ناسا می‌گوید که زمین در سال 2100 به این اندازه گرم خواهد بود!

به 2099 خوش آمدید! تصویری که همین بالا مشاهده می‌کنید نتیجه‌ی 21 مدل آب و هوایی مختلف و پنجره‌ای است رو به آینده.

4

همانطور که می‌بینید میزان غلظت CO2 به بیش از 900 بخش در میلیون (ppm) رسیده است یعنی چیزی در حدود 0.1 درصد از اتمسفر ما. (غلظت CO2 در اوایل 2015، 400 بخش در میلیون گزارش شده است).

پیش‌ بینی‌های نشان داده شده در این نقشه‌ی حداکثر دمای روزانه از مجموعه داده‌‌های جدید ناسا در تاریخ 25 خرداد منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت. نقشه‌ای که سوابق تاریخی و مدل‌های آب و هوایی لازم برای پیشگویی‌ هر چه دقیق‌تر پایان قرن را در خود جای داده است. این داده‌های به دست آمده از NASA Earth Exchange یا به اختصار NEX را می‌توان تا تفکیک شهری و در مقیاس زمانی روزانه تجزیه و تحلیل کرد.

The-World-in-2100-01

این امر پیش‌بینی‌های ملی و آمادگی برای تغییر الگوهای آب و هوا، جریانات و خشکسالی را توسعه داده و در محدودهای جهانی به محققین و آن دست از افراد علاقه‌مند به این مقوله کمک می‌کند تا نگاهی هر چه دقیق‌تر به آنچه پایان قرن خواهد بود داشته باشند.

الن استفان دانشمند ارشد ناسا می‌گوید:

“این سازمان در تلاش است تا از اطلاعات لازم را از فضا گرفته و محصولات تازه‌ای تولید کند که در حفظ آینده ما را یاری می‌کنند. با این مجموعه داده‌های جدید، مردم سراسر جهان ابزار جدید و با ارزشی برای رویارویی و مقابله با گرم شدن زمین در دسترس خواهند داشت”.

بنا به اعلام ناسا:

مجموعه داده‌های ناسا، اندازه‌گیری‌های اصلی سراسر جهان را با داده‌های شبیه‌سازی آب و هوایی ایجاد شده توسط پروژه‌ی بین المللی Fifth Coupled Model Intercomparison ادغام می‌کند. این شبیه سازی‌های آب و هوایی از بهترین مدل‌های سیستم آب و هوایی موجود برای پیش‌بینی آب ‌و هوای جهانی تحت دو زمینه‌ی متفاوت از انتشار گاز گلخانه‌ای استفاده می‌کند: یکی بر اساس زمینه انتشار فعلی و دیگری بر اساس افزایش چشمگیر انتشار.

پیش بینی‌های آب و هوایی ناسا چشم‌اندازی شفاف از دمای هوا و الگوهای بارش سراسر جهان در رزولوشن 15.5 مایل (25 کیلومتر) در بازه‌ی زمانی 1950 تا 2100 را به دست می‌دهد. مجموعه داده 11 ترابایت، حداکثر و حداقل دمای روزانه‌ی جهان را فراهم می‌کند.

NEX که داده‌ها و ابزار تحلیل‌اش به راحتی در پروژه‌ی OpenNEX و بر روی سرویس وب آمازون در دسترس است مثال عمده‌ای است از اینکه دانشِ دانشمندان چگونه می‌تواند در دسترس عموم قرار گیرد و به همگان اجازه دهد که به پیش بینی آب و هوایی و تحلیل و بررسی و تبادل مدل‌ها بپردازند. می‌توانید مجموعه داده‌های جدید را دانلود کرده و در خصوص OpenNEX به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. میلاد می‌گوید

    فهم اینکه استفاده ما از ابزار چیست انرژی مصرف در کره خاکی را کاهش میده و در راستای طبیعت گام برمیدارد اینکه چگونه دنیای بهتری داشته باشیم به انداره ای وجود خواهد داشت که نقص را بپذیریم آنتروپی این رو خوب بیان میکنه و اینکه توهم یک اتم یک فرض است انسان ها در محور رادیکالیسم احمق به علت دنیای از پیش
    ساخته ای بنا به هر دلیلی که ساخته اند محصورش شده آمد و این برگشت کاری سخت است

  2. حمید ناظمی می‌گوید

    اولین متن پیشنویس گیاهخوارخواهی برای قانون اساسی جهان به وسیله حمید ناظمی
    دستور یکم: همه کشورهای کره زمین باید با همدلی، یک حکومت جهانی را تشکیل بدهند، طوری که این حکومت، ‏سرپرست بی‌طرف برای همه کشورهای جهان باشد. برخلاف وضعیت کنونی که هر منطقه، یک حکومت دارد. ‏
    دستور دوم: حکومت جهانی باید شهروندان در همه کشورها را از سازمان آموزش و پرورش، برخوردار بکند طوری ‏که این سازمان، همه انسانها را جانوری گیاهخوار تربیت نماید. برخلاف وضعیت کنونی که نسل انسان را جانوری ‏گوشتخوار تربیت میکنند.‏
    دستور سوم: حکومت جهانی باید گسترش شرکتهای خورشید و هسته را برای همه کشورهای کره زمین، پیگیری بکند ‏طوری که استفاده از منابع نفت و گاز به مالکیت جهانی تبدیل گردد. برخلاف وضعیت کنونی که همه منابع نفت و گاز ‏در مالکیت خصوصی از یک ملت قرار گرفته است. ‏
    نتیجه انجام دستورها: سالها پس از پیروی از این سه دستور بنیادین، بهبود اقتصادی شگفت‌آور در حدود صدها ‏هزاران میلیون دلار در هر شهر از هر کشور به طور سالانه، به وجود خواهد آمد که موجب احداث بهشت بر روی ‏زمین خواهد شد. ‏

  3. اون می‌گوید

    انتظارمان میکشه

  4. حمیدرضا می‌گوید

    جهنم