E3 2015: در کنفرانس «الکترونیک آرتز» چه گذشت؟

کنفرانس الکترونیک آرتز کمی بعد از کنفرانس مایکروسافت 12 نیمه‌شب به‌وقت تهران برگزار شد، کنفرانس به طور کلی بدون مشکل خاصی برگزار شد و انتظارات را برآورده کرد و از یک عنوان کاملاً جدید هم رونمایی شد. با پایان کنفرانس با گیم‌نیوز همراه باشید تا نگاهی کوتاه بر اتفاقات این کنفرانس داشته باشیم.

0
کنفرانس EA با نمایش تریلر رونمایی از قسمت بعدی مس افکت با نام Mass Effect: Andromeda آغاز می شود. در تریلر تعدادی دورنمای زیبا و جذاب از سیاره‌های مختلف و همان حال و هوای همیشگی سری در آن دیده می‌شود. در پایان تریلر نیز فردی با لباس منقش به نشان N7 ار کادر دوربین خارج می‌شود.

Bioware و EA اطلاعات بیشتری نداده‌اند اما تایید شده است که بازی مدتی “طولانی” پس از اتفاقات سه گانه اصلی رخ داده است و به شما اجازه می‌دهد تا در دنیای بزرگ و کهکشان‌ها گشت و گذار کنید.تاریخ عرضه مشخصی برای Mass Effect: Andromeda اعلام نشد، به عرضه بازی در تعطیلات 2016 میلادی اشاره شده و بازی بر پایه انجین فراسبایت در حال ساخت و توسعه است.مدیرعامل EA اندرو ویلسون، پس از رونمایی از مس افکت بعدی به روی صحنه می آید و به گفته او بازی‌هایی که نمایش داده می‌شوند امسال یا سال آینده میلادی منتشر خواهند شد. بازی‌های زیادی نمایش داده خواهند شد و سه عنوان کاملاً جدید که هیچ کدام “شبیه چیزی که قبلاً دیده اید” نخواهذ بود.

ویلسون در انتهای سخنان خود حضار را به ادامه کنفرانس دعوت می‌کند و سپس با ترک ویی تریلری کوتاه از نسخه جدید و ریبوت شده “نید فور اسپید” پخش می‌شود که تاکید قسمت جدید را بر داستان و مسابقات خیابانی و شبانه نشان می‌د‌هد.

مارکوس نیلسون از Ghost Games به روی صحنه می‌آید و توضیحاتی در مورد بازی می‌دهد، به گفته او بازی جدید مجموعه‌ای از بهترین قسمتهای سری را با خود به همراه دارد و تجربه “قطعی” از نید فور اسپید خواهد بود، تریلر گیم‌پلی بازی پس از اتمام صحبت‌های نیلسون به نمایش در می‌آید و به شدت آرکید شده است که می‌تواند خبری بسیار خوب برای طرفداران سری باشد.

  • بازیکن بین هوای گرگ و میش تا سحر رانندگی می‌کند تا به بهترین راننده دنیا تبدیل شود.
  • بازی open world خواهد بود و چندین برابر محیط NFS Rivals است
  • امکان شخصی سازی کامل ماشین‌ها وجود دارد و شامل موارد قابل تغییر زیادی است
  • بازی از چند خط داستانی بهره می‌برد و با شیوه جذابی باعث تشویق بازیکن به ادامه و پیشرفت خواهد شد.
  • هر انتخاب و موفقیت در مسابقات روند بازی را تغییر می‌دهد.
  • Need For Speed در تاریخ 12 آبان منتشر می‌شود.

پس از اتمام نمایش گیم پلی از نید فور اسپید، جف هیکمن کارگردان عنوان Star Wars: The Old Republic وارد صحنه می‌شود و از عرضه محتوای جدید برای این عنوان به نام Knights of the Fallen Empire خبر میدهد.

به گفته او این محتوای جدید با الهام از سبک داستان سرایی و سینمایی بازیهای Bioware، داستان محور خواهد بود و طبق گفته هیکمن یکی از بزرگترین افزونه‌های داستانی است، اطلاعات بیشتر درباره این افزونه بعداً منتشر خواهد شد.

پاتریک سودرلند از اعضای EA روی صحنه می‌آید و قول نسخه‌های آزمایشی بیشتر پیش از عرضه بازی‌ها را می‌دهد و از قصد این شرکت برای بهبود روابط با طرفداران می‌گوید سپس از یک بازی جدید به نام Unravel رونمایی می‌شود.

Unravel یک پلتفرمر معمایی و فیزیک محور است و با حضور کاراکتری از جنس نخ به نام یارنی شکل می‌گیرد که سعی می‌کند قسمتهای گمشده‌اش را پیدا کند.

  • همینطور که پیش می‌روید کاراکتر بازی آرام آرام از حالت بافته شده حارج می‌شود و باید نخ بیشتری پیدا کنید تا بتوانید بازی را ادامه دهید.
  • بازی در یک استودیو سوئدی به نام Coldwood Interactive در حال توسعه است.
  • به گفته سازنده بازی استعاره‌ای از زندگی خواهد بود.

Unravel به شدت جالب و دوست داشتنی به نظر می‌رسد و باید منتظر اطلاعات بیشتر درباره این بازی باشیم، این رونمایی EA از اتفاقات خوب کنفرانس است.

نمایش بعدی Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 است که در یکی از نقشه‌های بازی به نام Zomburbia اتفاق می‌افتد.

  • بازی اینبار از طرف زامبی‌ها دنبال می‌شود و مانند قسمت پیشین حالت co-op خواهد داشت.
  • امکان تجربه تک نفره بازی و دو نفره به صورت اسپلیت اسکرین وجود دارد.
  • صاحبان نسخه اول میتوانند تمام کاراکترهای بازی قبلی را به Garden Warfare 2 منتقل کنند.
  • قرار است محتوای جدید و رایگان برای بازی پس از انتشار در دسترس باشد.
  • Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 بهار سال 2016 میلادی عرضه خواهد شد.

در ادامه کنفرانس نوبت می‌رسد به بازی‌های ورزشی EA که با تریلر NHL 16 آغاز می‌شود و قرار است لیگ هاکی نیز در بازی جضور داشته باشد و پس از NHL نوبت می‌رسد به معرفی بازی Rory McIlroy PGA TOUR که با انجین فراسبایت ساخته شده است.

تهیه کننده ارشد NBA Live 16‌، شان اوبرایان به روی صحنه می‌آید تا درباره این بازی صحبت کند،NBA Live 16 یک اپلیکیشن جدید برای اسکن صورت خواهد داشت تا بتوانید صورت خودتان را برای بازیکن داخل بازی استفاده کنید.

  • رویکرد نوآورانه بازی و استفاده از موشن کپچر و انیمیشنهای جدید از نکات خوب این عنوان است
  • امکان کنترل کامل روی توپ، دفاع، و قدرت پرتاب به بازی افزوده شده است
  • مد جدیدی برای NBA Live 16 تابستان امسال معرفی می شود

در بخش بعدی کنفرانس به پلتفرم موبایل و توضیحات شرکت درباره استقبال کاربران از بازی‌های موبایل شرکت EA پرداخته می‌شود و دو عنوان جدید معرفی می‌شود، یکی از این عناوین یک بازی کارتی به نام Star Wars Galaxy of Heroes است که فرنچایز را توسعه می‌دهد و عنوان بعدی هم با حضور مینیون‌های دوست داشتنی به نام Minions Paradise است که شباهت زیادی به انبوه بازی‌های مشابه دارد.

در بخش بعدی کنفرانس که به فیفا 16 تعلق دارد، ویدئویی کوتاه نمایش داده می‌شود که با سخنان پله از اسطوره های فوتبال همراه است، پس از اتمام ویدئو پله خود به روی صحنه آمده و داستانی از سفرش به نیویورک و استفاده از اصطلاح “بازی زیبا” برای فوتبال تعریف می‌کند.

بعد از یک گفتگوی نسبتاً طولانی پله صحنه را ترک می‌کند و یک دمو کوتاه از فیفا 16 نمایش داده می‌شود که روی ویژگی‌های آموزش فوتبال، روش‌های اسکن بازیکنان فوتبال در بازی و تیم فوتبال زنان تاکید دارد.

پس از این نمایش اعلام می‌شود تمامی کابران بازی موبایل FIFA 15 Ultimate Team به زودی یک “آیتم خاص” دریافت خواهند کرد و اطلاعات بیشتر درباره فیفا 16 تابستان امسال مشخص می‌شود.

بعد از مدتی نسبتاً طولانی و تمرکز بر روی بازی‌های ورزشی و افت هیجان ابتدای کنفرانس سرانجام نوبت نمایشی از Mirror’s Edge: Catalyst می‌رسد که قرار است داستان فیت، قهرمان زن بازی را دنبال کند که در شهری تهت تسلط شرکتهای خصوصی و سلطه جو اتفاق می‌افتد.

هیچ مرحله یا صفحه بارگذاری در بازی وجود ندارد و بازی “کاملاً آزاد” است و می‌تواید به همه جای شهر سرک بکشید، ماموریت‌های داستانی بازی را انجام دهید، چالش‌های مختلف را با موفقت پشت سر بگذارید یا قسمت‌های پنهان بازی را کشف کنید.

در پایان این بخش تاریخ انتشار Mirror’s Edge: Catalyst اعلام می‌شود که در تاریخ 4 اسفند 1394 عرضه خواهد شد.

بعد از نمایشی کوتاه و کمی توضیح درباره Madden 16 و تغییرات جدید در این نسخه سرانجام به نمایشی که مدت ها همه منتظرش بودند می‌رسیم، نخستین نمایش گیم‌پلی از Star Wars: Battlefront که پیش از آن یکی از اعضای تیم DICE به روی صحنه آمده و از دوران کودکی‌اش و اینکه چقدر از فضای فیلم خوشش می‌آمد و دارت ویدر برای او مانند کابوسی بود می‌گوید و سپس حضار را به تماشای نخستین ویدئو گیم‌پلی مولتی پلیر بازی دعوت می‌کند.

ویدئو نمایش داده شده از بازی هر دو سوی مبارزه را نمایش می‌دهد و به شدت جذاب و تماشایی است، و برخی ویژگی‌های بازی مانند نبود نشانه‌گیری برخلاف رویه سری بتلفیلد، حضور دارت ویدر و لوک اسکای واکر، مبارزات هوایی و زمینی فوق‌العاده، گیم‌پلی سریع و روان را نمایش می‌دهد.

طبق اطلاعات منتشر شده در بازی نقشه‌های 40 نفره و 8 نفره وجود دارد و تمام ماموریت‌ها قابلیت بازی به صورت تک نفره و حضور همراهانی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند را خواهند داشت. در پایان نیز اعلام می‌شود که Star Wars: Battlefront در ماه آذر منتشر خواهد شد.

بعد از اتمام نمایش کنفرانس EA به پایان می‌رسد، کنفرانس به طور کلی خوب بود و البته تنها عنوان جدید کنفرانس Unravel قابل توجه بود و دو عنوان دیگر تکرار مکررات به نظر می رسیدند. نمایش عناوین دیگر در کنفرانس نیز خوب بود، نظر شما چیست؟ أیا کنفرانس رضایت شما را جلب کرد؟ در بخش نظرات منتظر نظرات شما هستیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.