توافق ال‌جی با نوکیا برای استفاده از پتنت‌های مربوط به فناوری‌های ارتباطی نوکیا

دو شرکت بزرگ و مطرح ال‌جی و نوکیا امروز از امضای یک قرارداد همکاری جدید پرده برداشتند که بر طبق آن ال‌جی مجوز استفاده از پتنت‌های مختلف متعلق به شرکت نوکیا را خواهد داشت.

0

پس از این‌که مایکروسافت در سال 2014 شرکت نوکیا را خریداری کرد، حالا ال‌جی با امضای این قرارداد اولین شرکتی خواهد بود که مجوز استفاده از پتنت‌های نوکیا را دریافت می‌کند.

بیشتر از یک سال پیش، هنگامی که مایکروسافت اقدام به خرید نوکیا کرد، این غول دنیای فناوری همچنین حقوق استفاده از پتنت‌های این شرکت را هم نیز با قیمتی حدود 2.2 میلیارد دلار از آن خود کرد.

شرکت نوکیا پس از امضای قرارداد با مایکروسافت بر اساس یکی از مفاد عهد شده، از آن زمان دیگر گوشی‌هوشمند تولید نکرده است اما با این وجود این شرکت مالک طیف عظیمی از پتنت‌ها و اختراعات مربوط به فناوری 4G در طراحی تلفن‌همراه است. به گفته نوکیا، این شرکت در حال حاضر مجوز استفاده از پتنت‌های مربوط به فناوری‌های ارتباطی 2G،3G  و 4G خود را به بیش از 60 شرکت مختلف اعطا کرده است.

بر طبق گفته‌های Ramzi Haidamus، مدیر مسئول فناوری‌های نوکیا، “این رویکرد یک همکاری دو طرفه سودمند است. متاسفانه به دلیل محرمانه بودن مفاد این قرارداد، ما مجبوریم به بیان همین لفظ در این رابطه بسنده کنیم، اما در آینده نزدیک پس پرداخت حقوق تجاری این همکاری، اطلاعات بیشتری در این رابطه بیان خواهیم کرد.”

تا این لحظه هیچ کدام از 2 شرکت، جزئیات بیشتری را در رابطه با این همکاری منتشر نکرده‌اند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.