر شما قسمت بیشتری از کادر عکاسی را پُر کند.portrait

بیل هارتِر نویسنده کتاب Portrait Photographer Handbook این تکنیک را برای افرادی که صورت لاغر دارند بسیار مؤثر می‌داند.
در تصاویری که از چهره با نمای نزدیک گرفته میشو‌د، سعی بر این باشد تا صورت با زاویه‌ای در کادر قرار گیرد که یکی از گوش‌ها در انتهای پرسپکتیو عکس باشد.
در این تکنیک نیز نوع پوشش تأثیر زیادی دارد، ترکیب‌ لباس‌های روشن و نور ملایم در پشت زمینه، انتخاب مناسبی می‌باشد. برای مثال پوشیدن کت‌ اسپرت با رنگ روشن برای آقایان باعث جلوه بیشتر صورت سوژه در عکس می‌شود، خانمها نیز بهتر است از لباس‌های کرک و پشم‌دار استفاده کنند.

اگر میانه خوبی با عکس‌هایی که در گذشته از شما گرفته شده است ندارید، سعی کنید این احساس را در حین عکس‌برداری پنهان کنید چرا که احساس به عکس جدید نیز منتقل می‌شود.

توصیه می‌شود عکاس قبل از عکس‌برداری تا سه بشمرد. در این حین بهتر است چشم‌های خود را بسته و نفس عمیق بکشید، دقیقاً قبل از شماره سه، نفس را بیرون داده و همزمان چشم‌ها را باز و با لبخند به دوربین نگاه کنید. این تکنیک باعث می‌شود چهره شما خونسرد و طبیعی در عکس ظاهر شود.

 

با تغییر زاویه دوربین قد خود را بلند‌تر نشان دهید

make you taller

در حین عکس‌برداری سعی کنید کنار افراد بلند قد یا لوازمی که بلندی آنها مشخص و آشنا است، مانند صندوق صدقه، قرار نگیرید.

در این شرایط در حالت نشسته عکس بگیرید.

عکس گرفتن از زاویه پایین پا نیز کمک می‌کند تا قد سوژه بلند‌تر به نظر برسد. در عکس‌های قدی تا حد امکان سعی کنید تا نمای تمام قدی داشته باشید.

از پوشیدن شلوار و یا دامن کوتاه در عکس‌های قدی غافل نشوید، شوار کوتاه باعث می‌شود پاها بلندتر دیده شود.

شلوار لی تنگ نیز گزینه مناسبی برای نشان دادن قد بلند در عکس‌ها می‌باشد.
در عکس‌های دسته جمعی نیز سعی کنید کنار افراد بلند قد نایستید و ژست‌های نشسته بگیرید.

 

بلندی قد خود را در عکس به تصویر بکشیدTall

به ترفند‌های عکس‌برداری از افراد قد کوتاه اشاره کردیم؛ اما جالب است بدانید این ترفند‌ها برای افراد بلند قد نیز کاربرد دارد. اگر قد بلند هستید سعی کنید در عکس‌ها لنز دوربین از کمر به بالای بدن شما را نمایش دهد.

در عکس‌های گروهی نیز در انتهای گروه ایستاده و فاصله خود را با دوربین رعایت کنید.

 

انتخاب رنگ‌های مناسب در پوشش لباس برای جلوه دادن ظاهری پویا Old

درست است که استفاده از کرم‌های آرایشی چین و چروک صورت را می‌پوشاند؛ اما در کنار این تکنیک انتخاب رنگ‌های لباس روشن نیز ظاهری جوان‌تر را در عکس به نمایش می‌گذارد؛ البته در انتخاب رنگ‌های روشن زیاده روی نکنید.

در عکس‌های پرتره، از رنگ‌های سنگین استفاده کنید و در صورت امکان سعی نمایید رنگ‌ پشت‌تصویر متعادل باشد. استفاده از نور زیاد هم در اینگونه عکس‌ها توصیه نمی‌شود اما حداقل سه منبع نور ملایم را به کار گیرید.

گاهی اوقات بد نیست پس از اینکه عکس برداری انجام شد،‌نسخه سیاه و سفید آنرا با نسخه رنگی مقایسه کنید، چه بسا عکس‌ سیاه‌ و سفید جلوه بیشتری داشته باشد.

در عکس‌برداری از افراد کهنسال نیاز نیست وسواس به خرج دهید تا عکس گرفته شده خشک و بی‌روح جلوه کند؛ در عوض جسارت به خرج داده و سعی کنید تصویر گرفته شده،‌ پر انرژی نمایش داده شود.

عکس‌برداری از افراد سن بالا در حال انجام فعالیت‌های مورد علاقه باعث می‌شود،‌تصویر فرد در عکس شاد و سرزنده نمایش داده شود.
در کنار تمامی نکات مطرح شده،‌این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در عکس ژست‌های طبیعی بگیرید و همان کسی باشید که هستید، با واقعیت کنار بیایید و از ژست‌های مصنوعی دوری کنید.باور داشته باشید که این تنها یک عکس است و به هیچ وجه نگران نباشید تصویر شما در عکس چگونه نمایش داده خواهد شد.

lifehacker

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    سلام
    من تو عکس ها صورتم خوب نمی افتد چه حالت صورتی برای پسر 16 ساله مناسبه؟

  2. ناشناس می‌گوید

    میخوام وارد کانال تلگرامتون بشم ولی وارد نمیشه
    چرا ؟

  3. MAJID22 می‌گوید

    عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالـــــــــــــــــــــــــــــــی

  4. کیوان می‌گوید

    خیلی آموزنده بود . کلی چیز یاد گرفتم .
    ممنون .

  5. mazer57 می‌گوید

    ممنون

  6. یک ایرانی می‌گوید

    خیلی خوب بود .مرسی

  7. Amir می‌گوید

    خیلی پرکابرد بود