حفره امنیتی موجود در کیبرد گوشی‌های سامسونگ، 600 میلیون گوشی هوشمند را به خطر انداخته است

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند مالَت را سِفت بچسب و همسایه را دزد نکن، از قرار معلوم این ضرب المثل در خصوص امنیت گوشی‌های سامسونگ صدق می‌کند، این طور که پیداست حفره امنیتی در کیبورد گوشی‌های سامسونگ وجود دارد که حدود ۶۰۰ میلیون دستگاه گوشی را در معرض حملات هکرها قرار داده است.

1

با این حساب می‌توان گفت، سامسونگ راه را برای نفوذ هکرها باز گذاشته است، بر اساس گزارش‌ رایان وِلتون، محقق شرکت امنیتی NowSecure، وی حفره امنیتی کشف کرده که تعداد زیادی از گوشی‌های سامسونگ را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بر اساس گزارش منتشر شده از جانب ولتون،‌کیبورد Swift که در گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ به خصوص گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج به صورت پیش‌فرض تعبیه شده است باعث وجود این رخنه امنیتی می‌شود. فرآیند ثبت نام در این گوشی‌ها از طریق گذرواژه خصوصی سامسونگ انجام می‌شود، انجام این مراحل باعث می‌شود اطلاعات امنیتی گوشی در معرض خطر قرار گیرد.

با این حساب اگر هکرها از این طریق به گوشی دسترسی پیدا کنند قادر هستند به صورت از راه دور به سنسورها و منابع گوشی نظیر چی‌پی‌اس، دوربین و میکرفون نفوذ کرده و کنترل آنها را در اختیار بگیرند، از طرف دیگر این حفره امکان نصب بدافزارها را بدون اجازه کاربر برای هکرها میسر ساخته است.

سامسونگ تاکنون در خصوص تمهیدات امنیتی این شرکت برای سنسورهای اسکن اثر انگشت و نکات نرم‌افزاری گوشی‌های گلکسی به خود می‌بالید اما این حفره امنیتی هکرها را قادر می‌کند به پیغام‌های دریافتی دسترسی داشته باشند و به راحتی تماس‌های تلفنی را استراق سمع کنند.

جالب اینجاست که ولتون این حفره امنیتی را برای اولین بار در آذر ماه پارسال کشف کرده است اما به دلایل امنیتی آنرا افشا نکرده است. وی متذکر شد که سامسونگ اواخر پارسال وصله امنیتی را برای برطرف کردن این مشکل از طریق اپراتورهای موبایل منتشر کرده است اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد اپراتور، این وصله امنیتی را در گوشی‌های سامسونگ اعمال کرده‌اند.

از این نکته نیز نباید غافل شد که مشخص کردن تعداد گوشی‌های سامسونگ که هنوز در معرض آسیب از طریق این حفره امنیتی هستند به این راحتی‌ها هم نیست، با این حساب اگر از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید بد نیست تمهیدات لازم را در این خصوص قبل از اینکه دیر شود لحاظ کنید.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. علیرضا می‌گوید

    این هم خبر جدید سم موبایل در مورد این باگ: (قراره اپدیت بیاد)
    http://www.sammobile.com/2015/06/17/samsung-developing-security-update-to-patch-keyboard-vulnerability/